Finns det något sätt att testa om tändspolen eller tändmodulen är ok,den som sitter i tänder lite med startas ett par ggr, gnistan finns på stiftet men är svag. Är det någon som har någon ide om felet ,tacksam för svar..

PS den gick perfekt när jag klippte förra året och nu funkade det inte alls.
 
P
S Svenne w skrev:
Finns det något sätt att testa om tändspolen eller tändmodulen är ok,den som sitter i tänder lite med startas ett par ggr, gnistan finns på stiftet men är svag. Är det någon som har någon ide om felet ,tacksam för svar..

PS den gick perfekt när jag klippte förra året och nu funkade det inte alls.
Jo då det finns billiga testare att köpa annars så tar man bara ett annat stift och bränner av elektroden lite.. Sedan testar man.. detta för att det är lättare att se gnistan..
 
Tack för tipset . Jag ska testa om det kan lösa problemet..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.