P
Anonymiserad 282191: Då får reläet förmodligen jorden genom chassit,har du styrström fram utan reaktion i relät är det nog trasigt(ärjade kontaktytor invändigt),inte helt ovanligt heller.
26 svar · 3,1k läst
·
T
Taxture: Är det inte batteriet igen då?
78 svar · 12,7k läst
·
ClasseClas
ClasseClas: [citat] När jag var där i butiken fick hon gå över till verkstan för att hämta fram rätt stift. Förmodligen ett udda stift men min röjsåg är väl 25 år gammal numera... Annars finns ju Håkma i Arninge och ÅES Maskinservice i Upplands Väsby. De borde kunna hjälpa till tycker jag.
4 svar · 2,2k läst
R
Rank Rune: [citat] Frågan kom för att denna spole ser inte ut som resten på marknaden. Men tack för försöket. Har nu våldat bort skyddet runt spolen men frågan är hur många gånger den tål det..
2 svar · 3,2k läst
P
PochM: Är det någon som har några erfarenheter av de nyare batteridrivna kedjesågarna från Makita. De med 2 x 18 V. Funderar över att komplettera den bensindrivna med en batteridriven. Har makita grejer och en mängd batterier så hade ju varit smidigt att köra eldriven när man sågar lite lättare grejer i skogen. Slippa ljudet mellan sågningarna, lägre ljud allmänt och lite miljötänk när
0 svar · 1,4k läst
Pidde96
Pidde96: [citat] Oj tänkte inte på det, den är splitternya så antog att det inte skulle vara något sånt.
2 svar · 1,1k läst
M K
M K: [citat] Hej Är det inte en dubbelrem Stiga nr 9585-0103-00 som du ska ha? (1134-9020-01) Den använder jag i min Stiga 13-1118 Mvh Marianne
151 svar · 178,5k läst
·
Gimp
Gimp: Jag brukar köpa från http://www.olsana.se/oljefilter-briggs-stratton-492932.html Har för mig att dom kostade 139:- förut, men sen tillkommer frakt. Jag brukar samla ihop lite delar och beställa samtidigt, Olsana verkar ha det mesta till skillnad från många andra. Men håller med om att det är dyrt, det borde sitta samma filter på typ markvibratorer, minigrävare och kanske moppebilar
4 svar · 6,2k läst
Skitnils
Skitnils: Jag lyckades hitta en makita trimmer med batteri för billig päng till iår så har kört med den. Har dock ett parti i en slänt som den inte mäktar med så därav vill jag ha igång denna. Har kontakt med en stiga verkstad här å väntar på svar om reservdelar :)
4 svar · 5,7k läst
M
mialen: Hej. Har problem med en gräsklippare modell Klippo Komet S. Den går bara på 1/2 fart även när gasen står på max- Vet sen tidigare attd et är en fjäder i gas reglerings saken som hoppat av men nu har den hoppat bort och jag kom ej ihåg var den skall sitta och reservdelsnr på den. Nån som vet hur eller har en liknande klippare som kan fota? Det skall alltså vara 2 fjädrar men på
0 svar · 4,0k läst
·
virre82
virre82: Jag hitta den nog [bild] [bild] Jag skruvade av oljestickan och blåste igenom turer och det gick bra luften kommer ur hålet där och vrider jag runt motorn lite så blir det som stock och man kan inte blåsa igenom. Jag kan även blåsa igenom rörstumpen på baksidan av luftburken. Så jag har inget fel på vevhusventilationen antar jag?
5 svar · 4,4k läst
·
R
Rolle85: Troligen igensatt luftfilter
9 svar · 3,2k läst
·
R
Rolle85: Briggsmotorer har antingen flottörförgasare eller sugande förgasare. De är dessa två typer jag stött på och de verkar vara genomgående samma.
2 svar · 1,8k läst
J
Jensa86: Nej min ser rak ut. Din måste ha fått sig en törn ser jag nu när jag jämför. [bild]
9 svar · 1,9k läst
·
C
Corsair: [citat] Det blir att göra hålen till m6 bara värmen lugnar ner sig ikväll.
6 svar · 9,8k läst
·
ChristerMyr
ChristerMyr: [citat] Svarar på min egen tråd! Om någon annan här, behöver hjälp med verktyg från Bosch! Efter kontakt med Bosch, så fixar dom sprängskisser och dessutom snabb reparation! Till bra pris. Mycket trevligt bemötande av personal idag, på detta företag! Bosch telefon: 08-750 18 20
1 svar · 3,1k läst
R
reez: Testade aldrig att tvinga spjället till öppet läge för att se om min startade, men problemet låter ju snarlikt.
62 svar · 21,6k läst
·
E
Erik Ahlsten: Kan det vara så att felet satt i andra änden på remmen? Alltså på remskivan vid motorn? Kan det ha hänt något där när du bytte motor? Växellådan verkar ju funka kanon.
33 svar · 40,6k läst
·
useless
useless: Det beror väl på vad det är för gräsklippare?
1 svar · 3,6k läst
Tovetorvan
Tovetorvan: [citat] tack!!! Funkade fint! (y):D
3 svar · 3,9k läst
A
Antonadler: Jag kom över en Husqvarna LT151 igår så de blir till att testa den nu en säsong och se vad den går för Fick den till riktigt bra pris så kan få igen pengarna igen om jag skulle sälja den igen nästa år efter utvärdering
11 svar · 4,4k läst
M
Manhunter: Ta med kniven till jula.Och.jämför Gatorkniven
6 svar · 2,4k läst
·
M
Manhunter: [citat] Jag körde sönder farsans klippo kåpan.
30 svar · 12,7k läst
·
FredrikR
FredrikR: [citat] Prova om du kan klämma ihop sprinten lite försiktigt, så den nyper åt bättre.
16 svar · 8,3k läst
·
P
Anonymiserad 134940: Har en lite äldre stiga park comfort (Hst, midjestyrd). Den vill på senare till varva ner och dö. Detta ENDAST så klippen är igång. När den håller på att dö slår jag av klippen och då återhämtar den sig. Behöver inte vara belastning på klippen heller för att den ska dö. Kan vid andra tillfällen gå helt felfritt. Någon som stött på detta?
0 svar · 1,3k läst
P
Partner: Hehe vet inte om man kan kalla det gokart,det är en Jonsered lr12 kaross med vanlig bakaxel med bytt rem skiva och Briggs Stratton 12 med bytt rem skiva, vad händer när den nyper?
2 svar · 1,1k läst
K
Knaggen: [bild] Har precis samma problem. 22 mm axel. Vad jag förstått får man pröva sig fram. Har kvar mitt skadade knivfäste. Får gå till fackhandeln o se om de kan finna ngt, som passar. Finns inga sprängskisser på min maskin - för gammal, så kan inte beställa utifrån det. [bild]
6 svar · 2,6k läst
·
K
kia2: Förgasaren var i bra skick. Rengjorde luftfiltret och efter det gick den igång igen. Tack för hjälpen!
3 svar · 1,1k läst
A
Alexn72: Omöjligt är det inte men frågan är om axeln ser rak ut när du snurrar på den... av med tändstift först bara...
1 svar · 1,4k läst
·
A
Anders1868: [citat] kollar med ett lånebatteri, käns som klipptiden gått ner. Tack för svar! Anders
4 svar · 801 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.