J
jonaserik: Samma fel igen och repad förut för just det felet, det måste ju vara garanti på reparationen, så på dom med näbbar och klor och var fast vid att dom ska laga det p garanti
1 svar · 3,8k läst
E
etompau: Finns inte så många på Blocket att jämföra med. A&O är ju att den startar utan alltför mycket besvär. Det låter som det finns en del att fixa på klipparen. Spontant låter 750 kr som ett acceptabelt pris. Testa med att pruta lite innan ni gör avslut.
1 svar · 4,3k läst
·
K
Kokboken: Hej! Jag har ett liknande problem med min Stiga kompakt köpt ny -07, har helt slutat att driva, även med bakhjulen upphissade, alla fjädrar sitter som dom ska, remmarna är hela. ett tjutande ljud kan höras från den slirande remmen på lådan (under fläkten). Ingenting är pillat på i den änden. Bytte en plastpropp för några år sedan då den hade spruckit.
5 svar · 7,6k läst
P
Pappanille: Hyra en liten lastare typ avant 220?
3 svar · 1,9k läst
P
Pappanille: Jo det är en usel konstruktion, enda bra med den är att den är BILLIG att tillverka. Hade ”tight turn” på min HQ traktor och då vart det en usel och jätteglapp konstruktion.
4 svar · 7,4k läst
Korvgubbe
Korvgubbe: På mina, som är flera år gamla, sitter det även ett filter direkt innanför kopplingen. Brukar oftast räcka för mig att göra rent det när det slutar vända. Men är det någon som har tagit isär deras handhållna pistoler? Har ett par som inte är helt täta i stängt läge och jag hittar inga skruvar...
5 svar · 6,9k läst
·
M
Marcussjogren: [citat] Ja jag håller på och kollar där lite, men dels är leveranstiderna i många fall sämre och dels så är det svårt att hitta säljare som har alla delarna som jag behöver. Sedan så gör 300:- frakt att det genast blir sämre marginal :) Tack för tipset!
6 svar · 2,8k läst
·
J
JeeyBee: Hah nä kollade inte hur gammal tråden var :) Här är det sandigt men sten, sten och sten och så måste jag ju ändå gräva bort där det blir för låg markhöjd. Tack för tipsen.
13 svar · 11,0k läst
R
reez: Har noterat att min gamla Klippo med 4hk quantum sidventilsmotor drar en hel del olja och ryker när jag kör på 10w40 istället för den raka 30oljan "grösklipparolja"
12 svar · 5,8k läst
Cruzze
Cruzze: Du kan testa tändspole/kondensator genom att klippa av elektroden helt på exempelvis ditt gamla tändstift, trycka på tändhatten och hålla mot cylinderflänsarna som du gjorde. Det ska då bli en tydlig gnista. Genom att klippa elektroden så simulerar man förhållandena inne i cylindern vid kompression.
11 svar · 4,3k läst
·
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Hej, du letar fel, det är en trimmer du ska ha, exempelvis en sån här, en trimmer: [bild] Det finns av allehanda märken från en tusenlapp och uppåt. Har du redan batterier i en verktygsserie kan det vara lämpligt att köra samma märke. Det är säkert restrea på såna lite här och var, så titta runt efter bästa pris.
2 svar · 1,8k läst
·
Cheesen
Cheesen: [citat] Sätt en klämma på bränsleledningen.
17 svar · 2,9k läst
Immobil
Immobil: Kolla med Thomas i Tingsryd: 0706-795506
1 svar · 2,4k läst
·
A
A-Man_08: [citat] Det finns det, men poängen var att det hade vart intressant att se utfallet av modifieringen, hur länge kördes den på etanolen, kanske den gick sönder eller något annan som fick den att lämna in eller så kanske det lever vidare.
24 svar · 7,0k läst
Bjurran
Bjurran: Jag har renoverat 2 st stiga villa här hemma. Det är inte så svårt att fixa aggregaten om man tar sig lite tid. När det gäller själva specialdelarna och skruvarna har jag tagit det direkt med Briggsparts. Du hittar t.ex. skruvar och knivar direkt här: http://www.briggsparts.se/grp/knivar-1.php Jag är oerhört nöjd med den hjälp jag fått från dem, de har fixat kompletta sprängskisser
16 svar · 16,7k läst
·
T
tergo: ev kan här finnas något tips https://www.youtube.com/results?search_query=montera+dragsn%C3%B6re+gr%C3%A4sklippare
5 svar · 31,5k läst
·
Cheesen
Cheesen: [citat] Har du provat att starta klipparen med hjälp av startkablar?
