Trädgårdsmaskiner
Anonymiserad 433451: [citat] i chassit. huvudsaken är att den är spänd..
Anonymiserad 433451: [citat] Samma maskin som 828..m,fl.. men 1132 var med Briggs motor.. 1987..
Anonymiserad 433451: [citat] magneten kan tappa i effekt. samt kan ha hoppat så timingen blivit fel..
Anonymiserad 433451: [citat] har du provat att spreja runt motorn efter tjuvluft? samt kollat att slangarna är hela? Kolla hur ventilerna står.. Så inte en har lossnat i inställningen..
Anonymiserad 433451: [citat] Ska jag nog kunna ordna.. dock imorgon ;)(y)
Villainorrland: [citat] Skaffade till sist en och den har rätt bra toppfart på 6an. En Cub Cadet 528 HD. Heter numera XS3 eller något sånt. Väldigt nöjd hittills. Lättstartad, orkar med bra, kastar långt och som sagt hyfsad framdrift så funkar även om man vill hjälpa någon en bit bort. Lätt att styra också. Den har små spakar för "snabbstyrning"/fingertoppsstyrning.. tänkte att det mest var
Anonymiserad 433451: [citat] Vad roligt (y)
jonaserik: Att köra från mitten till 2 sidor. jag kastar det framför mig lite snett ät rätt håll och det blir lite tjockare där, men min slunga tar det med saktare fart. Klart är det klabbföre så går det tyngre
Kane: Kolla med denna firma, https://www.reservdelaronline.se/drivrem-till-utkast/106883-stiga-drivrem-825-825t-1812-9013-01.html
lillefar: [citat] Är du fortfarande nöjd? Är i funderingarna att köpa en likadan, men vill gärna ha lite input innan.
jonaserik: [citat] Är du i behov ge mig ett PM, det är många blad och bättre då att skicka via mail
nino: [citat] Tyvärr har jag inte 100k som ligger och dräller, hade jag haft det så hade det nog hellre blivit en liten grävare :)
Anonymiserad 433451: [citat] Jo det kan jag hålla med om.. Och att man ibland undrar varför det inte sitter någon på vissa ställen... :thinking::rofl:
AndersS: Det viktigaste att börja med är vad du ska göra innan du startar sågen och också när du själv inte ska gå vidare och starta sågen utan ta hjälp. ;)
Jerry Adebrink1: [citat] Den orkar inte gå igång .... även om jag hjälper till med att snurra bladet - den har blivit latare och latare. >Jag undrar om hur en elektrisk gräsklippare fungerar - Är det fel på någon lindning eller har den kolborstar ???
Kurtanagger: #Öland123 Hur gick det? Vad kom du fram till? Jag tycker min gamle klippare är väldigt lik, förutom handtaget!
ChristerMyr: [citat] Har du rengjort tanken, samt har du"färsk" bensin i den?
Anonymiserad 433451: [citat] Lägg en plåtbit på var sida om handtaget och skruva fast.. borra först.. Eller så skruvar du på en bit järn.. på resterande delen... Eller köper nytt handtag
Vardagsrum: Sent svar här, men ämnet är till största sannolikhet fortfarande aktuellt. De här klippdäcken rostar ju upp till höger och vänster. De borde vara gjorda (eller iaf belagda med) glasfiber, alternativt aluminium. Men vad skulle hända med eftermarknaden då om grejerna helt plötsligt håller..? Oavsett så är min tro att färg, olja, hammarlack i all ära, men det stänker upp så mycket
Trälar: Hur gick det med din Stiga började den klippa? Jag har lite samma problem
Anonymiserad 134940: [citat] I mitt fall var det skrot dessvärre. Ventil fästen hade lossnat. Har skrotat och sålt av. Tyvärr
Svenne w: Tack för tipset . Jag ska testa om det kan lösa problemet..
1977bjorn: Jag hade samma problem med mitt underlag efter att vi byggt pool. Jag lånade en svingammal meec som såg ut ungefär som Hondan. Den fick stå och tugga en del på vissa ställen, men det gick fint. Det viktiga är att inte tvinga maskinen. Alltså släppa direkt om man kör på stora stenar eller rötter.
Anonymiserad 433451: [citat] Jo men park har funnits sedan 1970 talet... 2000,2002,12,13,14,15,16,18,19,21,22,25 hydraulic..
ChristerMyr: [citat] Kolla med "Maskintok"! Om inte han har det, så finns det inte!:surprised:
Najkire: Förvisso sen uppdatering men efter byte av kretskortet gick maskinen som den skulle.