A
Alexn72: Omöjligt är det inte men frågan är om axeln ser rak ut när du snurrar på den... av med tändstift först bara...
1 svar · 1,4k läst
·
A
Anders1868: [citat] kollar med ett lånebatteri, käns som klipptiden gått ner. Tack för svar! Anders
4 svar · 801 läst
K
knipo: Precis som Skitoxen ovan säger, vad skall du i huvudsak göra med den och hur ser miljön ut? Hur stor tomt är det? Finns det sly omkring som behöver tuktas emellanåt? Du skriver att du skall ha den i stugan. Rent spontant sett till i mina ögon, utan att veta dina omständigheter, hade jag valt en bensinare. Stugan åker man till när man är ledig, vilket kanske betyder att gräset hinner
5 svar · 4,4k läst
T
Thomas utan H: [citat] Jo man ska inte klaga på kvaliten direkt. Får vara nöjd med att man bränt några kalorier samt 17 år på en klippare =D
14 svar · 4,4k läst
·
V
Varja: Felet är löst. Reglaget hade fastnat. Nu går den perfekt.
1 svar · 2,0k läst
Olle i Stureby
Olle i Stureby: Dessvärre kan jag till slut konstatera att denna tredjepartsprodukt bör undvikas. Efter ett tiotal klippningar tröttnade jag, och köpte en äkta Klippo drivrem. Den funkade perfekt från första början. Kostnaden blev en hundring högre än från skojarföretaget, Rembutiken. Undvik alltså drivremmar av denna typ:
15 svar · 7,1k läst
·
I
ivp: Antar att du kan googla lika bra som mig, men själva delen heter alltså bromsband, det verkar även ganska vanligt att de säljer hela sidokåpan som ett kitt.
2 svar · 4,1k läst
·
Cheesen
Cheesen: Hur gammal är den? Var är den? Vilken modell är det? Har den funkat tidigare?
1 svar · 2,2k läst
Polar550
Polar550: [citat]
30 svar · 30,3k läst
·
Polar550
30 svar · 30,3k läst
·
tveksamt
tveksamt: Samma här, hittar knappt något om den alls på nätet. Nästan så man tycker det är lite oroväckande lite, därför jag tänkte att man kan ju fråga här. Jag får helt enkelt prova den när tillfälle ges och se hur den går.
35 svar · 9,3k läst
·
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Det finns väl egentligen ingen gräns för storleken på gräsmatta. Jag har klippt 3000 m² med DLM380'n... Just nu har jag kanske 2000 m² och det är inga "problem" med DLM460. Med tre par batterier och tre st enkelladdare så går det nästan att klippa non-stop.
12 svar · 6,2k läst
·
Hapsdog
Hapsdog: [citat] [bild] Har osse købt en sån. Har købt trommerhoved til 2.4 mm tråd. 2.4 i forhold til 2 mm betyder virkelig meget. Så nu æder den alt. Er ikke tung er velafbalanceret og lethåndteret. Et rigtig godt køb.
23 svar · 6,3k läst
·
G
goldfish1977: [citat] Testar en rem från rembutiken. Galet dyrt för en originalrem. De anger ju att den ska passa, man man lär väl få se...
12 svar · 4,5k läst
·
Peter67301
Peter67301: Tjena, ny medlem här! Verkar som det rinner olja på utsidan av min ryobi hvo, skulle gissa att det är en packning som har gått, lite osäker dock på vad den kallas. Toppackningen? Någon ide att försöka byta eller lämna in? Bara köpa ny klippare? / Uppenbar amatör
0 svar · 2,2k läst
·
Fotografen
Fotografen: En sån där har farsan haft, fast en 8-75 med åttahästare å elstart. Svaga punkten är framvagnsbalken, fråga inte hur jag vet det...
1 svar · 5,1k läst
·
M
Manhunter: Gör det
6 svar · 6,5k läst
·
D
danlar15: [citat] Jag hoppas att du har rätt! :-) Jag har märkt att flödet blivit successivt bättre så lite sand kanske bara är inkörnings-bekymmer.
