Alfredo
Alfredo: Jag köpte en Husqvarna "mellanmodell" för kanske fem år sedan. Priset var ca 4-5 tkr om jag minns rätt. Gräskniv, röjklinga och "trådaggregat" följde med. Jag är mycket nöjd med denna "semiproffsmodell". Lite pyssligt när man ska byta mellan olika "skäraggregat" då "klingskydd" med mera är olika. Nu kör jag nog 90 procent "grästråd", så det är inget stort problem för mig.
2 svar · 1,1k läst
Allert
Allert: Glöm ej att kika på Vikings MA 339 http://www.stihl.se/isapi/default.asp?contenturl=/katalog/produkt/INT708/MA+339.html Fördelen med den är att du kan använda samma batterier till en massa olika nyutvecklade maskiner, lövblås, trimmer, häcksax, motorsåg.
2 svar · 3,7k läst
snickarboden
snickarboden: Nonkan>Nope, jag har testat fanskapet och jag kan kvista. Sen kanske jag och den bromsen inte går ihop men jag vägrar använda den bromsen. Den löser ut om jag kvistar med ovansidan av svärdet och jag förstår tanken men jag vet vad jag gör och vill ha full rörelsefrihet, det har jag inte med den spärren. Jag personligen avskyr den funktionen men ja, den kan göra sin nytta för ovana,
26 svar · 9,9k läst
T
tjoppe: Hej, Har idag en rider 13 awd och har av ngn outgrundlig anledning även köpt köpt en rider 155 awd... :). Har inte bestämt mig för vilken av dessa jag skall behålla. Någon som kan hjälpa mig väga för och nackdelar med dessa två maskiner? Undrar dessutom ifall det finns en snöslunga som går att montera på en 155 awd? Har kikat på blocket och husqvarnas hemsida men inte hittat något
0 svar · 3,8k läst
P
PappasHammare: Ser ju bra ut.. Men det fanns inte så många när jag sökte tidigare.. Många av annonserna har ju lagts ut nyligen. Faktiskt en i skåne...hmmm
5 svar · 4,8k läst
anden213
anden213: Se där! Tackar! Verkar vara rejäla prylar - inte mycket plast i dem. Perfekt! Obs att priserna är ex moms (om man inte väljer att få dem visade ink moms!)
2 svar · 2,3k läst
B
bigstock: Någon som vet var man får tag i ett klippbord till en Stiga Villa till hyfsat pris
0 svar · 1,4k läst
Taxen
Taxen: Kan det här hjälpa kanske. http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/72371-stiga-park-2002-start-problem.html Kommer från den här tråden. http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=36&t=27448
2 svar · 2,1k läst
cust3000
cust3000: [citat] TROLL!!!!! rädda sig den som kan!!!!
24 svar · 27,0k läst
S
stomneby: Här finns mycket matnyttigt om slipning och annat bra veta om sågkedjor då det är olika vinklar på kedjorna men 30-35 grader är väl ganska vanlig då man skall kapa med kedjan. Vid klyvning så filas skären så att dom är 90 grader mot svärdet men då sitter förhoppningsvis sågen fastmonterad typ Logosol sågbänk.
2 svar · 2,9k läst
P
Anonymiserad 48587: Idag har snöslungan fått jobba lite för att ta sig genom det senaste snöfallet i södra Stockholm. Min banddrivna Husqvarna fick slunga snö upp till maxhöjd på intaget där det blåst ihop till drivor på uppfarten. Blåsten gjorde att jag fick massor med snö i ansiktet ibland och det var mindre trevlligt. Imorgon blir det till att ta bort snövallen som snöröjarna alltid lägger åt
0 svar · 1,2k läst
O
ockelboy: Idag så har jag beställt en slagklippare, det blev Agrimaster KL 1900. Så nu är det bara att vänta på våren :grin:
0 svar · 2,0k läst
Elkludde
Elkludde: Tack Mats hittade dock ingen 61a
23 svar · 23,7k läst
D
Danne78: En månads trådlyft. Måste bara tipsa om ovanstående Makitasågar från Seltmann. 700 spänn, men satan i gatan vad den sågar! Testade 35cm-varianten för att kapa upp svärfarsans nyfällda gamla 50cm-björkar i dag och det sa bara swooosch! Svärfarsan ville köpa en direkt, och då har han ändå två bensinare (liten Stihl och stor gammal Partner). Blev näst bäst i nåt större test
15 svar · 7,6k läst
Göran.W
Göran.W: Jag tycker inte det är fel med beg motor men priset ska vara lågt och inte några 3500 kr som säljaren vill ha för det är tok dyrt. Har man råd så är alltid en ny motor att föredra för man vet inte hur den är skött. Hur många tror ni bytar olja varje vår? Om man köper en beg så ska den gå att prova så man hör ev missljud. Är motorn inte möjlig att prova är det skam bud som
9 svar · 2,8k läst
G
Gucko: Hej det var ett tag sen. Jag undrar om det är någon som har eller vet om det finns en bra ritning på en snöräv som man bygger av trä och ex.faner utan tipp? Hälsning K-G L :rolleyes:
0 svar · 5,0k läst
K
Kröll: Har tittat på 85M ( Tandad rem ) OCH 85 B ( Inte tandad rem ) på prängskisser nu . Det är nog en 85B,Jag har 3 knivar, 1 st rem ,som löper på alla hjulen. Tror du att alla årtal på 85B orna har samma längd eller Mvh Christer Hbg
9 svar · 6,5k läst
Milkshaken
Milkshaken: *Dubbelpost*
20 svar · 32,3k läst
Milkshaken
Milkshaken: Det finns minst en nere i skåne som håller på med Trädplockning.... En gammal gitarrist i nåt band vet jag.... (Såg ett reportage för 2 år sen om honom.... anlita honom istället så får du trädet nedskuret precis som du vill... själv kan du sitta o dricka wiskey på altan och se när han gör jobbet....
