Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har en motorsåg som används mest till buskar. Det är en som vissa skulle beskriva italiensk skräpsåg. Nu har den iallafall funkat fint för mina behov. Men när jag startade den i år märker jag att kedjebroms / kantskydd inte riktigt fungerar. Den driver alltså kedjan vid gas även i låst läge. Skruvade isär och gjorde rent. Jag undrar om det är denna ring som verkar av som är orsaken. Och om det går att fixa.
Ja, det är den ringen som klämmer åt när kastskyddet löser ut. Att reparera den känns inte realistiskt/säkert, du måste nog hitta den som reservdel och byta. Jag beställde reservdelar till min såg från maskinklippet, de hade en diger lista över tillverkare och sprängskisser. Lycka till.
/Ivar
/Ivar
Klicka här för att svara