1 776 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Flytspackla på råspont (byggplast över)
Hej!
Har en tvättstuga jag renoverar och har råspont som "grundgolv". Har forskat så gott jag kan och jag hade tänkt dra åldersbeständig byggplast, armeringsjärn, elgolvvärme och sedan flytspackla upp ca 2-3 cm beroende på hur mycket jag behöver. Är det en okej idé? Jag ska flytspackla ca 5-6 kvm totalt och sedan ha tätskikt och klinker.
En person sa att jag måste dra golvgips över råsponten.
En annan gav mig idén med att köra direkt med byggplast endast.
Vad tycker ni?
Tack i förväg!
Har en tvättstuga jag renoverar och har råspont som "grundgolv". Har forskat så gott jag kan och jag hade tänkt dra åldersbeständig byggplast, armeringsjärn, elgolvvärme och sedan flytspackla upp ca 2-3 cm beroende på hur mycket jag behöver. Är det en okej idé? Jag ska flytspackla ca 5-6 kvm totalt och sedan ha tätskikt och klinker.
En person sa att jag måste dra golvgips över råsponten.
En annan gav mig idén med att köra direkt med byggplast endast.
Vad tycker ni?
Tack i förväg!
Nu har jag aldrig kört flytspackel direkt, så jag vet inte hur det håller. Men om du armerar bör det gå bra. Jag har därmot gjutit 4-5cm betong direkt på spånskivor, för att få golvvärme. I tvättstugan gjorde jag likadant, och fixade faller direkt i/av betongen. Hursomhelst har jag lagt åldersbestädig byggplast under, med 5-10cm uppvik på väggarna. I köket har det fungerat i 25 år nu, så man kan väl då säga att det går.
Tack för svar!
Klicka här för att svara