C
Chris.B: Hej! Letar efter vedkap och skulle uppskatta tips. Ska mest vara till stockar från 10-20 cm. Köpte en vedkap från Jula, Meec Toos, men det fanns nog ingenting på den som var rakt vilket resulterade i att det tog i överallt när man skulle köra. Så tips på vedkap, 2-fas tack!
0 svar · 1,4k läst
Q
Anonymiserad 433451: [citat] jaha.. är du säker på att den sitter kvar då? :thinking: Den borde ha utrymme för att kunna leka ändå fast skruven är dragen:thinking:.. Men men... hoppas det funkar.. Och du slipper krångla mer...
5 svar · 1,8k läst
·
Åsa Lund
Åsa Lund: Gammal tråd detta. Hur har det gått för TS?
6 svar · 2,9k läst
C
cpalm: [citat] Vi har haft en AXT 25 TC i många år. Det är en bra maskin, men den duger inte till det du beskriver. Dels har den en övre gräns på kanske 3 cm för vilka dimensioner den sväljer, dels funkar den inget bra med gröna småkvistar med blad, vilka tenderar att orsaka svårrensade proppar i inmatningstratten. Sen går det rätt långsamt också. Låter som att du skulle ha en betydligt
2 svar · 1,9k läst
P
Anonymiserad 433451: [citat] gör så(y)
7 svar · 1,6k läst
·
K
Kane: Kränzle. Har dock Stihl RE129 själv......
7 svar · 1,6k läst
B
byron v2: [citat] Jaså...Du är en sån du. Rolig tråd, dax att väcka den. Några av mina måste ha till hemmet och trädgård/bakgård. Jag kör I stort bara 2 system/märken. Batteriverktyg så är det Milwaukee, m12 och m18. Bortsett från en liten HBTQ-såg som är stihl. Motordrivet så är det Stihl. Kompressorer. Atlascopco Högtryckstvätt. stihl Röjsåg. Stihl Motorsåg x 2 stihl Häcksax
53 svar · 17,4k läst
·
S
Anonymiserad 433451: [citat] De kommer att gå så länge de går.. svårt att svara på livslängden.. Men upptill 10 år och mer är normalt om man servar sågarna
6 svar · 3,5k läst
Norrtull
Norrtull: selen är rapplig på julas, men resten funkar fint. Har röjt en hel sommar, kört upp 8 tankar, ganska varvvillig liten motor. För priset är jag nöjd. [citat]
3 svar · 4,5k läst
R
Anonymiserad 433451: [citat] Jajemän (y)
27 svar · 3,9k läst
skoge
skoge: [citat] [bild] Hade samma problem innan jag köpte vikplogen,den är tyngre än vanlig ATV-plog. Minns jag rätt så väger den 65-70 kg... gick till och med att bredda infarten, bilden är tagen 18/2 -18
45 svar · 26,1k läst
·
Isakare
Isakare: Har en Alko, har stått ute i 25 år, inga problem.
5 svar · 2,5k läst
M
Anonymiserad 433451: [citat] Huvudsaken är att det är löst(y)
9 svar · 5,0k läst
·
N
Anonymiserad 433451: [citat] Säg till om det är något mer jag kan hjälpa till med (y)
10 svar · 4,9k läst
·
B
BCAB: Det verkar som folk som använder lövsug inte använder sig av axelremmen, som följer med min Black&Decker. Finns det inga axelremmar till Stihl eller andra ostilade maskiner? Armarna klarar sig bra och jag tycker inte att jag behöver anstränga mig för mycket med lövpåsen. Är det korta stunder så bör det fungera bra. Eftersom jag alltid kör 2 ggr, första varvet utan påse, så låter
17 svar · 5,5k läst
H
Hallerudsbo: [citat] ja jag var till dom och såg på den med. Men det föll för mig att man satt så rakt med benen, lite benplats. Sen kanske jag tyckte att det var lite för mycket glapp för att va en ny maskin. Köpte mig en hitachi ex17 begagnad. Vet jag får mina pengar i retur om jag vill sälja. Gav 70000 för maskinen. Sen köpte jag kärra för 30000 Då har jag maskin med planerskopa, ripper,
14 svar · 17,8k läst
T
Anonymiserad 433451: [citat] Jajemän det tycker jag(y)
223 svar · 24,8k läst
·
N
Anonymiserad 433451: [citat] Detta är leverans service... dvs garanti.. Kan bli gnäll om att det skulle vara förbrukningsmaterial... Men inte inom 2 Tim körning...
71 svar · 14,2k läst
·
I
Anonymiserad 433451: [citat] vet ej ditt märke.. Men på lite nyare Briggs får man se upp.. Om det fastnar i inloppet så kan man blåsa utifrån och in då sätter igen munstycket, så då är det viktigt att man blåser inifrån och ut.. på äldre fanns inte denna lilla gummi backventil.. Och då kunde man blåsa som man ville..
31 svar · 7,2k läst
·
M
Manhunter: Eller laga själv eller någon kompis
8 svar · 2,6k läst
G
Anonymiserad 433451: [citat] Nja sitter en massa topplocksbultar framtill.. Sedan är det loss.. man får byta packningen innanför... Den går inte att rädda.. sen ser man ventilerna.. Man kan kolla innanför ljuddämparen också.. Där sitter vevhus ventilationen.. Där kan man se hur ventilstängerna rör sig..
12 svar · 2,8k läst
F
Anonymiserad 433451: [citat] Kollat så att fjädrarna löper med som de ska vid förgasaren?
1 svar · 1,5k läst
J
jonaserik: Ska ni köpa en begagnad så finns det gropar att falla i , bäst är att få tag i en äldre grävmaskinist som känner på den. Annars är en standardslitning i stickans nedre bussningar som slits mest och att kolla dom genom att sätta ner skopan och trycka lite upp och ner, då syns ev ett glapp. Den delen är knepig att reparera då hela aggregatet måst bort. och inget man kanske gör
8 svar · 2,8k läst
·
N
Nilzie: [citat] tusen tack Stefan för tipset! Nu har den dock tyvärr hunnit till återvinningscentralen…
14 svar · 4,2k läst
·
T
Tiger79: Löstes ditt problem? Jag letar efter en adapter från ryobi till nilfisk. Hittar endast till kärcher
3 svar · 4,6k läst
·
Hempulfixaren
Hempulfixaren: Intressant men var en del saker med jag aldrig kommer använda, men ska fundera. Vart dock väldigt imponerad av den lilla motordrivna dumpern de hade :-)
5 svar · 3,3k läst
·
U
Anonymiserad 433451: hade in en meec nyss.. Den hade handtaget börjat svaja på och det tryckte på axeln ner till växeln..
2 svar · 1,6k läst
M
Manhunter: Hade samma problem.Det var kondensatorn.
1 svar · 1,9k läst
K
Anonymiserad 433451: [citat] inte helt omöjligt... :thinking: De äldre kan ha luft/bränsle skruv..
8 svar · 4,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.