G
Anonymiserad 137805: [citat] de brukar hålla nästan 2....
6 svar · 2,1k läst
·
V
vvyess: Uppdatering: Handlade bara om att våga Utvändig gänga på tappen
1 svar · 1,8k läst
·
A
AdamN: Tack för all input känns som att vi klarar oss utan serviceavtal!
11 svar · 3,2k läst
R
Anonymiserad 137805: [citat] ser normalt ut, så motorstyrningskortet till 99%
10 svar · 8,4k läst
P
placerej: Jag har samma problem som TS. Mjuka golv som rör sig mycket och när centrifugen drar igång känns vibrationer i fler rum än rummet maskinen står i. Rent trivselmässigt gör det mig inte så mycket, men är det skadligt för huset/golvet på något vis? Det ligger golvvärme i huset t.ex. Kan slingorna ta skada av rörelsen? Något annat som kan ta stryk av det? Kanske rent av är bra att
11 svar · 7,1k läst
raveper
raveper: Aah vad vet jag. Blir ju knappt insläppt i tvättstugan som tur är. Räcker ju man "ställer till det" en gång eller två så är ju problemet löst.
8 svar · 2,5k läst
·
X
xLnT: [citat] Brunnen är ca 1,5m åt höger på bilderna. Varför är man rädd för vatten där i bakfallet? Om man ska riva bort det, hur går man tillväga? Hur gör man med ytskikt på väggar där man har uppvik, det kommer ju förstöras. Är det fel att skära upp 15cm från vägg och låta det mot väggen ligga kvar. Åtgärda bakfallet och lägga nya våder in till väggen?
2 svar · 1,6k läst
·
N
nova383: [citat] Ja, jag ska ju gå vidare med vattnet till tvättbänk senare, men det spelar inte mig någon roll om man stänger av vattnet dit och till tvättmaskin samtidigt. Blir ju dumt bara om man skulle vara utan tvättmaskin en längre tid o behöva använda tvättbänken, men det kan väl inte vara "förbjudet" att göra så ?
2 svar · 1,8k läst
·
Stefan N
Stefan N: Den övre tål tillskjutande fukt som det kan va om du har oisolerat golv. Det står inte minsta bygghöjd på den men enklast är nog att flyta ett tunt lager över hela golvet.
3 svar · 1,3k läst
·
N
Anonymiserad 137805: [citat] maskinen tvättar ett programsteg med minimalt med vatten och sköljer i 5 steg med maximalt med vatten, så du gör en jätteförlust med 10ggr så hög uppvärmningskostnad
6 svar · 1,9k läst
P
perstorp..: Min är en md20 funkar perfekt. Har den inställd på 50 %
20 svar · 6,2k läst
·
G
Grottulf: Så här blev det till slut. Centrerat tvättställ hade varit bättre med tanke på spegeln, men vi är nöjda ändå. Jag tänkte köra med 1cm frigång mellan bänkskiva o tvättmaskin, men efter injustering av fötterna på maskinen så blev det nog närmare 0,5cm... Men jag märkte inte av att det tog i under centrifugeringen. En fråga ang limning av handfat. Ska man inte lägga en sträng
17 svar · 5,0k läst
·
P
Putt: Hej, normalt betalar försäkringsbolaget enbart återställandekostnaden, filmning blir det du som står för. En filmning av ett rör brukar ligga på 1500-3000 kr lite beroende på vart du bor. Om alla rör ska filmas kanske det blir några tusenlappar till.
1 svar · 1,2k läst
L
Leow: Frågan avgörs genom att studera strumporna i tumlaren. Ifall ena strumpan i paren försvinner så är det förstås strumpspöket som växer i styrka. Åtgärdas genom att beställa en fastighetsbestämning så hen lär sig att hålla sig på rätt sida.
