useless
useless: Alltså, vill du ha ett vettigt svar måste du komma med mer information. Det räcker inte att säga att du hade en knapp, sen hade du ingen knapp och nu funkar det inte. Eftersom ingen här är tankeläsare så har vi ingen aning om vad du menar. Vad är det för modell? Vilka kablar har du kopplat till vad? Bilder på kopplingen?
13 svar · 2,2k läst
M
Maboz: [citat] Ungefär vid 15:55 börjar han ta bort vajern.Jag tog inte bort motorn, det räckte gott med att ta bort kåpan där batteriet sitter och sedan kunde man pillra loss den med en tång.
3 svar · 13,3k läst
·
yonna
yonna: Min Kärcher är nu inne på sitt femtonde år och har skött sig fint. Används dock bara en gång/året för ca 60 kvm trädäck.
8 svar · 2,8k läst
ChristerMyr
ChristerMyr: Jag skulle vilja ha en sprängskiss på en Gardol gräsklippare. [bild] Eller en förklaring på hur man byter drivremmen till hjulen. GB 46 R, 500 series. SPL 484 TR Årsmodell 2008. 158 cc B&S-motor
0 svar · 2,0k läst
Stefan N
Stefan N: Vart en Excellent SE, provklippte igår och den gick fin fint. [bild]
8 svar · 5,1k läst
·
P
pizzamagen: [citat] Hur har det gått? Bytte du eller kör du fortfarande meec?
9 svar · 7,3k läst
K
kensim: Ja tack Krilleman,de var trångt och få allt som din skiss visade bytte själv på en park 2000 för många år sedan men de gick mycket lättare med den.Nu är allt på plats ska bara få fjäder sidan lite till så bricka och mutter får plats...:sweat:
3 svar · 6,2k läst
·
R
Ringback: Hej! Har köpt en Stiga Garden 6E med en briggs and stratton-motor på 8 HK. Vet inte årsmodell men den är gammal... Någon som har PDF på manual/sprängskisser etc. Skulle behöva se över laddningen på den. Måste ladda batteriet hela tiden.. Tack.
0 svar · 7,1k läst
·
MultiMan
MultiMan: Är från 1970-talet, möjligen tidigt 80-tal. Min Kommun som är i princip identisk gjordes 1977. Hursomhelst är det membranförgasare och det är inte ovanligt att det går hål på efter många år. Kan ju vara skit i tanken också som gör att den inte får tillräckligt med bränsle. Finns inget bränslefilter annat än det nylonnätet som sitter på plastpinnen som sticker ner i tanken och
2 svar · 4,6k läst
·
T
Tonarv: Min gräsklippare har under en tid betett sig som ovan. Dock har detta tilltagit. Jag har plockat isär förgasaren men hittar inget där. Har sett att några talar om membran i förgasaren som kan vara orsaken men hittar inget sådant. Kan det vara svaga fjäder som skall hålla regulatorarmen i stabilitet? Önskar att någon ger mig ett tips. Tack!
0 svar · 3,3k läst
tveksamt
tveksamt: Här fanns en film som visar hur jag menar. OBS! Jag har tittat på videon med ljudet av då sambon och sonen sover bredvid, har därmed ingen aning om vad han säger! Ca 4 min in: http://scooterdoctors.egetforum.se/guide-kontrollera-gnistan-tandstift-t1014.html
5 svar · 4,0k läst
·
P
Partner: Nej dom sitter rätt men vill tillägga att remmen är jävla sliten tror du det kan ha något med saken att göra
4 svar · 5,6k läst
B
Blackfear: [citat] Jag får tacka för dina svar och erfarenheter, kommer kolla upp dessa maskiner så får jag se vilka som jag köper sen men batteridrift känns ändå bra :)
7 svar · 3,3k läst
J
Jona$: Äntligen, det ska indikera påsen är full och ska tömmas.
