Har en bosch serie 4 torktumlare som har börjat låta illa från en fläkt i botten på framsidan av tumlaren. Är det själva fläkten eller kan det vara något bakom som gör ljudet? Någon som har koll på om det är lätt åtgärdat och hur jag isf löser det?
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Fläkten utbytt och det löste problemet. Tack för hjälpen.electroluxaren skrev:
Men en fråga till. Hur rengör jag bäst utrymmet bakom dom 2 filtrena som tar hand om allt ludd. När man tar bort dom 2 filtrena så ser man långt ner ett "galler" som ser ut som en kylare på en bil och denna var ruskigt skitig med gammalt ludd så det knappt kommer igenom något där. Men det var ju också snudd på omöjligt att komma ner dit ned händerna för stt kunna ta bort?
Några bra tips på hur jag kan göra? För testade ta bort vänster sida på maskinen men det verkar som att hela trumman och allt måste tas ned för att kunna plocka ned den där...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
du pillar bort luckan framför och skär upp luckan innanför så kommer du åt att rengöraGrillen skrev:
Fläkten utbytt och det löste problemet. Tack för hjälpen.
Men en fråga till. Hur rengör jag bäst utrymmet bakom dom 2 filtrena som tar hand om allt ludd. När man tar bort dom 2 filtrena så ser man långt ner ett "galler" som ser ut som en kylare på en bil och denna var ruskigt skitig med gammalt ludd så det knappt kommer igenom något där. Men det var ju också snudd på omöjligt att komma ner dit ned händerna för stt kunna ta bort?
Några bra tips på hur jag kan göra? För testade ta bort vänster sida på maskinen men det verkar som att hela trumman och allt måste tas ned för att kunna plocka ned den där...
[bild] [bild]
beställ ny lucka från bosch 00646776 och skruva fast den så är det klart
Grillen skrev:
Fläkten utbytt och det löste problemet. Tack för hjälpen.
[bild] [bild]
Hej! Hur fick du bort fläkten? Tog du bort luckan på framsidan?Grillen skrev:
Anonymiserad 137805 skrev:
Kanske samma lösning? Jag har en serie4 torktumlare där det låter som grus hamnat bakom trumman. När man snurrar på den ska det det ordentligt. Tänkte försöka ta bort hela fronten, men hittar ingen guide. Har du tips även till detta?Anonymiserad 137805 skrev:
att ta bort fronten är ett fruktansvärt jobbdre00 skrev:
du får börja uppifrån därefter bakifrån och gå vidare undertill för att ta bort sidorna därefter har du dubbelt så mycket kvar innan fronten är borta
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden