A
ajn82: Där ser man, hade varit en snabb lösning om man bara hade vetat! Men halvajobbet gjorde bra ifrån sig, efter jag mailat dem så skickade de ett verktyg till mig, tyvärr med fel storlek på bitsen, så fick bli en andra vända. Men nu har jag monterat och kört kvarnen, och har två pentalobe bits till verktygslådan.
13 svar · 2,9k läst
·
P
Pappanille: Hej, här är lite film på när vi testade en Agria 2400 fösta gången efter renovering. [MEDIA=youtube]7GnRPG64d1I[/MEDIA]
5 svar · 4,8k läst
P
Pappanille: [citat] Jag har en med 56cm bred och Hondamotor, det var top of the line men den är ganska ranglig o känns sådär. Har dock hållit ihop och Honda motorn är GRYM! [MEDIA=youtube]p6eyPlPnJyI[/MEDIA]
9 svar · 1,9k läst
P
Pappanille: Ca 5000 om den fungerar. Är inte något speciellt, en vanlig gräsklippartraktor.
1 svar · 2,6k läst
P
Pappanille: Motorn är inte den svaga länken i trädgårdstraktorer, förr hade man 8 hästars motorer i traktorer som klarar av allt och mycket till av vad TS vill. Men de hade inte så bred klippbredd samt klippte sämre pga låg knivhastighet. Det är ram, transmission, styrning som är klent på dessa nya traktorer.
6 svar · 7,1k läst
C
crazytok: Är också inne på antingen en Husqvarna PW360 för 3590kr eller Stihl RE130 för 3000kr. Stihl har pumphus i aluminium och induktionsmotor, max arbetstryck 135bar och vattenförbrukning på 500lit/min. PW360 har pumphus i metall, induktionsmotor, max arbetstryck på 145bar samt vattenförbrukning 500lit/min. Så dom känns rätt likvärdiga? Någon som provat dessa produkter? Har alltid varit
29 svar · 20,3k läst
P
Anonymiserad 202214: [citat] Stort tack för ett jättebra svar, som jag kommer använda den så kommer jag först ställa ut spridaren/spridarna, sedan starta pumpen. Vis flytt av spridarna så kommer pumpen stängas av och startas när spridarna är flyttade. Vill inte ha något avancerat och har inga problem med att göra så.
17 svar · 3,9k läst
alm82
alm82: Jag har robotklippare, men behöver ändå en vanlig till de ställen roboten inte kommer åt.
17 svar · 3,4k läst
C
Corsair: [citat] Enligt den videon som det är så såg det jättelätt ut att skruva dit adaptern. Jahapp då har man förstört den och får köpa en ny då.
4 svar · 1,0k läst
·
J
Jockose: sant. Mätte huset nu klipparen och får det till 48 cm. Blir en ny muscher kniv istället för tallriken
2 svar · 4,0k läst
G
Gavel: [citat] Spånga
10 svar · 2,7k läst
B
boohoo: Vi har nog åtminstone 150m häck på tomten, blandat granhäck och nå annan historia. Stod inför samma val o köpte en husqvarna 115iHD batteridriven. Är imponerad av både batteritiden och va den klipper, så kan varmt rekommendera.
3 svar · 1,5k läst
B
Boan: [citat] De för dra bara man lastar enligt regbeviset på bilen, MEN.. då bara 40 km/h om bilens tjänstevikt är mindre än släpets dubbla totalvikt
17 svar · 4,8k läst
·
E
elmont: https://www.skogsverktyg.se/Reservdelar-maskiner/Husqvarna/motors-gar/242XP-242XPG/T-ndspole-Husqvarna-242-242XP-242XPG-motors-gar.html
1 svar · 1,8k läst
Raka
Raka: Bump
3 svar · 2,4k läst
Q
q51020: Min gamla Garden spridarvagn har gett upp. Vad skall man köpa ? Vagn eller handhållen ?? Vill ha en snabb och jämn spridning av gräsgödsel som blir det primära.
