T
ToRy: Jag tänker: [bild] [bild] :rofl: Nä, såklart inte det svar du ville ha, men oavsett verktyg ligger det myyyycket arbete i att få gräsmatta på den där marken. Men, trägen vinner! Det ser ju ut som att de flesta träden är små, det är inte så att du helt enkelt kan dra loss stubbarna med traktorn? Eller med hjälp av talja och block? Får du bort stubbarna är du ju en bra bit på väg.
4 svar · 1,8k läst
·
V
valter53: Varför vill du inte ha påsar? Med påsar blir det lättare att flytta gräsklippet. Det blir tillräckligt tungt i alla fall. Påsarna tar ingen plats när man förvarar dom efter säsongen. Har bara erfarenhet av påsar, men det har fungerat bra. Det har blivit få stopp i röret och då på grund av att jag stannat knivarna för tidigt.
5 svar · 1,4k läst
P
Pappanille: Jag köpte en Biltema klippare för ett par år sedan för att sno delar till en Honda klippare, passade perfekt då motorn på den var en Honda klon. Vad gäller resten av klipparen så var det tunn pressad plåt utan rätt form för mulching. Kan inte tänka mig den gå många tummar utan trassel. Men de modellerna du frågar om är nya så vet ej. Tror inte heller du får något svar från
7 svar · 29,0k läst
S
Stugrenoverare: Man kan bara köpa hela axeln med växellåda och remhjul hos Jula. Känns onödigt när det bara är ett litet plasthjul som borde kosta några tior.
2 svar · 13,4k läst
prototypen
prototypen: En hydrostat är i princip en variabel hydraulpump och en hydraulmotor. Bara dyra prylar. Protte
3 svar · 4,3k läst
R
Robbanle: Hej, Har en sån sen några år tillbaka och om dom inte ändrat funktionen så är det en ren mekanisk fjäderbelastad funktion drivs av vattentrycket. Dvs när vatten leds in i den så är först utgång 1 öppen. När vattentrycket försvinner så vrids mekaniken ett steg och nästa gång vattentrycket kommer åter är det utgång 2 som öppnar osv. Du kan även välja att inaktivera utgångar
2 svar · 4,3k läst
·
J
JJ1: [citat] Jag gav upp, den åkte till tippen. Nu kör en robotgräsklippate runt istället.
9 svar · 10,1k läst
·
B
Bob-TheBuilder: [citat] Haha. Glad att jag kunde hjälpa till :D
7 svar · 6,0k läst
·
MPG1
MPG1: Butiken gav mig en ny gräsklippare. Problemet löst :)
27 svar · 7,3k läst
·
BigR
BigR: [citat] Rengöra? Du skämmer bort den ;-) Jag har ärvt en 20år gammal Stiga. Den får ny olja vartannat år, tankas och förvaras under skottkärran på gården. Snabb klippning och dom gånger jag samlar upp gräsklippet hamnar det i komposten. Har även en nyare japansk klippare som jag försökt sälja men nu stuvat bort. Tycker inte att robot är något alternativ för oss med barn som
13 svar · 1,8k läst
P
PåLandet: 10 000 ex moms, 12 500 inkl moms men det kanske ni sett själva.
5 svar · 5,6k läst
Patrik440
Patrik440: Lyfthöjd på 40 meter och 60 liter / minut låter ju lite väl tilltaget ja.. / Patrik
2 svar · 1,9k läst
·
useless
useless: Har haft en liknande, men det brukar vara samma konstruktion. Ljuddämparen kan skymma spaken, så man kan få leta lite.
5 svar · 3,7k läst
H
Hemtorparen: Jaha så det SKA vara piggar där... Syns inga som helst spår av det på plattan. Är det brytpinnetyp, tänkt att de ska lossna om man kör på nåt kanske? I så fall borde det ju vara lätt att byta utan avdragare och andra specialverktyg.
