Trädgårdsmaskiner
etompau: Den bör kunna stå så. Tänk på att följa instruktionerna hur begränsnings- och guidekabel ska dras runt laddstationen. Klipparen kan ej avgöra typ av underlag så den kan köra runt på plattorna under klippfasen. .
Litengubbe: [citat] Eftersom TS inte verkar hänga här längre så svarar jag:D Köpte en wolf-garten och ja, den gör sitt jobb helt ok. Det där med uppsamlare kan man dock skita i. Den är full efter typ en meter, så det blir ett fasligt springande om man inte vill räfsa.
Klabbis 3000: [citat] Jag slog ner knivaxeln en bra bit och när jag då vickade på den så rörde det sig lite vid det nedre lagret ut mot lagerbocken/lagerhuset. Har inte kunnat se något glapp i själva lagren.
Anonymiserad 433451: se till att det är kevlarförstärkta remmar ni får tag på... annars så håller de inte..
rampante: [citat] Instämmer helt. Valde oxå mellan de två, för ca 2 veckor sen och gick på 1832 pga ergonomin och att jag redan hade batteri
ville_hed: Tack för hjälpen. Då har jag koll på ungefärligt årtal. Tänkte köpa en av dessa så satsar på den något nyare.
TjofaderittanLimbo: Hej Finns här någon som har erfarenhet av att slå med slåtterbalk kontra att klippa med åkgräsklippare? Är inne på balk eftersom den är mindre, lättare, inte så otymplig att hantera Vad säger ni om för-/nackdelar? oljud? klippresultat?.. osv. Såg en balk från (kinesiska(?) Lonchin som åtminstone VERKADE bra. Känner ni till märket? Har rätt stor, lite ojämn tomt med varierande
NightRider: Har en åkgräsklippare med en 12hk Briggs&Stratton-motor med ett luftfilter som består av ett pappersfilter + ett förfilter av skumgummi. Har nyss bytt båda dessa, men blev osäker på om jag borde olja in förfiltret? Överallt man läser så står det att man ska olja in skumgummifilter om det är det enda filtret som finns, men ingenting om vad som gäller när det används som förfilter
Lassebo: Grattis till en bra klippare. Har en maskin sedan 2006 som gör sitt jobb med minimalt underhåll. Håller nog många år till.
Anonymiserad 433451: hmm jonsered 2156cmda har dessa.. Även mcculloch.. partner.... 532 43 11-24 kpl hållare..
Cerb: Jag hade köpt batteridriven av bättre sort så slipper man kladda med vätskor.
Jazze84: vi drog bort massa ogräs, slängde på ny jord och sådde lite frön. Är det dumt att klippa gräset just nu? tänker på fröna man slängt på
Tojan: Gräsklipparen startade men gick ej att stänga av. Jag tog bort ”tändningsnyckeln”, den stannar förstås, men sen går den inte att starta igen. Två gröna lampor lyser på klipparen, den ena blinkar, men det är enda livstecknet. Provar andra batterier, men den är helt död. Finns det något jag kan göra? Serviceverkstan har 2 veckors väntetid, och gräset växer och växer. Tacksam
cpalm: [citat] Om hela gräsytan går att klippa med robot är det det klart överlägsna alternativet. Den är självgående, klipper kontinuerligt, tar lite plats, är tyst och billig i drift. Fördelen med åkaren är att den går att använda som dragfordon, kanske t.o.m. som snöplog och att den kan klippa ner löv och bös. Men på 1200 m² klarar man sig bra med skottkärra och räfsa.
Anonymiserad 282191: Jag upplever att Ryobi har sämre kvalitet idag,har en gammal mutterdragare och skruvdragare som funkar utan problem,väl använda! har däremot nyare modeller av skruvdragare,spikpistol mm flera av dom har diverse fel:confused:eftermarknaden är inte mycket att hurra för heller.
Polyanna: Min gamla Klippo excellent s gcv fick komma på service förra året för 1:a gång. Hade fixat tändstift och filter själv innan. Nu behövdes nya drivhjul mm tyckte jag. Dumt! Stången mellan hjulen är för hårt spänd så ena hjulet blev helt blankt efter en sommar, det andra nästan. Hur lossar jag på det? Sitter en grå kåpa över, men jag vågar inte välta maskinen nu när jag hällt
Anonymiserad 433451: [citat] startsnöre är i mekaniker språk ryckstart. Ta en pollygrip nyp åt klämman för dödmansgreppet vid motorn fästet för vajern. dessa brukar bli lite slöa med tiden...
Anigra: När maskinen var helt ny gick den av sig själv alldeles för fort. I år märker jag att den knappt drar. Är helt okunnig om maskiner och undrar om man kan spänna vajern som driver maskinen. Det finns inget i bruksanvisningen.
AlexanderK: Tjena. Har en stiga park hydrostat som jag köpte begangnad som driver dåligt. Den tappar ork när det blir lite motstånd, har bytt rem och kollat fjäderna till remspännaren och den sitter rätt. Tycker även att den inte går lika fort som min gamla park.
Anonymiserad 433451: vill ni ha en klinga som är bra på allt.. Så rekommenderar jag starkt.. v klingan... Lite dyrare men underlättar. och är mindre att fila på.. tar allt från 10 cm träd till gräs.. filmer om detta kan jag ordna
Mwelander: Hej, Får man bort sån här mossa från sjöstensplattor med en högtryckstvätt? Tänkte låna en på HLL, 230V är allt jag har hemma..
andreas12: Nu har min grävare äntligen leverans.. Förutom lackskador o nån frätskada i lacken så var allt bra . Har precis provgrävt o den är ganska stark.. Grävde i lerjord som är lite fuktig , gick som smör . Är såklart lite man får ändra på, tex skaver slangarna på sina ställen samt fettnipplarna var typ m2 i storlek så dom gick såklart av .. Om någon funderar på att köpa så kan
Anonymiserad 433451: rider är oslagbar oavsett nummer. Även jonsered front rider.. FR kallas de. stiga park är bra de vill säga de äldre. 2000. 2002 12 13 15 nyare är mest bara skräp.
Kane: Ni behöver inte fundera längre...:cool: Kontaktade Stigas kundservice och de svarade att det sitter rätt. Case closed!
xl15: Har en Partner P66 (numera Mccullouch) åkgräsklippare som inte driver alls i princip. Kikade och såg att drivningen är väldigt enkelt utformad. Ett hjul går emot remskivan som sitter på motorn och bildar en vinkelväxel. Gissar att det egentligen ska sitta gummi på det där hjulet, för metall mot metall är inte lämpligt. Skruvade av hjulet och upptäckte att det är tvådelat. Sitter
prototypen: Det är väl en himla fördel att det är vanligast med individuell hjulupphängningar som passar fälgarna då en trike inte väger så mycket och det gäller att hålla nere den ofjädrade vikten. Protte
Lasse620: Köpte ett beg klippbord enligt rubriken, höjdjusteringen med spak var ersatt med ett vinkeljärn med 8 hål och en bult... Nu har jag köpt en komplett spak men när jag försöker montera den med stöd av skissen i reservdelskatalogen får jag det inte att funka. Någon som gjort detta
Anonymiserad 433451: [citat] Ta loss handtaget från slangen. häll i vatten genom anslutningen, försök sedan att följa vart vattnet kommer ifrån.. Går oftast bra att använda kranen i köket..