Kör i dag med en lånad vedklyv, men den är så långsam så det går dubbelt så fort att hugga för hand
Önskemål
Snabb! Alt två hastigheter
52 cm
3-5 ton
Max 4000kr
Tar gärna emot förslag på beg modeller.

Cheapy har en klyv Power craft art. 9018999 men den har inget stativ
dock är benen ställbara men endast med 11 cm, jag var intresserad av denna så därför kollade butiken

En faxes kanske, den jag har använt upplevde jag som ganska snabb. De uppger att klyvtiden är 5 sekunder och returtiden är 2 sekunder.

Den var visst lite över budget insåg jag

Redigerat:
Faxe är ett alternativ om man får tag i en beg... Men de är ju lättare att hitta den heliga gralen än att få tag i en sån begagnad ;)

Hittaden en Park & garden som klyvtid på 5 sekunder.
http://kjos.mamutweb.com/Shop/Produ...er-mstativ-5-tonn-52cm-2200W-LS552-2/43023797
Går att få tagi för 2700kr i Sverige. Känns som om den har lite för bra prestanda på pappret för att vara sant iaf till de priset.

Är det någon som har erfarenhet av Park & gardens produkter?

noone70 skrev:
Den enda Power craft utan stativ jag hittade är denna: [länk]
Testkörde du den? Var den snabb?
Dom har en som är 8 T 3999:- Art 9018999 Tillverkarens 50449

noone70 skrev:
Faxe är ett alternativ om man får tag i en beg... Men de är ju lättare att hitta den heliga gralen än att få tag i en sån begagnad ;)

Hittaden en Park & garden som klyvtid på 5 sekunder.
[länk]
Går att få tagi för 2700kr i Sverige. Känns som om den har lite för bra prestanda på pappret för att vara sant iaf till de priset.

Är det någon som har erfarenhet av Park & gardens produkter?
den ser ut som Alco för ca 2700 den har jag kollat på stämmer nog med 5 sek framåt

Förtydliga AL-KO Ginge Skall det vara den heter KHS 5200 Säljs av granngården /chepay/ tretti.se/ mfl.
det ser ut som tysktillverkad på typskylten

Elkludde skrev:
Förtydliga AL-KO Ginge Skall det vara den heter KHS 5200 Säljs av granngården /chepay/ tretti.se/ mfl.
det ser ut som tysktillverkad på typskylten
Nu vart de lite förvirrat..:D
Var de en AL-KO du var och kollade på eller är menar du att länken som jag postade avser en AL-KO? I fall det är de senare så är det inte en AL-KO utan en Parks & garden LS552-2.

pr95 skrev:
En sån här är bättre ber lite motion också :)
[länk]
Vill ha!
Hugger rätt mycket för hand men jag har fått problem med av man hela tiden måste böja sig ner och plocka upp klabben efter varje hugg (Det är därför jag börjat köra med vedklyv). Men med en sån yxa slipper man ju en hel del av de momenten :)

vet du var man kan få tag i en sån yxa?

MathiasS skrev:
Du kanske kan hyra dessa snubbar? [länk]
hehe ja kanske de... men risken för att de inte har kvar sina tummar eller andra delar av sina händer är rätt överhängande ;)

noone70 skrev:
Nu vart de lite förvirrat..:D
Var de en AL-KO du var och kollade på eller är menar du att länken som jag postade avser en AL-KO? I fall det är de senare så är det inte en AL-KO utan en Parks & garden LS552-2.
Ursäkta om jag var otydlig, men det var en AL-KO som jag kollade

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.