Vi har ett mindre än ett år gammalt hus och börjat känna av en dålig lukt i tvättstugan som har varit svår att lokalisera. Men jag misstänkte att det kom från avloppet så jag plockade upp vattenlåset i brunnen för att rengöra det.
Då upptäckte jag att fogmassan inte såg så tät ut där brunnen fäster mot golvet. flera lufthål. Är det någon som kan detta och vet om det ser ok ut på bilden? Lukten är fortfarande inte borta.
Då upptäckte jag att fogmassan inte såg så tät ut där brunnen fäster mot golvet. flera lufthål. Är det någon som kan detta och vet om det ser ok ut på bilden? Lukten är fortfarande inte borta.
Hur det ser ut mellan själva golvbrunnen och ytskiktet på golvet har till 99,99% ingenting med lukten att göra.
Däremot så sitter kanske inte vattenlåset i brunnen på rätt sätt så att avloppslukt kommer upp från avloppsröret.
Däremot så sitter kanske inte vattenlåset i brunnen på rätt sätt så att avloppslukt kommer upp från avloppsröret.
Ok, tryckt till vattenlåset och får inte ned det mer men lukten kvarstår.
Jag hittade precis ett getingbo i en tilluftsventil. Kan det orsaka ett för stort undertryck i rummet?
Är det ok att det ser ut sådär i fogningen? Känns som det är risk för fuktskador.
Jag hittade precis ett getingbo i en tilluftsventil. Kan det orsaka ett för stort undertryck i rummet?
Är det ok att det ser ut sådär i fogningen? Känns som det är risk för fuktskador.
Har du kollat tvättmaskinen?
Har du kollat tvättmaskinen? Ser ut som slangen är förlängt. Blir massa skit och biofilm i deilandet skrev:
Vi har ett mindre än ett år gammalt hus och börjat känna av en dålig lukt i tvättstugan som har varit svår att lokalisera. Men jag misstänkte att det kom från avloppet så jag plockade upp vattenlåset i brunnen för att rengöra det.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 214 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 214 inlägg
Om inte vattenlåset sluter helt tätt mot brunnen så kommer det att lukta. Försök med att smörja vattenlåsets kant och vrid det lite fram och tillbaka för att få ner det helt.ilandet skrev:
Så är det inte, tätskiktet är ju bakom fogen.ilandet skrev:
Med nuvarande normer ska det inte finnas tilluftsventiler i tvättstugor utan bara frånluftsfläkt. Luften till tvättstugan ska komma från andra rum.ilandet skrev:
Klicka här för att svara