Maskintok skrev:
den kommer dock att rengöra sig själv när den går också..

Men det tar en väldig tid..
Men rätt som det är så kommer den att sluta vantra i gången..
Kör sista tanken på Alkylat nästa gång inför säsongens slut så slipper du detta.
 
  • Gilla
berrac
  • Laddar…
P
var detta innan eller efter du rengjort?
Och när du vrider av choken så vill motorn dö?
 
Maskintok skrev:
var detta innan eller efter du rengjort?
Och när du vrider av choken så vill motorn dö?
jag kollade igenom förgasaren igen men gjorde inte som du sa för jag har inte ättika hemma
Choken är av i filmerna
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Stefan8181 Stefan8181 skrev:
jag kollade igenom förgasaren igen men gjorde inte som du sa för jag har inte ättika hemma
Choken är av i filmerna
Den bör gå bättre med lite choke på då om jag inte har helt fel..
Låt den gå så ett tag så märker du om den vill vara med..

annat du kan göra är att spreja lite runt förgasaren och impuls.. Så du hör om skillnad uppstår då har du tjuvluft..
 
Maskintok skrev:
Den bör gå bättre med lite choke på då om jag inte har helt fel..
Låt den gå så ett tag så märker du om den vill vara med..

annat du kan göra är att spreja lite runt förgasaren och impuls.. Så du hör om skillnad
uppstår då har du tjuvluft..
testat koka förgasare men fortfarande går den orent
Finns inga justeringar på förgasaren heller
 
P
Stefan8181 Stefan8181 skrev:
testat koka förgasare men fortfarande går den orent
Finns inga justeringar på förgasaren heller
har du provat att spreja runt motorn efter tjuvluft?

samt kollat att slangarna är hela?

Kolla hur ventilerna står.. Så inte en har lossnat i inställningen..
 
Redigerat av moderator:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.