1 682 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Rädda motorsåg?
Har köpt en motorsåg på auktion. Fick den billigt, p.g.a att
den tankats med olja i bensintanken. Hur sanerar man nåt
dylikt, kan man göra det själv? Eller ska man ge upp den, och
använda den till reservdelsmaskin?
den tankats med olja i bensintanken. Hur sanerar man nåt
dylikt, kan man göra det själv? Eller ska man ge upp den, och
använda den till reservdelsmaskin?
Antar att du menar att de fyllt soppatanken med kedjeolja.
Det borde inte vara några problem, bara att ta isär och göra rent bränslesystemet.
Har du tur kan det gå att skölja ur tanken med bensin och sedan fylla på med vanlig oljeblandad soppa och provstarta. Kanske med hjälp av en kask i cylindern.
Det borde inte vara några problem, bara att ta isär och göra rent bränslesystemet.
Har du tur kan det gå att skölja ur tanken med bensin och sedan fylla på med vanlig oljeblandad soppa och provstarta. Kanske med hjälp av en kask i cylindern.
Klicka här för att svara