K
kia2: [citat] Tack. Jag såg den, men fanns ej dubbelblock. Iaf kunde inte jag hitta det
23 svar · 3,4k läst
·
L
Lveronica: [citat] Hej var du ironisk gällande putsningen ? 😂😂 Lutar åt att inte ha fuktspärr där ändå… vi kommer ha en avfuktare
17 svar · 2,6k läst
·
returen
returen: [citat] vilken modell är det?
2 svar · 855 läst
·
returen
returen: om någon övrig är intresserad docj tror jag att original är billigast https://www.google.com/search?q=481010754041&oq=481010754041&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOdIBCTIyMDU0ajBqNKgCALACAQ&sourceid=chrome&ie=UTF-8
12 svar · 1,2k läst
klaskarlsson
klaskarlsson: [citat] För ett sådant där utrymme ser definitivt fogskum ut som ett bra alternativ skulle jag säga. Sen kommer dock möss in genom öppningar som är så små som ett par mm (5mm) så det är inte alltid lätt att stänga ute dom, man får se till att inte ha ngt ätbart framme och ställa ut fällor om det inte hjälper.
1 svar · 810 läst
·
P
Pixworld: Hej Tänkte med små medel fräscha till tvättstugan i källaren. Lägga billigt klinker, måla betongväggarna med silikatfärg samt en bättre belysning. Dock har jag några hål i betonggolvet som först behöver täppas till. Hålen är ca 5-10 cm i diameter, men jag kan känna att håligheten är något större än så under golvet. Marken under betonggolvet är snus-torr sand och jag hade
0 svar · 914 läst
M
mefi: [citat] Ja det känns igen 🙃 men just när man bygger nytt kanske man kan göra det ordentligt 😅
10 svar · 1,3k läst
·
H
Harald Blåtumme: Visst. I detta fall blev kunden dvs jag mycket nöjd med utförandet, det skapades ordentligt med plats i underskåpet, ser prydligt ut.
14 svar · 2,1k läst
·
C
Cookiiee: [citat] Den vi hade satt fastskruvad så man var tvungen att först öppna panelerna på sidorna för att kunna lossa muttrarna. Minns att det var ganska knepigt att komma åt på vissa ställen. Sen hade vi bultarna kvar som var fastgjutna de fick vi bort med vinkelslip.
14 svar · 6,6k läst
·
T
Triacs: Hej, Ja det stämmer. Den gamla gick på 3fas och en nya kommer gå på 2fas så på den sidan är lungt. Det var bara otydligt för mig om det var sladd. Nu vet jag det är kopplingsplint på vvb och då kan lägga brytare på bra position. Tack för hjälpen grabbar och tjejer!
8 svar · 930 läst
T
tergo: högre temperatur i rummet så avfuktar den bättre
12 svar · 1,9k läst
Mikyou001
Mikyou001: Tusen tack för svaren! Det verkar vara vattrat kakel
5 svar · 1,2k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: [citat] Stora mögelsjukesyndromet. Verkar bli vanligare och vanligare :(
7 svar · 2,1k läst
·
M
Maria St: [citat] Jag fick tillbaka det i rätt läge men nu larmar maskinen att det kan läcka vatten!! Waterproof..Vad gör jag nu? Hur får jag ut vattnet?
7 svar · 2,0k läst
·
F
FkFjun: [citat] Håller med helt. Den kostar ju ungefär lika mycket som en "vanlig" så kan den trolla lite med uppvärmningen så är det en bonus. Och som sagt, toppar har vi ju redan fått i september.
10 svar · 2,9k läst
C
ConnyK: Jag har löst det med en Woods MDK21 i mitt lilla badrum. Den suger in på baksidan och blåser ut det på ovansidan
9 svar · 11,1k läst
·
returen
returen: [citat] Det är detta BH är till för massor av mer eller mindre imbecilla förslag
9 svar · 1,5k läst
·
returen
returen: [citat] vad är det för siemens ? gjord i tyskland eller polen? har du otur är det packboxen till trummans lager som är felmonterad och då är det ju garanti
2 svar · 1,9k läst
·
F
fribygg: Gipsa på ett lager till om du inte vill använda renoveringstapet/Easy Cover
1 svar · 1,1k läst
·
F
fruröör: [citat] Det går dock inte att skrapa bort! Är alltså sten hårt. Skrapar man med en knip kommer lite bort men skulle typ behöva krossas med en hammare. Vill ju veta så vi får koll på om det är nått som behöver åtgärdas och kommer vi på vad det är kanske man fattar hur man blir av med det. 🤷‍♀️
4 svar · 1,1k läst
·
returen
returen: [citat] kondensor-värmeväxlare , same the same inga lukter? jag skulle slänga i nytvättade gamla plagg och kört 5 ggr till för se om det avtar
10 svar · 2,2k läst
·
returen
returen: [citat] plocka ur motorn bakifrån är enklast på bosch, då kommer du åt motorkolen enkelt de finns i två längder så man måste veta vilken motor det är eller maskin detta är ett exempel https://fixpart.se/produkt/bosch-siemens-00605694-kolborste-tvattmaskin?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw59q2BhBOEiwAKc0ijfcgcSLmiJphKIS3bjq0dH1k6KkR5Ai0-g2i37Y-m8RHPeTZA9AAghoCqAsQAvD_BwE
3 svar · 1,1k läst
returen
returen: [citat] svämmar golvbrunnen över är det stopp i stammen
4 svar · 1,1k läst
·
@
@ndreas: [citat] Fäst skivan i väggen 👍
3 svar · 2,3k läst
·
Jiji
Jiji: Ställ tvättmaskinen och torktumlaren bredvid varandra, under en bänkskiva så har ni 120cm arbetsbänk. Plus en ho bli 180 cm. Kan inte hunden få ha sin matskål någon annanstans? Då går det att ha tvätt som torkar på ställning (ev får ni bygga en) framför vattenmätaren. (Vi hänger tvätt på linor som är dragna i dubbla rader, ca 15 cm mellan raderna i djupled och ca 50 cm emellan
5 svar · 1,8k läst
·
devjoachim
devjoachim: [citat] Har en del som är nybyggd i källaren (sutteräng), den biten rörde jag ej. Förra ägaren hade gjort om golvet i tvättstugan redan, isolering på betongen och sen gjutit på det, den biten hade jag ingen lust att bila bort, så här valde vi att lägga klinkers istället. Gillestugan på ca 40kvm bilade vi bort och isolerade, la i golvvärme, flytspacka och sen så valde vi att slipa
3 svar · 1,1k läst
H
Harey: [citat] Är det inte 100mm som gäller? Enligt GVK, som är stiftelsen (bestående av organisationer och företag) för utgåvor av branschregler för hur tätskikt ska se ut i våtrum?
7 svar · 2,6k läst
returen
returen: [citat] hur långt är ett snöre? men mellan 50-100tkr lär det ju hamna inte lätt att jobba i en garderob
1 svar · 804 läst
Mattias_Jo1
Mattias_Jo1: [citat] Nä, det var inget vatten där.
11 svar · 2,6k läst
·
returen
returen: [citat] 1msk citronsyra i en liter kokande vatten
6 svar · 1,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.