Trädgårdsmaskiner
Claes Sörmland: Vad är det för mark? Är det stora stenar i det så får man ta det med korp, fyllhammare eller litet spett. Men är det sandigare/lerigare så kan en jordfräs fungera för att luckra det. Sen kan det skyfflas för hand med en riktig byggskyffel). Transporten är det som är tyngst så elskottkärra är en idé. Är det lera så handlar det om att gräva vid rätt tid, när leran är mjuk med
Bj00rn: Zombie! Det är väl en annan slang också? Comfort versionen har väl den lite dyrare Comfort slangen med lite högre sprängtryck? Comfort versionen ser även ut att kunna hängas loss för vinterförvaring utan att behöva lossa fästet från väggen, samt har fästen för förvaring av sprutmunstycken under. Slappt av supporten
skoge: [citat] köp INTE Carlton...billiga men skit,har en 18" som det är 1 högertand kvar på,använd en fällning
Plutus: Nej, jag fick ingen ordning på den, så det blev åkgräsklippare istället, den är roligare :-)
Kane: [citat] Står faktiskt i manualen. "Lägg knivarna och klipptrådarna i en behållare med vatten mellan 12 och 24 timmar innan de används, så håller de längre."
Rolle85: Det slutade med att jag köpte en däckspray, dvs nått slags skum som expanderar i däcket och fyller ut eventuella glipor mot fälgen. Det har hållt sig sen dess och körde första turen igår igen för säsongen
finnmagic: Söker beg. "Variatothjul" 656-04015 till MTD 125 LF 13AH733F600. En "Avställd MTD" kan vara av intresse till rätt pris.
turbo100: Hittade denna textilslang Liano: https://www.gardena.com/se/produkter/bevattning/tradgardsslang/textilslang-liano-20-m-paket/967869401/ Någon som testat en sådan? verkar smidig att dra runt på och att ha till högtryckstvätten. 30 års garanti - verkar inte alls dum.. undrar vad som är haken..
toolman77: Min klippare kör även över stenpartierna, då slipper jag rensa ogräs. Kan du lägga en smalare korridor med en guidekabel i så skulle jag göra så. Lägg upp ett flygfoto på tomten så får du bättre hjälp
Anonymiserad 433451: [citat] Duger fint. Eller en 2128cc. Stihl har några små fina maskiner.. Huvudsaken är att det är vinkelväxel och styre.
Anonymiserad 433451: Jag hjälper gärna till i första ledet.. Har säkert men är osäkert på vad reglerna här säger, går säkert bra genom pm men ändå.. Hjälp och lösningar först.. :cool:
hlph: [citat] Jag har en Stiga motsvarande den här men med uppsamlare. Jag är väldigt nöjd med klipparen. Jag köper argumenten med att man vill ha batterier som passar till andra saker också. Men man vill ju också ha en gräsklippare som fungerar till det man har tänkt sig. Stiga klipparen fungerar alldeles utmärkt att klippa med även om gräset är högt och vått. Motorn är på 1500 W, jag
Pawlan: [citat] Tack tack. Nu har jag hittat betäckning. Den heter 9T502 2229 B1. Är nog samma princip. Tack så mycket. Verkligen jätte snällt!
Anonymiserad 433451: [citat] Nä tyvärr inte.. Man kan hissa upp bakaxeln för att klämma och känna lite så kan den komma igång igen.. Men tvivlar..
1977bjorn: https://www.motherearthnews.com/diy/compost-shredder-chipper-zmaz84zloeck
Anonymiserad 433451: Ja de flesta kombimaskiner har reducerad livslängd... Är de billiga så blir den kortare än då...
Anonymiserad 433451: Det är så roligt att kunna hjälpa till. Efter 16 år som mekaniker inom jonsered så har man lärt sig mycket.. Man sålde ju många klippare och bytte in mycket, så att renovera dessa krävdes ju.. Men jag håller med om internet och forumet..
Hallerudsbo: https://www.garaget.org/video/117178 Får skaffa en sådan annars
Anonymiserad 433451: Starten går att smörja upp. Men ett membran byte vore nog på sin plats. Att köra på oljeblandat är ingen fara
Anonymiserad 433451: Man lägger ur kastfunktionen först. Alltså trycker bågen bakåt. Även om tråden är gammal så bör svar ges.
Anonymiserad 433451: Ventil, packbox skulle jag tro. Har du bild?
Anonymiserad 433451: Låter som du fått ett överslag i pumpen. Oljan har spräckt en oringspackning och gått över i annan kanal. Jag skulle demontera pumpen och kolla alla packningar.. Sedan rikta upp och om det som blivit skevt.. Det är ju garanti kvar och reklamation i 3år..så vänd dig till inköpsstället för hjälp.
Anonymiserad 433451: Glöm inte bort det viktigaste.. Nämligen närhet till en bra verkstad och garanti.. Märke är idag lite strunt samma... De flesta är lika. Med likartade delar. Men det skiljer på verkstäder.
cpalm: 9 kubikmeter om vi pratar rosen och hagtornsris kan ju i princip vara vad som helst då denna typ av ris tenderar att vara extremt luftigt. Hur stora volymer färdigflisat material kan vi tänkas tala om? Vi har en Bosch AXT 25 TC vilket är en av de större trädgårdskvarnarna. Bosch påstår att den har en kapacitet på 230 kg/h, vilket låter imponerande, men det är en riktig fantasisiffra.
ToRy: Har ingen grensax och ser inte att jag kommer behöva någon inom överskådlig framtid, men shit vilket bra tips! (y)