Humulus
Humulus: Har provat diverse olika modeller. Kedjesågarna på stång är bra och effektiva, men ger oftast inte så snygga snitt. Dom korta, "tigersågsmodellerna" ger betydligt snyggare snitt. Men egentligen behöver man båda...
13 svar · 13,5k läst
T
trippen: Hej jag har en stihl br 600 till salu om det kan va intressant fins i Kungälv du kan nå mig på tele nr 0700248616
1 svar · 2,3k läst
S
Staniel: Jag har en Rider 11, och jag hade velat haft ett bioclip aggregat på den Mitt googlande i frågan har varit fruktlöst, finns det kit att köpa? Behöver jag byta aggregat, å vad passar i sådana fall? Jag skulle jättegärna köpa en helt ny maskin, men enligt hushållets kvartersmästare är det inte rimligt
0 svar · 3,3k läst
K
Kalmarkille: Jag har precis fått hem en Kärcher K3, med dubbla kembehållare (se bifogad bild), och nu tänkte jag ta bort och rengöra dem...men jag hittar ingen logisk väg fram där, eftersom det inte verkar finnas någon fällbar lucka eller demonterbar del av höljet. Någon som vet? (det går inte dra behållarna rakt upp ur sina respektive hållare, eftersom de går inåt/under kåpan)
0 svar · 2,7k läst
·
T
Teleportgubben: Hej! Är som så att jag har fått tag i en smådelstvätt en äldre variation! Men pumpen är trasig och hittar ingen ny eller bättre begagnat, men har en gammal nilfisk högtryckstvätt som slangen och lite kopplingar har pajat på men pumpen funkar fortfarande! Min undran är skulle det kunna gå att använda sig av den pumpen och ha avfettning, diesel, rengöringsmedel osv i den eller kommer
0 svar · 1,9k läst
L
lob: Hej Slår i samband med detta ett slag för den billiga frostfria förvaringsskåpet som svärfar kör i sommarstugan. En utrangerad frys(eller kyl) med en 199 kronors frostvakt i. Rymmer högtryckstvätten och alla vattenburna målarfärger. Drar inte el så att man märker det på räkningen särskilt mycket. Vi har skåpet i ett kallförråd men det skulle kunna stå ute om det vore så. /LOB
2 svar · 2,3k läst
G
Greipler: [citat] Synd att inte Toro höll sig till Briggs motorer bara ett tag där har en slunga med tecumseh motor och den kör jag till den ger sig sen får de va.. en Toro 421
7 svar · 2,5k läst
·
B
byron v2: Hade blivit böjt av en sten eller något. Tog vinkelslip och kapade bort en cm. Blev bra!
5 svar · 1,3k läst
M
MrBoes: Tack, jag hittade en liknande video och rev på. Fick ut hela paketet och drevet är sopslut. Tyvärr är drev slut hos leverantör och dom har ingen information när dom får in nya. Hoppas det inte snöar mer...
2 svar · 3,7k läst
Scout
Scout: Vill spara nån peng kanske dessa passar https://www.ettansmopeder.se/product/slapsko-plast
16 svar · 20,8k läst
·
T
Tubie: Hej! Fått snurr på din algomin spridare eller den är inget att rekommendera? Funderar på att köpa en likadan.
1 svar · 4,0k läst
yngve lindström
yngve lindström: Tyvärr hittar fjädern men inget om hur den monteras fast
12 svar · 8,7k läst
·
Fällebyggarn
Fällebyggarn: [bild] [bild] Bryter in med fråga i samma ämne men annan motor. Tecumseh HM80 8hp. Den hugger axeln ur led på mej.. Vad kan jag då göra? Är rosten ett problem?
11 svar · 28,6k läst
·
V
victorgvdw1: [citat] hej skulle jag kunna få en sprängskiss stiga 828 också (victorgvdw@gmail.com) tack
21 svar · 28,4k läst
·
T
Anonymiserad 282191: [citat] Jag känner inte till den tvätten,är väl Norsk? har själv en Kränzle,men bygga hus gjorde väl en test av tvättar ifjol? https://www.byggahus.se/test-hogtryckstvatt
3 svar · 2,2k läst
R
Rolle85: haha Dewalt har sålt sin själ
9 svar · 15,5k läst
·
P
peterlarsen: Tack för alla svar!