12 svar · 4,0k läst
O
olsjo: Någon som testat denna? https://www.k-rauta.se/produkt/batterigr%C3%A4sklippare-ryobi-rlm36x41h40-36/4892210147608?gclid=Cj0KCQjwpNr4BRDYARIsAADIx9xHeYD-BI9kvf4Rn-O2-2-ru8093irysMbJb6X3UlbXkJxdRgLkKMIaAq1REALw_wcB
1 svar · 1,4k läst
R
Rolle85: Thx!
3 svar · 2,7k läst
R
3 svar · 2,7k läst
E
Eggentini: Jaha. Då skulle man ut klippa igen. Nu sttar skit helvetet inte alls. Klick. Klick o inget händer. Fitt less slänga skiten
12 svar · 13,0k läst
·
MathiasS
MathiasS: Titta även på Stihl fs131. Väger in på något kilo mindre och den går man med hela dagen om det behövs. Har bara kört Stihlen men jag tror det är två likvärdiga maskiner.
1 svar · 2,4k läst
Husabonn
Husabonn: [citat] Skulle nästan misstänka att det kan vara stickkontakten, men då mer sannolikt i andra änden. Skall undersöka. Tack för svar!
4 svar · 1,4k läst
T
ToRy: Uppdatering igen! Körde klipparen förra helgen, alltså för någon vecka sedan. Samma problem... Går i någon kvart, sen börjar den gå upp och ner i varv för att till slut dö. :dizzy: Iddes inte släpa med mig klipparen tillbaka utan åkte bara förbi meken i förra veckan och frågade om han hade något tips om vad jag kunde kolla själv. Han funderade en stund, lös upp och gick och
8 svar · 8,3k läst
·
Ö
Öland123: [citat] Utom när man ska göra ett motoroljebyte vill jag minnas då det just är på den sidan oljepåfyllningen sitter och det är just så man tappar ur motoroljan. Oljepåfyllningen/oljeavtappningen är väl på vänster sida på klipparen och bensinpåfyllningen är väl på höger sida. Köpte själv en Klippo maskin för någon månad sedan. :D Har köpt en "begagnad" Klippo men... vad
7 svar · 22,9k läst
·
M
MrElliott: Hej! Min Rider årsmodell 2005 eller 2006 brukar årligen erbjuda ett par utmaningar. Nu har jag helt plötsligt tappat möjligheten att växla, manuell växellåda alltså. Backen fungerar men det är tvärstopp för övriga växlar. Spaken är stum och jag kan inte se något uppenbart problem med spak eller vajer. Jag bytte vajern i fjol och allt har fungerat fint fram tills nu. Någon som
0 svar · 6,3k läst
M
maka76: En ett år gammal tråd nu, men eftersom jag nyligen bytt den där fjädern så kanske det kan hjälpa någon framöver. Fjädern (16) drar tillbaka stången (45) som skjuter upp kopplingspedalen i drivläge. När fjädern saknas blir kopplingen slapp och det uppstår konstant friläge. Svårt att avgöra exat var fjädern ska fästa i chassit, men det finns en liten v-formad del i chassit på
9 svar · 15,3k läst
·
I
isobarik: Låter lite som en skröna det här. Min åsikt. Mvh iso
28 svar · 6,9k läst
·
HenningÖland
HenningÖland: [citat] Tack. Men tyvärr inte. Leverans i augusti. Inte på lager. 1-5 dagar stämmer ej.
2 svar · 1,4k läst
Tonie Wikström
Tonie Wikström: [citat] Det tog lite tid men nu är kompostkvarnen lagad, det var kretskortet som var trasigt men tack för all respons. Mvh Tonie
12 svar · 4,6k läst
I
ibkcad: Jag håller på att byta motor på en gammal Snapper snöslunga -84 från en Tecumseh med en 1” axel till en Honda med 3/4” axel. Är det någon som vet var man kan hitta adaptrar för motoraxlar? Jag hittar en på Wish och hos någon skoterfirma uppe i Umeå. Tycker att det rimligen borde finnas fler som säljer. Alternativet att hitta en en dubbel remskiva med motsvarande mått för 3/4”
0 svar · 1,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.