Byggahus.se

Fråga: Online reservdelskatalog - Efterfrågan?

1. boltis
    Medlem · Skåne · 682 inlägg

boltis

Medlem
    Hej gott folk!

En liten fråga. Om moderator inte tycker att detta känns ok, så får ni ta bort, men då jag inte gör någon "reklam" borde det kanske gå ändå...

Ni är en hel del "gör det självare" där ute. Som letar sprängskisser och dylikt på nätet.

Finns det något intresse för en sida men sprängskisser för tex Stiga, Toro, Briggs&Stratton samt gamla Tecumseh? I första hand. För att själv leta delar och artikelnummer?

2. MathiasS
    Medlem · Stockholm · 27 949 inlägg

MathiasS

Medlem
    Absolut, men jag tycker man hittar sådant redan idag om man letar lite.

3. A
    Anonym
    http://www.partstree.com/parts/ Där finns det en massa samlat, sen brukar det gå att hitta det mesta från andra ställen.

http://www.garage24.se/skog-&-tradgard hade iaf förut en riktigt bra korsreferenslista så man kunde se artikelnumret på samma del från olika tillverkare. De har inga sprängskisser dock.

https://www.stens.com/ är en annan reservdelssida men tror inte att de heller har skisser.

Hade du tänkt lägga ut stigas originalskisser på nån öppen sida eller hur hade du tänkt dig? Kan tänka mig att sånt blir nedtaget ganska fort av tillverkarna?

• Laddar…
  4. boltis

boltis

Medlem
    Det kommer isf att bli fullt licensierat och tillåtet. Så för den sakens skull är det ingen fara. =)

• Laddar…
  5. A
    Anonym
    Om det är lättarbetat och har olika märken samlat på en plats så lär det bli använt, speciellt om det blir på svenska.

• Laddar…
  6. K
    Tillbyggare · Västra Götaland · 2 793 inlägg

karlmb

Tillbyggare
    Ja!
    Man kan hitta det mesta, men det kräver många timmar på nätet ibland, tex så säljs ju maskiner av olika slag med olika namn och betecknignar i olika länder, så kunde man få det hela kombinerat med bra krosslistor vore det kanon.
    Vet att en del finansierar det hela med reservdelsförsäljning, och det är nog smart...

7. M
    Medlem · 1 inlägg

M. Gustafsson

Medlem
    Hej
    Såg här i forumet att du eventuellt har sprängskiss till Canadiana 825.
    Om det stämmer så är jag intresserad.
    Framför allt är det vilka drivremmar jag ska ha som är intressant.
    På produktskylten står det CS 825 K
    Mvh Micke Gustafsson

8. N
    Medlem · Skåne · 891 inlägg

nissenhj

Medlem
    Gammal tråd, men hur gick det?

9. boltis

boltis

Medlem
    Hoppsan! Ja, detta var en gammal fin tråd. =)

Jag lämnade min förra arbetsgivare efter nästan 17 år för nya uppdrag (för drygt 2,5 år sedan) men lösningen finns där ute och erbjuds till diverse återförsäljare från bland annat Partsmart. Kan dock inte peka dig i rätt riktning gällande vem som faktiskt använder det idag.

Gällande sprängskisser osv gällande Stiga/Canadian osv har jag av samma anledning inte sparat något sådant då jag idag är anställd av annan aktör inom samma bransch.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.