16 svar · 4,8k läst
dof
dof: Här verkar det finnas en reservdelslista på pdf. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.barrettsmallengine.com/ayp/partslist/SH1238D.pdf&ved=2ahUKEwificeaguXtAhXkkYsKHfrIARcQFjAAegQIAhAB&usg=AOvVaw2rGkg89EwacSQ9KPQAX6rF&cshid=1608758050925 Hittar ingen tank på det numret dock.
3 svar · 1,7k läst
·
R
Rogga47: Jag får kolla de
7 svar · 1,9k läst
R
7 svar · 1,9k läst
Å
Åkgräsklips Nise: Har en Husqvarna ts 138 från 2015 med Briggs motor som började krångla i våras. En dag i våras när jag satt på min åkgräsklippare och klippte mitt gräs så märkte jag plötsligt att gräsklipparen varvade upp. Jag klippte klart på min baksidan då jag var där och var nästan klar med den när det hände men sen körde jag upp till mitt garage för att försöka lista ut varför den
0 svar · 6,4k läst
Å
Åkgräsklips Nise: Har en Husqvarna ts 138 från 2015 med Briggs motor som började krångla i våras. En dag i våras när jag satt på min åkgräsklippare och klippte mitt gräs så märkte jag plötsligt att gräsklipparen varvade upp. Jag klippte klart på min baksidan då jag var där och var nästan klar med den när det hände men sen körde jag upp till mitt garage för att försöka lista ut varför den
0 svar · 3,7k läst
K
Kalero: [citat] Förgasarn stänger inte soppaflödet vevhuset blir fullt av bensin ur med tändstift o kör starmotorn, det kommer att spruta ur bensin.Sätt på bensinkran på slangen stäng efter körning. Mvh Kalle!:cool::devilish:
12 svar · 10,3k läst
S
stugfar: [citat] Alltså det är bra siffror. Du får se upp så du inte tvingas ta huvudansvar för projekteringen av nästa Nya Karolinska.
8 svar · 3,5k läst
K
Kalero: Tänkte köpa en snöslunga stiga som har suttit på en Gardenmodell,årsm. 1999. Ska ha den på en MTD 175H den har vågrät remskiva,Stigans är kvartsvarv fel lodrät. Vad gör man är helt novis::( Det kanske finns nån medlem som kan tipsa mig,nån som kanske har en slunga som passar.
0 svar · 991 läst
S
Stego1: [citat] Det gör den inte alls om det är enkelverkande cylinder vilket många klyvar har. Returen sker med fjädrar som drar tillbaka kolven.
34 svar · 55,1k läst
·
R
Rolle85: Ja detta problemet har jag med men borde inte påverka kompressionen
50 svar · 16,5k läst
·
S
Styrman_jansson: Grymt sen uppdatering men sågen blev ståendes ”några” år innan jag tog tag i det. Det visade sig vara repor i både kolv och cylinder. Verkstaden skulle ha 4200:- för byte... Ett jäkla rån så jag beställde kolv och cylinder och diverse annat smått och gott. Tog ett par timmar totalt att byta och nu går sågen fint. Kostade totalt 1100kr i delar och det känns väl ungefär så
5 svar · 4,4k läst
R
Rolle85: Flymo utan hjul
5 svar · 4,8k läst
Affaf
Affaf: Hej, Jag planerar att köpa en robot gräs klippare troligtvis worx wr153e.jag har en tomt som är 1250 kvadratmeter. Tomten är inte så krånglig. Är det någon som har använt den och vill reflektera på hur bra är den. Jag funderar mellan gardena sileno 1250 och worx wr153e ? Vilken är bättre ? Tack så mycket.
0 svar · 1,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.