11 svar · 3,2k läst
T
Anonymiserad 137805: [citat] högsta punkten bestämmer och handukshängaren kan vara på gränsen
10 svar · 2,6k läst
·
A
Anonymiserad 137805: du har en kortslutning i maskinen, kan vara kablarna till motorn eller motorkolen värmeelementet ligger oxå på listan, bara mäta och se. Är inte stötdämparna bytta kan de vara orsaken till att kablaget till motorn vickat av
1 svar · 1,2k läst
·
findus42
findus42: [citat] Ahrgh... clickbait. Såg ordet vanthållare och tänkte genast rätta till röstjärn innan jag insåg att sammanhanget antydde en annan tolkning :oops:. Mvh Findus
2 svar · 1,1k läst
·
Peter2400
Peter2400: [citat] Jag satte upp en stång i min garderob, 140 cm tror jag. Den håller för att köra chins varje morgon(y) https://www.hornbach.se/p/stag-alberts-o3-4x150cm-antracit/8105621/
6 svar · 2,2k läst
Ohchips
Ohchips: Håller med ovanstående. Hyr en handhållen betongslip och en rejäl byggdammsugare. Jobbigt är det, men det blir bra. Sätt en plast för dörrhålet in i utrymmet, sätt dit en liten dammfälla i nerkant på plasten. Skär upp ett uppochnervänt T som ingång genom plasten, tejpa upp en plastläpp som skydd för ingångshålet. Då minimerar du dammet som blir.
2 svar · 1,4k läst
·
B
Bygg-Illern: [citat] Den här t ex, kommer den passa? https://www.proffsmagasinet.se/vvs-inomhusklimat/inomhusavlopp/vattenlas/tillbehor-vattenlas/contura-8863080-ventil-g40-3086681
9 svar · 5,3k läst
·
J
Anonymiserad 137805: [citat] nä det är nog i rengöringsfasen då den tömmer tankens vatten ner över kondensorn
8 svar · 4,4k läst
A
Afterquake: Ser extremt mycket ut som golvet gjorde i vårt hus från 1970 när vi tog bort plastmatta i källaren. Det verkade vara ett tunt lager färg helt enkelt. För info så kämpade vi som fan med att försöka få bort limresterna, de satt hårt. Min rekommendation är att köra med en diamantslip, det som tog oss 1h med hårt armbågsgöra tog 15 sekunder med slipmaskin. Dammade som fan och det
3 svar · 2,8k läst
·
R
Rickard.lj: Golvavjämning ska du använda sen bara slipa av golvet å måla
1 svar · 2,6k läst
mexitegel
mexitegel: [citat] Misstänkte att det var det du var rädd för :D. Om du sågar först så minskar risken i alla fall.
7 svar · 2,1k läst
·
D
Dav Davi: Hi there✋, I'm making some changes in my townhouse and I need to move the boiler. # how much does it cost to move it? # how long time does it take? # the boiler is about 18 years old but working ok, shall we keep it or buy new one, (it’s expensive) Many thanks
0 svar · 1,0k läst
·
Snigla
Snigla: [citat] Min plan var från början att sätta en liten list längst fram på bänkskivan.. men det blev inte av när vi bytta bänkskiva! (ville inte förstöra det estetiska totalt.. i min nya fina tvättstuga) Så de står bara där på bänkskivan..har gjort i ett par år utan att röra sig (y) På sätt och vis var det bra (att det inte kom dit en list) för de har gärna filter längst ner
33 svar · 11,9k läst
·
nikasp
nikasp: Tänkte mig att vi sätter två vinklade elboxar med 3 st uttag i varje ovan bänken men vore fint med el till höger om strykbrädan också.
15 svar · 3,4k läst
·
A
amoreex: Hej! Skall snart dra igång en renovering av vår tvättstuga i vårt trähus från 1990. Idag är väggarna bestående av 15mm råspont och 9mm gips. Tanken är att jag behöver öppna upp tre väggar för o att elektrikern skall kunna dra lite slangar till el då det mesta skall göras om med placering etc. Tanken är då att ersätta det med 11mm OSB och 12.5mm gips. Dock sitter jag och läser
0 svar · 2,4k läst
A
Anonymiserad 137805: [citat] brinner inte
7 svar · 3,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.