mekar-anders
mekar-anders: Tycker lösningen på din andra bild verkar korrekt
2 svar · 7,0k läst
·
S
sinuslinus: Äntligen hemma hade också tips om bildäck i nåt program.
29 svar · 18,4k läst
Krilleman
Krilleman: Själv har jag en Park 2002. Gammal maskin men underbar på min kuperade tomt (ca 3000m²) Tuffar på fint! 9000:- med snökedjor och plogblad pyntade jag, och om man vill finns det snöslunga att montera :thumbup: Skrevs en del här...
1 svar · 8,2k läst
J
johan5588: Alt 2 är denna: Är det tysk kvalitet med sug? ;) http://www.conrad.se/BOSCH-L%d6VSUG-ALS-25.htm?websale7=conrad-swe&pi=826043&ci=SHOP_AREA_97313_0813058
4 svar · 9,9k läst
N
norrbottenstorpet: Tack för ett mycket informativt inlägg och länk, kanon!
2 svar · 24,9k läst
M
masen_54: Estaten är en -02
1 svar · 2,7k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Bra inställning Bowman! Och en extra sågklinga, rulle med trimmertråd eller dunk med alkylatbränsle är inte fy skam heller.
13 svar · 5,0k läst
S
Stefan_hallsberg: Vill bara varna dig. Har en nu som köpt 2 stycken Gräsklippare från det märket. Företaget som har dessa ger ingen garanti då nu båda gått sönder inom 1 månads tid då de skyller på handhavande fel, ska då tilläggas att svaret har getts via telefonkontakt så ingen från företaget har ens sett maskinerna innan bedömmandet.
1 svar · 1,1k läst
N
Nonkan: [citat] Det behövs knappast böckerna Skogsstyrelsen (inte Skogsvårdsstyrelsen, var väl runt 10 år sen de bytte namn) ger ut om man ska såga lite hemma, det räcker gott med att läsa instruktionsboken där det finns ett antal sidor om grundläggande arbetsteknik. Problemet är väl att folk tycker det är omanligt att läsa instruktionsböcker.
45 svar · 13,9k läst
bonnier
bonnier: Jag fick min fixad hos närmaste auktoriserade huskvarna-verkstad. Han gjorde ett antal åtgärder som huskvarna hade rekommenderat. Känner inte till nåt om drivremmen dock, har inte stött på det problemet men kan inte svära på att det inte var något som ingick i "fixen". Så jag rekommenderar, om inte annars så för styrningens skull, att du kontaktar en huskvarna-verkstad. Det ingick i
8 svar · 9,3k läst
V
vaargen77: Lånade igår en Stiga Turbo 45S av svärfar då jag tillfälligt är utan klippare. Gräset hade hunnit bli långt så den orkade inte riktigt med, så jag tänkte höja klipphöjden. När jag gör detta går "klipphöjdsjusteringsspakarna" (av plast såklart) på BÅDA framhjulen sönder och hjulen hänger nu som trasdockor på sidorna. :x Någon som vet hur man får av hjulen? Tänkte
0 svar · 2,5k läst
A
Alko: Om någon är intresserad - fick idag kontakt med servicetekniker i Danmark som svarade mycket vänligt på mina frågor. Han brukade tydligen vända gräsklipparen på rullen (den som på en cylinderklippare plattar till gräset efter klippning). Det var också bra att spraya olja på knivcylindern efter varje klippning mot rost och för att den ska gå lättare nästa gång den används. Och
5 svar · 29,8k läst
·
R
Roland112: Hej, Har en Partner B422X men de verkar som partner inte finns längre men jag behöver en ny klinga till den, Vet nån om man ska ha nån speciell modell för att den ska passa och finns de o köpa på nätet? Isåfall var tro. Fann denna: http://www.jula.se/slyklinga-729166 Alternativt, finns de nån speciell slipfil som man kan ha till klingor, var finns de?
0 svar · 7,6k läst
Dede77
Dede77: Då ska jag kolla va ddet är för motor. Vad som är gjort kan bli svårt att kolla eftersom det är ett dödsbo som säljer. Skicket kan man så klart kolla men oljebyte får man väl anta är gjorda enligt plan. Blir det köp kommer jag göra en service direkt så man vet säkert vad som är gjort. Hur är annars hydrostatmaskiner? Har aldrig kört eller skruvat med det innan. Något speciellt
2 svar · 10,0k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Samma här. Glasspinnar för 1:-/st. Bosch gör grov förtjänst på dessa. Den gör sitt jobb att komplettera Automowern runt kanterna, men orkar inte tjockare gräs. Då åker HQ RDx fram. :) Jag har för övrigt experimenterat med en metallvariant av Boschs plastkniv (glasspinnen). Funkar bra, men svårt att få balans i rotorn. Dessutom säkerligen livsfarlig.
