2 850 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
2 kontra 4-taktsolja?
Nu har jag lyckats glömma det där viktiga med att tänka lite innan man gör saker och lyckats hälla 2-taktsolja i oljetanken på min gamla Klippo, som ju är en B&S fyrtaktare (från början av 90-talet, eller ännu äldre). Jag kan inget om oljor, är det bara tömma ut och fylla på med rätt eller funkar det med tvåtaktsolja med???
Bör nog byta ut oljan, men borde funka med att bara tömma ut 2-taktsoljan och hälla på den vanliga oljan.
Kanske skölja med nån dec vanlig olja innan du fyller på helt.
Kanske skölja med nån dec vanlig olja innan du fyller på helt.
Medlem
· Södermanlands län0
· 983 inlägg
Jag fyllde på sågkedjeolja avsedd för motorsågar i en gammal B&S-klippare en gång vid ett oljebyte. Den fick väl gå någon timme innan rätt sorts olja anskaffades, Det går nog att köra på 2T också en stund om det kniper.
Skaffa en billig oljesug:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Olja-och-Fett/Oljesug/
och töm klipparen på 2t-oljan. Det hade jag gjort iaf, "better safe than sorry"
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Olja-och-Fett/Oljesug/
och töm klipparen på 2t-oljan. Det hade jag gjort iaf, "better safe than sorry"
Klicka här för att svara