Har köpt en motorsåg på auktion. Fick den billigt, p.g.a att
den tankats med olja i bensintanken. Hur sanerar man nåt
dylikt, kan man göra det själv? Eller ska man ge upp den, och
använda den till reservdelsmaskin?
 
Antar att du menar att de fyllt soppatanken med kedjeolja.

Det borde inte vara några problem, bara att ta isär och göra rent bränslesystemet.

Har du tur kan det gå att skölja ur tanken med bensin och sedan fylla på med vanlig oljeblandad soppa och provstarta. Kanske med hjälp av en kask i cylindern.
 
Hade tur, sköljde med bensin två ggr, tankade o banne mig, den startade.
Har fällt o kapat upp ett träd.
Stort Tack för tipset!
 
Härligt att det funkade!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.