0 svar · 1,7k läst
Lizzardo
Lizzardo: [citat] Gafflar, skopa, lyftbom och nån gripklo. Grävaggregat står högt upp på listan men vill ha det "riktiga" då och det är liiiite dyrt :p
11 svar · 4,8k läst
K
KJE: Tack för svaren men det känns som om Hondan ligger lite över budgeten på 20 000 kr :) När det gäller svängfunktionen som Ariens och Toro har, är det någon som har en uppfattning om hur bra den fungerar? Finns det något liknande hos Husqvarna?
4 svar · 2,3k läst
D
Danm: Godmorgon! Jag brukar hålla drivnings handtaget inne när jag tex kör under buskar o mot altanen. När jag sedan släpper drivningen och ska dra den bakåt så drar höger framhjul upp gräsmattan. Det är inte alltid jag kan lyfta upp framhjulen när jag drar den bakåt. Det är inte alltid där är platts frammåt att låta den föras framåt på "frihjul" innan jag ska dra den bakåt.
3 svar · 5,0k läst
M
mgranbom: Du kan hitta manualer för Klippo med sprängskisser på nätet. /M
5 svar · 2,6k läst
V
vedklyv: Det är mycket som kan strula med en motor som stått i flera år. Om vi börjar med soppatillförseln. Gammal bensin som stått och dunstat bort kan bilda avlagringar både i tanken och i förgasaren, dessa kan ha lösts upp av din fina nya miljövänliga bensin och satt igen små kanaler i förgasaren. Skölj och blås, skölj och blås. Har du kollat så att flottörventilen öppnar
2 svar · 2,1k läst
HasseTeknik
HasseTeknik: Jag köpte däck med slang ( för att det inte skulle riskera att tömmas vid svår terräng kombinerat med dåligt lufttryck och snökedjor) på min märmaste däckfirma ! Kan vara en bra ide' att kolla där.
2 svar · 2,9k läst
·
N
Nils82: Borde sitta en löstagbar plåt på undersidan. Ta bort den så ser du det mesta av drivlinan.
5 svar · 7,1k läst
·
DennisCA
DennisCA: Där vi bor så är det just och just så det är värt det med en snöslunga. En traktor skulle vara helt overkill, har inte rum att hysa en heller. Det hänger nog på att man hittar något bra till en billig peng... Annars sliter jag på med snösläden.
24 svar · 18,1k läst
·
Dojle74
Dojle74: Tack för svaret, har försökt dra den över/under/bakom det mesta i axelväg och runt det stora kugghjulen går den bara inte. Sprägskissen för modellen berättar tyvärr inte så mycket eftersom handtag/vajrar och drivsystem/axlar är på skilda bilder.
2 svar · 3,7k läst
·
Grofsingen
Grofsingen: Är det någon som har manual och sprängskisser till en Stiga Park 2000 ?? tror den är från 80 eller 90 talet
2 svar · 28,8k läst
Lime113
Lime113: Fick byta mina idag så kan för den som hamnar här i framtiden bidra med hur det ser ut på en röd Meec (721-230) . [bild] [bild] [bild] Fläns 12 mm diameter Axel 8 mm diameter Spår 6 mm diameter Längd hela 38 mm Längd mellan skårorna (max mått) 25 mm
35 svar · 38,1k läst
·
BigR
BigR: Efter att ha känt på dom olika maskinerna så konstaterar jag att Husqvarna ST327 är för plastig i reglagen och tungmanövrerad. Honda HSS760 verkar bra och smidig för att vara en bandmaskin, men extremt prissatt och kan också tänkas vara lite för liten för stora isiga plogkanter. Efter att ha provat Toros maskiner med differential, ”automatic steering” , så var det solklart. Det
41 svar · 18,2k läst
·
Slunken
Slunken: Feedback-dags: Ovan spännare funkade alldeles utmärkt. Tack.
3 svar · 1,7k läst
·
H
Husqvarna220Ac: Och riktigt växellåda, alltså ej manuell! Vill du klippa gräset? Köp nån som klarar det själv istället, värt underbart! Robotklipparen och robotdammsugaren:love:
17 svar · 4,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.