F
Det är inte så enkelt att du kört slut på bensin?

• Gilla
Cheesen och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Håller du in dödmansgreppet?
Ja, tog hjälp av sambon för att kolla tändstiftet. Dödmansgrepp och drar i snöret. Byta ut tändstiftet kanske?

F fsn skrev:
Det är inte så enkelt att du kört slut på bensin?
Bensin har jag fyllt på.

MPG1 r00ts skrev:
Ja, tog hjälp av sambon för att kolla tändstiftet. Dödmansgrepp och drar i snöret. Byta ut tändstiftet kanske?
Ovanligt att tändstiftet går sönder så där. Testa med ett annat tändstift från nån annan motor (Du behöver inte skruva i det, bara testa om det blir gnista). Jag tror att det är nåt med dödmansgreppet eller stoppfunktionen som felar. Kanske tryckvakten för oljan - Har du kollat oljenivån?

Om tändstiftet var torrt ska bränsletillgångwn felsökas.....men det måste ju finnas gnista förstås.

Redigerat:
Prova med startgas mot luftfiltret.

MPG1 r00ts skrev:
Det gör jag. Det jag reagerar på är att den känns annorlunda än på min utombordare. Det hörs eller känns inte som att det flödar bränsle. På utombordaren blir den stum efter 3-5 tryck. Här känns det inte som att det händer något.
Dessa pumpar blir inte hårda som blåsan till en båtmotor, Brukar vara så att de skall "pumpas" tre tryck.

Fulkemisten
En släkting hade en liknande motor från B&S. Den fick man primea nåt så jävulskt. Räckte inte med tre tryck på röda knappen. Snarare 10-15 för att den skulle starta.

Kanske är dags att reklamera den? Köpte ny bensinare förra året och den har aldrig krånglat, inte inför denna säsongen heller.

Br

Om man försökte starta den under längre så blir den ”sur”. Vilket medför att den inte kommer starta.
Provat att vänta en längre stund.

Tändstiftet var torrt, så den borde inte vara sur. Utan gnista startar den dock inte, men även då borde stiftet bli blött om bränsletillförseln fungerar som den ska.
Åk tillbaks med den till butiken så får dom titta på den.

• Gilla
A.G
  • Laddar…
Jag tar tillbaka den till butik som ni säger. Tack för hjälpen allihopa!

• Gilla
Onsalakorven och 1 till
  • Laddar…
Butiken gav mig en ny gräsklippare. Problemet löst :)

• Gilla
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.