Körde in Klippon i ett buskage och den dog, vill sedan efter det inte starta
mekade lite med den och konstaterade att den automatiska gasregleringen inte fungerar
hur styrs den, går en länkarm som sedan sitter på en stång som går ner i motorn
en Briggs Stratton 550 series sitter det på den
så hur fasiken fungerar den automatiska gasregleringen :x
mekade lite med den och konstaterade att den automatiska gasregleringen inte fungerar
hur styrs den, går en länkarm som sedan sitter på en stång som går ner i motorn
en Briggs Stratton 550 series sitter det på den
så hur fasiken fungerar den automatiska gasregleringen :x
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Ok, vad kan vara fel ?
Gasreglaget fladdrar fram och tillbaka utan motstånd om man pillar på det med motorn avstängd
drar man igång den så känner man att det börjar bli motstånd och släpper jag
så drar den ner gasen till noll
Gasreglaget fladdrar fram och tillbaka utan motstånd om man pillar på det med motorn avstängd
drar man igång den så känner man att det börjar bli motstånd och släpper jag
så drar den ner gasen till noll
Har rivit isär halva motorn och blir inte direkt klokare
efter att ha skruvat ihop den igen så startar den i alla fall
varvar som en tok utan luftfilter och dör sedan direkt eftersom den stryper gasen direkt
med luftburken på så går den på otroligt lågt varv
och höjjer jag klipparen genom att lyfta den i handtaget så varvar den upp
så det verkar som tidigare sagt att hela länkarmen är lös
men jag fattar inte hur regleringen styrs
finns inget synligt på utsidan så det måste ske inne i motorn där länkarmen är kopplad till axeln som går ner i motorn ?
efter att ha skruvat ihop den igen så startar den i alla fall
varvar som en tok utan luftfilter och dör sedan direkt eftersom den stryper gasen direkt
med luftburken på så går den på otroligt lågt varv
och höjjer jag klipparen genom att lyfta den i handtaget så varvar den upp
så det verkar som tidigare sagt att hela länkarmen är lös
men jag fattar inte hur regleringen styrs
finns inget synligt på utsidan så det måste ske inne i motorn där länkarmen är kopplad till axeln som går ner i motorn ?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

