Håller på med en tvättstuga som skall rymma tvättmaskin samt VVB. Skall läggas klinkers och underlaget är 22mm spånskiva -> flytspackel -> tätskikt -> klinkers. Brunnen är en Purus brunn monterad i en Purus platta enligt anvisningarna. I dag la jag ett Probau PB1 tätskikt på golvet som är ett folie system. Följde denna manual https://media2.bauhaus.se/media/pdf/Probauvatrum.pdf.
Först när jag var klar och nöjd med resultatet blev jag kluven gällande brunnsmanschetten. Enligt manualen skall Probau 550 folie klämmas mot brunnens klämring utan någon brunnsmanschett men alla övriga system verkar använda sig av brunnsmanschett. Sååå har jag gjort rätt i att skippa brunnsmanschetten och bara skurit ut foliet och klämt mot brunnen?
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.