26 svar · 6,8k läst
Milkshaken
Milkshaken: Hehe, jasså, du har skrivit detta i fel forumsdel..:) Moderator kanske kan flytta den dit där den ska vara.... Nåväl, jag ska ge dig ett riktigt bra tips. Det sitter väl en Briggs i den? Gå in på http://www5.briggsandstratton.com/eu/se/maintenance_repair/operator_manuals/list.aspx?type=Illustrated%20Parts%20Lists&cat=Engines Skriv in motorns nummer så kommer du få istort sett alla
1 svar · 2,8k läst
Milkshaken
Milkshaken: [citat] Hehe,,, jaja... men du vet hur jag menar ....:) Och här dricks det ingen Milkshake, utan grogg och Öl ja...:)
10 svar · 4,7k läst
I
indianajonas: Ja vad ska man säga...det är precis svar och hjälp som detta som definierar ett väl fungerande forum. Jag bugar mig ödmjukast för att du tog dig tiden och det var exakt detta jag sökte svar på. Hade nämligen observerat skillnaden i tvärstaget på olika blad vilket gjorde mig lite konfunderad. Någon sa att det med tvärstag skulle fungera men då ska jag nog sikta in mig på det andra
4 svar · 8,4k läst
P
PerJohan: Ja, tack så mycket för hjälpen! Men efter att ha ställt upp slungan på "näsan" och skruvat bort plten undertill upptäckte jag tillslut att den en skruv som håller sexkantsaxeln som det lilla drevet sitter på hade lossnat. detta gjorde att axeln rörde sig i sidled vilket tillät det lilla drevet att glida av sexkanten och ligga och snurra fritt på den runda delen av axeln. En ny skruv
5 svar · 9,1k läst
NetNut
NetNut: Eftersom maskinen var "körklar" när du köpte den, undrar jag om du använt oljepluggen som ramlat av när du bytte olja ? Har du inte gjort detta så har firman inte dragit åt oljepluggen tillräckligt när de gjorde maskinen körklar och det skall du inte lastas för. Du har gjort vad du har kunnat och kollat oljenivån innan start. Om pluggen sen lossnar p.g.a den inte blivit ordentligt
6 svar · 3,4k läst
Milkshaken
Milkshaken: En vanlig småmotorförgasare alltså. med ett manuellet chokespjäll och ett regulatorspjäll.... Har inte hört namnet Butterfly om det ... tack för svaret Tjaboo
4 svar · 8,2k läst
Göran.W
Göran.W: [citat] Det går inte gämföra en bil motor med en liten slunge motor. Tror inte TS har turbo heller på slungan. En slunge motor är en låg prestanda motor och ska inte glöda. Glöder den tänder den för sent, avgas ventilen stänger för sent så förbränningen fortsätter i ljud dämparen eller bränsle mängden är fel.
41 svar · 5,4k läst
D
Donald-Duck: En gammal arbetskamrat till mig berättade att hennes man hade köpt en begagnad snöslunga av sin granne för 2 000 kr, men han fick dåligt samvete för att han hade fått köpa slungan så pass billigt så att han slungade av grannens tomt gratis som tack när han skottade sin egen. Hon undrade vem som gjorde den bästa affären. Hennes man som fick slungan till ett kanonpris eller grannen som
2 svar · 1,8k läst
B
BigGitt: [citat] Ingen länk. Pratade med de på Partner. Handjagat. För mig är det viktigare med att kunna skotta ut från utfarten medan snön är färsk än att springa med handplog eller vad det nu heter. På köpet får man en gräsklippare och transportmedel. Det är Skåne det gäller. Inte Norrland.
25 svar · 9,5k läst
Göran.W
Göran.W: Gilson stämmer bra även att den finns under ett namn till som även jag tappat. Har en snow buster 220 själv och den är ruggit bra på att kasta snö och då även blöt snö iom den bara drar runt den och slänger ut den rätt fram utan ett dumt utkastar rör som bromsar. Dock är det inte kul att köra i motvind av samma anledning. Faktum är att upp till ca 15cm snö kastar den både
6 svar · 8,0k läst
Milkshaken
Milkshaken: Ok.... Du får gå den här vägen då..... http://www.garage24.se/web/Vinter/Reservdelar-0481.aspx u söker alltså på del direkt, sen kolla vad det står på den delen du har, alt, modellnr.....
6 svar · 8,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.