Morgan Rody
Morgan Rody: Hej, Har precis rivat ner den bastu vi hade och nu ska den var en tvättstugan, men den kommer inte har nåt handfat, bara vatten direkt till tvättmaskin. Är det 'bara' sätta på gips (vanligt eller tunnare renoverings gips), spackla, slippa sen måla med vatten avvisande färg? Eller hur skulle ni gör det?
0 svar · 1,2k läst
·
DenGubbenGickInte
DenGubbenGickInte: [citat] Kan tänka mig de, synd dock eftersom det mekaniskt inte krävs något extra
10 svar · 2,2k läst
·
J
Jan65: [citat] Den vilar på soptippen! Inte lönt att skaffa ny/beg motor. Ingen torktumlare = bra sätt att spara på el!
9 svar · 4,3k läst
·
zikke
zikke: [citat] Problemet löst on/off knapp strular
1 svar · 1,7k läst
A
alkro: Vi har nyligen bytt avloppsrören under tvättstugan, tänkte lägga klinkers på betonggolvet, har jag förstått det rätt att det inte behövs något tätskikt? Det finns ju inget i nuläget och inte funnits något sedan huset byggdes.
73 svar · 26,8k läst
·
K
Anonymiserad 137805: [citat] Toppen och Bakstycket
7 svar · 14,0k läst
Jonatan79
Jonatan79: [citat] Inte när du renoverar, de reglerna gäller nybyggnation och risken är minimal att du får läckage just där om du är noga när du sätter manchetterna runt rören och tätskiktar.
4 svar · 2,8k läst
Appendix
Appendix: Jag skulle göra om allt och göra rätt. Ink genomföringarna i golvet
6 svar · 1,9k läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Ett litet skruvlock längst ned på väggen ser väl diskret i ut källarmiljön. Djupet kan justeras med T-rör och muff samt denna tänker jag: [bild]
6 svar · 2,0k läst
·
M
Anonymiserad 137805: 50cm markisolering Annars går80% av värmen ut i marken. Finns risk för fukt vandring till angränsande ouppvärmda ytor
4 svar · 2,0k läst
D
Dampen84: [citat] Okej. Uppfattat.
5 svar · 1,9k läst
·
S
Stefan1972: Annars räcker sunt förnuft. Fånigt att bygga rum med brunn om vattnet rinner ifrån brunnen. Annars kan man ju lika gärna ha rör till de apparater som kräver avlopp.
2 svar · 2,2k läst
R
Rusticus67: Ok, tack för hjälpen! :-)
6 svar · 1,6k läst
·
Demmpa
Demmpa: Du har följande extrauttag, https://www.fmmattsson.com/sv/tillbehor/kok/32651519
1 svar · 1,2k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Om inte golvet utsätts för vatten regelbundet så gör det inte det. Hade det gällt att alla tvättstugegolv skulle luta så hade det stått så. Däremot kan det ju vara trevligt att kunna tvätta golvet med mycket vatten (spola av det) om det skulle vara lättare att få det rent så. Men om du föredrar att göra rent golvet med bara fuktig trasa så är det ju okej att inte ha ett
5 svar · 3,1k läst
Vonelffors
Vonelffors: Skulle helt klart rekommendera en lokal Elonbutik.
14 svar · 5,7k läst
J
Anonymiserad 137805: Det är ett slutet system för luften som skall torkas, så allt kondensatet kommer från tvättgodset. Sen kan väl några tätningar läcka men...
5 svar · 1,5k läst
hahalj
hahalj: Fick hjulen på posten idag, det tog en dryg timme för en novis att plocka isär, byta hjulen och sätta ihop. Maskinen låter som den vore ny igen :cool:.
14 svar · 3,4k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: 1. Det går men om du vill ha en gällande försäkring måste du ha en golvbrunn i tvättstuga. 2. Jag skulle inte offra ett helt sovrum mot en tvättstuga, försök hitta en annan lösning.
1 svar · 1,8k läst
·
A
Alex_uppsala: [citat] Ja det vill jag nog eller rättare sagt är det billigare med en ny motor än att köpa en ny tumlare =) Tack för all din hjälp. Fortsatt trevlig helg.
7 svar · 2,9k läst
·
L
Anonymiserad 137805: Bygg en låda
3 svar · 1,7k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Ta den diskussionen med ditt försäkringsbolag i stället eftersom det är de som ska betala ut ersättningen. I köket ska det ju vara tätskikt under alla vitvaror som kan ge ifrån sig vatten, under eller i diskbänksskåpet och under alla tappvattenkopplingar. Men det är ju också välkänt att det inte räcker till för det blir ändå stora och dyra vattenskador i kök.
11 svar · 7,6k läst
·
devjoachim
devjoachim: [citat] Tyvärr är det vår mätare som sitter där, det du ser är baksidan på den, sitter inne i betonghålstensväggen, oklart varför man placerat den innuti och inte utanpå. Jag kommer köra på att fräsa in den och sen putsa bort den, får komma ihåg vart den sitter bara :) Tack för alla svar!
7 svar · 3,2k läst
·
T
Tuhe: [citat] nej det är sant, det enda är väl att den blir lite klämd då, maskinen ska ju in mer mot väggen sen.
9 svar · 2,7k läst
·
C
chixdiggit: [citat] Nu förstår jag din fråga bättre, alla maskiner har inte tilläggspaket att installera tyvärr. Det kan dock dyka upp i efterhand, så kolla i appen emellanåt efter uppdateringar.
7 svar · 2,9k läst
·
Bobo91
Bobo91: Hej, har ett hus från 1971 med träbjälklag. Idag sitter det en plastmatta (vad jag förstår är det INTE en linoleum?) i tvättstugan. Tvättstugan är också utrustad med golvbrunn. Då jag helst inte vill riva upp mattan och bekosta allt arbete med ett nytt tätskikt så undrar jag om det är godkänt att lägga microcement över den befintliga mattan? Kommer detta att hålla med
0 svar · 2,0k läst
F
FmedStortGammaltHus: Hej! Jag har tänkt ha en rund diskho i min bänkskiva i massivt trä. Efter att ha köpt fel inser jag nu att den kan vara nedsänkt, planlimmad eller nedfälld. Det är NEDFÄLLD jag ska ha, dvs kanten ska ligga ovanpå bänkskivan, dikt an. Det behöver vara en liten diskho både för att det är snyggare och för att bänkskivan inte är så bred. Så till min fråga. Jag har nu insett att
0 svar · 2,0k läst
·
I
InsidersUnited: Har de spruckit pga att undergolvet sviktar eller punktbelastning ? Det går utmärkt att bara byta enstaka plattor, och du behöver bara foga där det saknas.
1 svar · 1,3k läst
imported_Benno
imported_Benno: [citat] En snabblösning är att göra hyfsat rent och torrt runt hålet. Dra en rejäl silikonsträng runt och lägg på en plastskiva, t.ex utklippt från ett burklock. Hur länge det håller tätt beror på hur rent man gjort. Jag har haft den lösningen i en plastgolvbrunn i många år nu eftersom jag inte fixat en ny plugg ännu.
14 svar · 3,8k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] En våtrumsmatta är ju tätskikt så det går bra att ha i duschen. Läs noga branschreglerna från GVK och Säker vatten.
14 svar · 1,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.