7 svar · 3,6k läst
Norrhyttan
Norrhyttan: [citat] Fast det kräver ju att man har en rund gräsmatta utan några hinder. Jag har oregelbundna gräsmattor, och dessutom flera. :( Däremot känns får som ett alternativ. De är ju riktigt sympatiska, dessutom.
7 svar · 3,0k läst
N
Nonkan: Det är inte vanlig papp direkt, det lär du märka om några år... :)
3 svar · 1,4k läst
A
AndreasK: Ja missade att notera hur kolven skall sitta i cylindern, spelar det någon roll vilket håll jacket skall vara åt? När det gäller kolvringarna så är den ena ringen lite annorlunda (inte oljeringen), den skall väl sitta med jacket neråt?
21 svar · 37,6k läst
·
T
tele: Funderar på om snöslungan jag har till min gamla Park 2000E från tidigt -80-tal passar nyare Park oxå. Osäker på årsmodell på den jag funderar på men det lutar iaf åt en Park Royal och den är inte särskilt gammal. Ngn som vet om drivningen gjorts om ngt? Infästningen via framaxel ser iaf rätt lika ut.
0 svar · 5,1k läst
G
Anonymiserad 48587: Jag spolar rent undersidan av kåpan med högtryckstvätten efter (nästan) varje klippning. Jag undviker dock att spola nära direkt på motorn utan försöker hålla mig till kåpan. Slipar mulcherkniven med bänkslip eller vinkelslipen en gång om året eller oftare om jag vet att jag kört på mycket sten. Jag tycker mulchingen fungerar utmärkt, har inget att klaga på.
31 svar · 14,9k läst
Larsa
Larsa: [citat] Haha! Måste erkänna att jag känner igen mig.....
12 svar · 4,1k läst
P
perkalainen: Jag satte tillbaka alltihop och försökte vrida men det verkar sitta rejält hårt. Ska försöka hitta något som hjälper mig att få ett bättre grepp.
5 svar · 19,3k läst
O
ows: Har ingen koll på motorer så tar lite experthjälp här :) Ärvde en gräsklippare som från början var svårstartad, men gick OK när den väl var igång. Efter ett par klippningar så började den lägga av efter ca 10-15 minuter. Var då omöjlig att starta när den var varm. Snart så gick det inte att starta klipparen överhuvudtaget. Funderade då på att lämna in den men att få en
0 svar · 5,5k läst
K
karlastrid007: köp denna istället: http://www.stihl.se/STIHL-produkter/Trimrar-och-r%C3%B6js%C3%A5gar/R%C3%B6js%C3%A5gar/22491-220/FS-240-C-E.aspx jag har föregångaren, FS250 och den är helt suverän! 130an är det ganska mycket mindre drag i och det är alltid skönare med starka grejer, det går fortare och man behöver inte belasta lika mkt. När det gäller häcksax kan jag inte uttala mig mer än att
3 svar · 6,2k läst
N
Nonkan: [citat] Går det med den så är förmodligen Primo fel val till din typ av tomt helt enkelt :/
7 svar · 24,2k läst
M
Molgan123: http://www.briggsparts.se Skickade ett par fjädrar billigt i ett brev
9 svar · 9,1k läst
·
G
Grop: Vår grästrimmer verkar ha dött. En Gardena accucut 2417 som kanske är 3 år gammal. Li-Ion batteri borde väl kunna laddas upp 100-tals g¨ånger utan att sluta fungera? Laddaren blir varm, men laddlampan lyser inte. Någon som har något råd, eller är det bara att köpa nytt?
0 svar · 2,4k läst
N
Nonkan: Den där ska du absolut inte använda. Den saknar spärr till strömbrytaren, dödmansgrepp och handskydd. Du kan ställa undan den om den har affektionsvärde, men den ska inte klippas häck med. Sparar du den för att titta på ska du koppla ur sladden så inga barn får för sig att testa den. En ny, med säkerhetsdetaljer, kostar mellan några hundra (enkel och inte så bra) upp till runt
3 svar · 3,3k läst
·
L
Lazzeman: Någon som har erfarenhet från snigelplockaren Slugmatic? Den har ju sålts i drygt ett år men sökning på google ger inga direkt betyg från användare hur den fungerar.
0 svar · 2,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.