1 svar · 2,0k läst
Nobbe_1
Nobbe_1: Första sommaren i det hus jag köpt. Jag har 2 stycken äldre motorklippare sedan det tidigare huset men nu vill jag köpa en cylinderklippare. Hela tomten är byggd i etage med stenkasuner och detta gör att det är små "plättar" att klippa. Jag vill således inte släpa runt en stor motorklippare utan vill köpa en cylinderklippare. Vilken ska jag köpa som är bra? [bild] [bild] [bild]
0 svar · 1,4k läst
·
Stefan N
Stefan N: Bytte till nytt tändstift men samma sak fortfarande, tror att jag lägger ner denna nu då jag inte tycker det är värt att lägga mer pengar på den utan köper nog en ny.
22 svar · 44,9k läst
SC Aero
SC Aero: Tråkigt för dig :crysmile:
1 svar · 3,7k läst
Y
Yatzyn: [citat] Hittade snabbt efter google-sökning: https://www.manualslib.com/manual/74230/Husqvarna-850.html#product-Rider%20850
1 svar · 3,0k läst
D
DDD80: Kanske är en dum fråga, men om jag beställer en sådan här: https://www.conrad.se/p/sievert-pro-88-hoegeffektsbraennare-1607909?gclid=Cj0KCQjwn7j2BRDrARIsAHJkxmwUlZYznUKheQisGrPjMXVBSvU0dRmuYgn-Jyg5BLW6WQrKFD9dakcaAn8cEALw_wcB&gclsrc=aw.ds&vat=true behöver jag väl inte en regulator?! Som jag förstår det som sitter den i slangbrottsventilen, så det är bara att koppla den till en flaska
2 svar · 6,6k läst
Stiga88
Stiga88: Hejsan jag har en stiga villa från 2011 som stiga tydligen tycker är så pass gammal så dom inte behöver hålla med reservdelar längre.. piniondrevet i växellådan har gått slut någon som vet vart man kan få tag på nytt. Har hittat i Italien som tillverkar eftermarknadsdelar till stiga men inget kommer ju ut därifrån nu..
0 svar · 2,6k läst
T
TheGame: Har Man "för små" händer så når man inte runt och trycka in båda knapparna som håller fast batteriet. Men mig veterligen är det många märken som har så, vissa har en knapp i fronten.
2 svar · 1,6k läst
J
jonaserik: [citat] Finns enkla till bra pris på Jula som bara har en liten låga och att det tänder på sidan om är ingen fara, använder en själv tillsammans med en P11, det ska bara svedja lite lätt på bladverket, så vissnar dom bort.
8 svar · 5,0k läst
The_Andy_Pandy
The_Andy_Pandy: Reparatören har inte tid att titta på den på år och dag. Vi har ingen dragkrok så kan inte kör dit den själv. Börjar älska det här....
1 svar · 1,4k läst
·
F
feffe6804: Tusen tack Melvin. Det löste mitt problem. Nu vet jag hur den ska sitta. Mvh Fredrick
4 svar · 6,0k läst
·
useless
useless: Varvtalsregleringen styr choke-spjället (ju lägre varv desto mer choke), så motorn kvävs om den inte funkar.
17 svar · 31,0k läst
·
K
KeithS: Ja och det finns bensin i förgasare när man tar bort botten skålen..mystisk
15 svar · 11,2k läst
jarlh
jarlh: [citat] Bra tips. Jag behöver ju ändå lite andra prylar därifrån. Tack!
8 svar · 4,0k läst
·
C
Christer Bill: Har en Gardena grästrimmer easycut li-18 Är extremt irriterad på att knivarna är så korta, skyddet skulle kunna hantera 2-3cm längre knivar... finns det piratversioner? bästa är antagligen en kniv som man själv kan klippa till längden på... Egentligen skulle jag vilja byta "kniven" emot ett trådsystem, nån som gjort liknande?
0 svar · 3,0k läst
H
HusNyburgare: [citat] Stort tack. Ska testa det du skrev.
2 svar · 6,0k läst
·
C
cpalm: [citat] Lagerna ligger mellan de två "rören" som knivbalken sitter på. Plocka bort dreven för knivvalsen (tappa inte bort "lås bitarna"), skruva bort plåtarna på båda sidorna och ta bort skruv + mutter som håller ihop de båda rören. Finns sprängskisser om du bildgooglar. Se även: https://www.byggahus.se/forum/threads/behoever-koeprad-av-liten-graesklippare.255985/page-2#post-2238853
5 svar · 11,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.