Hej,
Någon som vet hur man byter drivrem på en Partner handgräsklippare? Vad jag kan se så måste jag ta bort fästet som kniven sitter på så jag får bort plastkåpan som skyddar remmen (se bilden). Jag lyckas inte få bort fästet. Jag har tagit bort platskåpan på ovansidan.
Någon som vet hur man löser detta? Tacksam för tips och hjälp.
Någon som vet hur man byter drivrem på en Partner handgräsklippare? Vad jag kan se så måste jag ta bort fästet som kniven sitter på så jag får bort plastkåpan som skyddar remmen (se bilden). Jag lyckas inte få bort fästet. Jag har tagit bort platskåpan på ovansidan.
Någon som vet hur man löser detta? Tacksam för tips och hjälp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
J JJ1 skrev:Hej,
Någon som vet hur man löser detta? Tacksam för tips och hjälp.[bild]
Får nog ta bort den stora metallkåpan först?J JJ1 skrev:Hej,
Någon som vet hur man löser detta? Tacksam för tips och hjälp.[bild]
Testa att dränka knivfästet i rostlösarolja i någon dag och testa igen. Om inte det funkar testa värm lite på fästet men inte över 100c då riskerar du att vevaxeltätningen börjar läcka... för att vara på säkra sidan kan du hälla kokande vatten över..
Om inte det funkar skulle jag kapa sönder skyddet för remen och sedan köra utan men det gör du med egen bedömning.
Om inte det funkar skulle jag kapa sönder skyddet för remen och sedan köra utan men det gör du med egen bedömning.
Tack för tipset!D Melb skrev:Testa att dränka knivfästet i rostlösarolja i någon dag och testa igen. Om inte det funkar testa värm lite på fästet men inte över 100c då riskerar du att vevaxeltätningen börjar läcka... för att vara på säkra sidan kan du hälla kokande vatten över..
Klicka här för att svara