1 014 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Hur fixa kalkat vred?
Är kanske en dum fråga m har en jättebra rostfri tvättho i min tvättstuga. Som j kostat på ny kran bl.a.
Problemet är att j nätt o jämnt kan vrida om kranen inunder. Den som alltså öppnar o stänger för avtappning av vatten.
Jag har märkt att vi tydligen har kalkhaltigt vatten. Måste avkalka termostaten i duschen varje år.
Men hur kan j göra vredet så pass att j kan vrida utan polygrip.
Är alltså en kvinnlig pensionär m frökenhänder.
Problemet är att j nätt o jämnt kan vrida om kranen inunder. Den som alltså öppnar o stänger för avtappning av vatten.
Jag har märkt att vi tydligen har kalkhaltigt vatten. Måste avkalka termostaten i duschen varje år.
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
du kan ju prova med att stänga ventilen och hälla i avkalkningsmedel i hon och efter en stund försöka öppna och stängaL Lton_o_lotuss skrev:Är kanske en dum fråga m har en jättebra rostfri tvättho i min tvättstuga. Som j kostat på ny kran bl.a.
Medlem
· Sverige
· 5 685 inlägg
Testa att köra en lösning av citronsyra, låt det ligga på ett tag. Finns även kommersiella produkter baserat på samma tex Kalkosan.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden