Har ny tvättmaskin på gång och tänkte ställa den i köket. Under diskbänken finns förberett för avlopp för diskmaskin och en större anslutning för vad jag tolkar som för tvättmaskin. Men jag vill kunna koppla bort anslutningen så jag sliper snubbla på slangen när jag inte tvättar. Finns det lösning på det?

• Rör och anslutningar under diskbänken, med kopplingar för diskmaskin och tvättmaskin, samt avloppssystem synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Necatour
  • Laddar…
B Bat Guano skrev:
Har ny tvättmaskin på gång och tänkte ställa den i köket. Under diskbänken finns förberett för avlopp för diskmaskin och en större anslutning för vad jag tolkar som för tvättmaskin. Men jag vill kunna koppla bort anslutningen så jag sliper snubbla på slangen när jag inte tvättar. Finns det lösning på det?
Har samma problem men i ett badrum 😑 Vattnet till tvättmaskinen går i rör och kan göras hyfsat snyggt men jag kan trots timmars funderande inte hitta en bra lösning för avloppsslangen. En snabbkoppling och att rulla ihop den bakom tvättmaskinen då den inte används hade varit en lösning, men osäker på om det är ok...

B Bat Guano skrev:
bara att installera den som det är tänkt du har ju redan förberett för 2 maskiner

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.