Hej.

nån som är haj på snöslungor och dess mekanism kring förgasaren?
Det sitter en del fjädrar bakom förgasaren på motorblocket, är osäker om dom sitter rätt.

mvh Stefan
 
P
Stefan8181 Stefan8181 skrev:
Hej.

nån som är haj på snöslungor och dess mekanism kring förgasaren?
Det sitter en del fjädrar bakom förgasaren på motorblocket, är osäker om dom sitter rätt.

mvh Stefan
omöjligt att säga utan bild.
Kan vara motorbyte eller annat som orsakat förvirring..
 
Maskintok skrev:
omöjligt att säga utan bild.
Kan vara motorbyte eller annat som orsakat förvirring..
Bild kommer snart
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Stefan8181 Stefan8181 skrev:
Bild kommer snart
 
Närbild av en motor med en fjäder och metallanordningar, tyder på reparation eller underhåll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en rostig motorsågsmekanism med en fjäder och skruvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P
Stefan8181 Stefan8181 skrev:
[bild] [bild]
ser normalt ut.

Vill den inte starta eller varva upp?
 
Maskintok skrev:
ser normalt ut.

Vill den inte starta eller varva upp?
Maskintok skrev:
ser normalt ut.

den går upp och ner i varv och svår startad
Förgasaren är rengjord.

Vill den inte starta eller varva upp?
Maskintok skrev:
ser normalt ut.

Vill den inte starta eller varva upp?
 
P
Det är inte det som påverkar.
Men hur är bensinen?
Sedan tidigare eller bytt, Alkylat?

kollat stiftet?
 
Maskintok skrev:
Det är inte det som påverkar.
Men hur är bensinen?
Sedan tidigare eller bytt, Alkylat?

kollat stiftet?
ny bensin inte akrylat
Stift fint
Tänder fint
 
P
Stefan8181 Stefan8181 skrev:
ny bensin inte akrylat
Stift fint
Tänder fint
Vad rengjorde du förgasaren med..?
 
Maskintok skrev:
Vad rengjorde du förgasaren med..?
fälgrengöring och avfettning
Fick bort oxid med fälgrengöring
 
P
ställbar förgasare?
ibland får man öka på bränsle mängden.

Hur ser bränsle filter och slangar ut?
Inga sprickor i ändarna?
De får man kapa bort..
 
P
Stefan8181 Stefan8181 skrev:
fälgrengöring och avfettning
Fick bort oxid med fälgrengöring
Ja men det duger inte.. det löser inte upp det som blivit till kristall i munstyckena..

Jag kokar i kastrull på plattan med ättika eller diskmaskinstablett..

2.5 l per 5 dl ättika.
koka i 3-5min..

eller koka vatten, lägg en diskmaskinstablett i en diskhon... lägg i förgasaren.. häll över. vattnet så det täcker förgasaren...
vänta minst 30 min sedan så spolar du rent och blåser torrt...
 
Maskintok skrev:
Ja men det duger inte.. det löser inte upp det som blivit till kristall i munstyckena..

Jag kokar i kastrull på plattan med ättika eller diskmaskinstablett..

2.5 l per 5 dl ättika.


koka i 3-5min..

eller koka vatten, lägg en diskmaskinstablett i en diskhon... lägg i förgasaren.. häll över. vattnet så det täcker förgasaren...
vänta minst 30 min sedan så spolar du rent och blåser torrt...

det ska jag testa
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
den kommer dock att rengöra sig själv när den går också..

Men det tar en väldig tid..
Men rätt som det är så kommer den att sluta vantra i gången..
Kör sista tanken på Alkylat nästa gång inför säsongens slut så slipper du detta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.