2 svar · 9,6k läst
·
CHEMAS
CHEMAS: Någon som vet hur det ska sitta med hjulen fram på klippbordet? Gärna bilder. Jag tycker den klipper jäkligt lågt även om jag har på läge 5 av 6. I läge 6 så klipper den alldeles för högt. I läge 1 är det en jordfräs.
0 svar · 9,5k läst
·
T
Thomas utan H: Stort tack för all hjälp. Hade inte en susning om att den fiberbrickan hade den "funktionen".... Och rätt kul för den har hållt i 16 år =D Nu går maskinen som tåget igen. Stort tack alla!!!
6 svar · 4,8k läst
·
B
ByggLapp: [citat] Åh tack, tänkte inte alls på det! Hittade det där så ska ringa dom imorgon och fråga vad som kan göras!
5 svar · 1,6k läst
A
A-Man_08: Kan vara smuts som satt sig i munstyckena, en chansning kan vara att hälla i ksprit i bensinen, kör du på vanlig macksoppa så innehåller det redan minst 5% etanol. Då kan du köra i 3-4 dl E85 det har samma effekt som k spriten.
13 svar · 10,2k läst
Powermange
Powermange: [citat] Jag har. Den e skitbra. Men lite sugen på nästa modell större. Någon som vill byta 220 mot 42x?
15 svar · 18,2k läst
I
Interista88: Tack får göra detta. Jäkligt bökigt o komma åt sugdelen av slangen, men e la bara försöka. Tack
11 svar · 1,2k läst
K
KJE: Tack så mycket för alla svar, mycket att fundera på :)
9 svar · 6,6k läst
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Inte ens med alkylatbensin borde man väl komma upp i de pengarna TS pratar om. Vanlig gräsklippning är inte dyrt. Med det sagt skulle jag satsa på en robot och en kanttrimmer. Vanlig gräsklippare, nä! Finns inget skäl att ha det också om du inte har gräsytor som av ena eller andra skälet inte går att nå med roboten.
5 svar · 5,3k läst
L
Lost_in_Skåne: Hallå, Har ett gäng plattor, trädäck och garageklinker som jag skulle vilja städa. Utomhus kan jag använda högtryckstvätt med altanmunstycke, men tycker det drar bort lite väl mycket av fogsanden, och jag vill heller inte ha så mycket vatten på de ytorna av olika orsaker. Har sett denna och är lite lockad, Ryobi plattvätt
0 svar · 3,9k läst
P
Pappanille: På min HQ traktorklippare började det rosta efter 3 klippningar... reklamerade detta till säljaren men fick bara svar att klippdäcket behöver man inte titta på så det gör inget. Jag hade Stiga Park före det ock den rostade inte alls på 2 säsonger, den gula färgen blev lite grönaktig av gräsklippet bara. Men HQ traktorn var tillverkad i USA och där är det en billig slit o släng
4 svar · 4,7k läst
Bjurran
Bjurran: Säkerhetsbrytarna vill man ha på plats, de finns ju där av en anledning. Lite trist både om barn kan starta av misstag eller om maskinen fortsätter att gp om man ramlar av den. Hur som helst, brytarna brukar oftast vara en helt vanlig slutande brytare på de klippare jag servat. Isf mäter du bara att du har kontakt igenom dem. (lossa kabeln och mät ohm när du trycker på kontakten) Om
37 svar · 25,4k läst
·
ChristerMyr
ChristerMyr: OK! Tackar återigen.
10 svar · 11,9k läst
A
ajn82: Där ser man, hade varit en snabb lösning om man bara hade vetat! Men halvajobbet gjorde bra ifrån sig, efter jag mailat dem så skickade de ett verktyg till mig, tyvärr med fel storlek på bitsen, så fick bli en andra vända. Men nu har jag monterat och kört kvarnen, och har två pentalobe bits till verktygslådan.
13 svar · 2,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.