Jag letar släpvagn, kollar mest obromsade med plats för skivor och med galler men sprang ikväll över denna. https://www.totalredskap.se/sv/redskap/slapvagnar/slapvagn-temared-pro-2612c-med-galler.html

Rätt mått och med galler, och ett väldigt attraktivt pris. Extra plus för bromsad axel vilket gör att jag får lasta dubbelt upp jämfört med obromsad vagn. (1300kg totalvikt)

Är det nån som har erfarenhet av tema eller temared vagnar?

polsktillverkat och ska enligt PDF ha svetsad ram vilket är positivt. Ser ju dock lite klent ut på bilder framförallt lämmar osv.

Ingen erfarenhet alls av dem men efter att ha tittat på bilderna är jag lite frågande till fällningen av framstammen. Det verkar som om den inte hamnar i nivå med lastgolvet utan sticker upp en liten bit när man fäller ner den. Ytterst dum konstruktion om man ska lasta långa saker. Annars är det toppen med 1350kg axel, har själv ett släp av annat märke med den vikten.

Stämmer bra, den verkar sticka upp en liten bit i fällt läge. Sen verkar dom vara bultade så man kan inte bara enkelt ta bort dom vid körning av lång last. Dum konstruktion, men säkert billig.

Sjukt bra pris, blev sugen på att beställs en själv, ingen idé att leta efter en 15 år gammal svensk kärra

Eller hur! Vilket bra pris! Känns nästan som att nåt inte stämmer.

P
10 000 ex moms, 12 500 inkl moms men det kanske ni sett själva.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.