8 svar · 12,0k läst
·
Rabbithole
Rabbithole: Är det en bosch grön så kan det vara samma batteri, om den inte är för gammal
7 svar · 2,2k läst
A
Alexn72: [citat] Jag har de lite högre modellerna men fick tillfälle att testa en grannes som hade den billigare modellen och det verkar vara samma men man har spärrat motorn till att bara gå i eco mode. Dvs mindre hastighet på tråden. Och att den saknade möjliget att backa huven när man fastnat. ( dvs som en vanlig bensintrimmer funkar) Men jag har en hästgård så jag trimmar inte "fingräs"
12 svar · 2,6k läst
·
D
dubbfredda: Hej, Är det någon som vet om det finns någon grästrimmer som Festool batterier passar till ? Jag har några batteridrivna elverktyg från Festool med tillhörande batterier. Och jag måste köpa en ny grästrimmer och då vore det super om man kunde använda Festool batterier till grästrimmern. Mvh, Fredrik
0 svar · 1,5k läst
V
vedklyv: [citat] Jag har en sax från Black&Decker och som är 8-10 år som jag fick med när jag köpte kåken. Skulle den råka ut för lager eller kolfel skulle jag gärna lägga en hundring och lite jobb på den hellre än att köpa en ny.
5 svar · 2,0k läst
A
AndersS: Om du söker på forumet kommer du att hitta den;)
34 svar · 34,0k läst
·
Fällebyggarn
Fällebyggarn: [citat] Jag har motsvarande denna https://www.gardenstore.se/stihl-trimmertrad-cf3-pro-rulle-o-3-0-mm-x-45-0-m Passar i vanligt huvud till min Stiga.
3 svar · 859 läst
Scout
Scout: Jag kör en Bosch 36v trimmer som funkar bra för allt finlir som behövs efter klippning på tomten. Anledningen är enkel... 36v Borrhammare och gräsklippare gör att batterierna kan flyttas runt mellan maskinerna. Sedan har jag en "riktig" trimmer på landet när kommer att köra över ängen som inkluderar mindre buskar.
20 svar · 17,2k läst
Y
Yrrol: Jag har klippt med Milwaukee M18 CHT-0 (2600kr) och Sthil HSA 86 (3000kr) Och upplever inte att häckklippning är något krävande för en maskin. Slutpriset springer iväg när man ska köpa till batteri och laddare. Så som Stefan N säger så är det en fördel att välja samma maskinfabrikat som man redan har batteri och laddare till sedan innan. I mitt tycke så var Milwaukeen lättare att
4 svar · 2,7k läst
Dragon85
Dragon85: Körde i landet med jordfräsen igår. Det är en Stiga JB 55. Den stannade oväntat under drift, trodde det var slut på bensin men efter påfyllning så gick den ändå inte att starta. Man kunde höra hur det puffade till i motorn så är inget fel på sändningen. Tänkte att den kanske blivit sur eller överhettad så lät den stå över natten. När jag försök ta starta den idag igen så
0 svar · 2,7k läst
Kneppe
Kneppe: [citat] Ja, men eftersom energidensitet är likvärdig så håller de snarlik kapacitet på samma batterivolym/vikt.Så om de inte vill skicka med gigantiska batterier så är det rimligt att anta att driftstiden minskar om effektuttaget ökas. Sedan så finns det inget som säger att tillverkarna måste öka motoreffekten i apparaten bara för att de ökar spänningen. Borde väl gå att bygga
35 svar · 9,1k läst
W
wikander1: Har testat med ett annat stift när jag inte har gnista på det ursprungliga stiftet och det ger inte heller gnista. Båda ger gnista när maskinen är kall och inte när den är varm. Känns som bortkastade pengar att köpa ett nytt stift. Kan det finnas någon möjlighet att denna passar
25 svar · 9,1k läst
·
MathiasS
MathiasS: [citat] Ok, det var ett HVA-paket. Stihl-kombon jag tittar på kostar 7500 som bäst......vilket är lite svettigt för maskiner man redan har fast med sladd...
15 svar · 5,0k läst
A
andan_4: [citat] Har givetvis kollat vajern. Knivarna snurrar på bra som fan så där känner jag ingen oro. Mest varvtalet som stör mig, nu hör man mest ett vinande ljud när knivarna snurrar, innan höjdes motorvarvet i samband med att aggregatet aktiverades. Apropå det miljövänliga alternativet som nämndes så får jag avvakta med det. Kanske dom ringer från svenska spel nån dag och säger att
3 svar · 2,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.