Trädgårdsmaskiner
Strip: - Husqvarnan har inte sin midja i mitten, så det påverkar hur den svänger. Stiga Park är delad 50/50, så bakhjulen går i samma spår som framhjulen, vilket man föredrar får man nog prova. - Stiga har påbörjat samma utförsbacke som många andra stora märken och sätter kinamotorer i sina maskiner nuförtiden. Husqvarna har väl fortfarande motorer från pålitliga Briggs & Stratton. -
Delerba: Hej, Jag har en gräsklippare Ryobi OLM1841H som stannade när jag körde på en sten eller jordkocka. Jag trodde att batterierna var urladdade så jag har laddat dem fullt men trots det så startar den inte. Någon som kan ge tips på vad det kan vara? Mvh Nicolas
allexx: [citat] Testa att göra rent på svänghjul och tändspolen som ligger emot svönghjul. Jag gjorde detta med smärjelduk
tinatorn23: Jag har faktiskt haft flera kontakter med Outl 1. Skickade film igår som de ville ha på hur den betedde sig. Inte fått svar än. Iaf så provade jag att byta plats på trådarna bak på laddaren men blev exakt samma. Sen provade jag att köra den manuellt och döm om min förvåning när det funka.....Spelade då ingen roll hur jag hade kopplat bak på ladd stationen..Fast vad ska man ha det
Cerb: Jag är väldigt nöjd med min Husqvarna. Finns både modeller med och utan uppsamling. Själv kör jag utan.
Moribusken: [citat] Nej, gjorde inte det då jag inte kunde se några direkta skador. Däremot reagerade jag på att membranet var "slappt", precis som om det svällt och blivit lite större än det en gång var. Får kolla om det finns nya membran som reservdel Mvh /Moribusken
Spondermannen: Ja, det kanske är värt att ta Makitan även fast den är dyrare, säkert bättre och så kan man använda batterierna till annat. Finns så många olika märken och modeller så det är svårt att bestämma sig..
Lutte: [citat] Gräsklipparen förgyller dagen hos en ny ägare nu, och dom fick med manualen
Gusten Holm: [citat] Gammalt nu men när det blir så kan det bara vara 2 saker. Remmen som driver klippbordet är för spänd. Alltså inte den som driver knivarna utan den som blir slak när du lägger ur driften av klippbordet. Det kan räcka med att slaka viren som sitter fast vid handtaget
Nancy Biäng: [citat] Tack, när jag fick dragstången att hålla borstarna på plats längre än 2 meter så funkar den bra, har inte jättestor yta så det gör inget om man måste köra en par extravarv :)
Dublin: [citat] Borde nog funka, men när vi hade studsmatta använde jag gräsklipparen. Det funkade utan större problem. Samtidigt är en trimmer bra att ha där inte gräsklipparen kommer åt.
toolman77: En hylsa för tändstift eller en tändstiftsnyckel kan du köpa för under 100kr. Det kan även i värsta fall gå att komma åt men en fast nyckel eller skiftnyckel
cpalm: [citat] Ja, marknaden är nog inte så jättestor. Men jag tycker det gäller alla tillbehör. Ta vagnar t.ex., du kan köpa en enkel kinavagn i lackad tunnplåt för ett par tusenlappar, men skall du ha en riktig vagn börjar det på 20 papp för enklaste och minsta modellen. Samma sak om man skall ha en riktig klippare. Den vi har kostar 250 000 spänn ny :oops: Som tur är lite billigare på
Anonymiserad 433451: [citat] sätter en bit plastpipa emellan slangarna..
Anonymiserad 433451: [citat] Varsågod hoppas motorn går länge.. Och problemfritt.. Annars vet du vart du får hjälp (y)
Anonymiserad 433451: [citat] Kolla in mina filmer om detta på youtube (y) Vill ni se en sådan gå i enbart gräs? hör av er så fixar jag en sådan film..
Anonymiserad 433451: klipparen du har påminner om en stiga modell.. Så stoppvajern bör finnas hos dem..
nekcaj: [citat] Jo, men då bryter jag kretsen Har inte åtgärdade det än troligen är det det
Anonymiserad 433451: [citat] om manskinen har några år på nacken så brukar knivarna bli utslitna vid lyftarna på kniven, det är vingar som ska slunga upp materialet. byta knivar så ska det fungera igen isåfall.
OlleR: Jag plockar upp denna tråd i år igen. Jag är på g med ny gräsklippare och tänker att Sthil har gjort bra grejer förr... är det någon som har erfarenhet av hur deras motorgräsklippare funkar? Enligt deras hemsida ska deras rm 4 rt göra 4.9 km/h
Avemo: Det kortet kanske är lite överkurs att börja felsöka även om det bara ser ut att vara diskreta komponenter. Eller finns det mer på baksidan? Om tråden från tändspolen kommer in på detta kort så lär även trådar från de olika säkerhetsbrytarna komma in på det. Hittar du alla brytare så borde det gå att prova att bygla eller koppla bort en i taget och se om den startar. Edit: Nu
Harald Blåtumme: Jag har haft god framgång med samma slags grunka, dessa säljs under enormt många varumärken och är generiska kina-prylar. tror min kostade en hundring från Aliexpress för ca 5 år sedan. En mycket viktig sak för att det ska funka är ett riktigt rejält jordspett och hyfsat fuktig jord. Utan detta funkar det inte. Felsökte en robotslinga hos grannfrun och den pinpointade direkt var
Cider: Hur ser din gräsklippare ut? Och hur ser det ut där du tidigare fäste uppsamlaren?
Mwelander: Det blev högtryck men det tog sin tid att få bort allt. En och annan sten lossnade men över lag klarade sig plattorna utmärkt. Nu ska jag fylla med rätt sand i alla springor som ju blev bortblåst i tvätten