S
Skogsrebellen: [citat] Fyller funktionen den är gjord för. Att klippa gräset, men den är enligt mig fruktansvärt tung och jobbig att klippa med. Hade nog satsat på en annan.
3 svar · 6,7k läst
H
henkee: Normalt finns det flera brytare som stoppar möjligheten att starta. Du har en kontakt under sitsen som gör att du måste sitta på sitsen för att få ström. nästa är i handbromsen som måste ligga i, nästa är i aggregatet måste vara avstängt, nästa är att drivspakarna måste stå i fullt neutralläge. Det kan finnas fler - men pröva detta först.
2 svar · 4,8k läst
·
A
AndersS: Har en Honda i fritidshuset sedan 4 år, ca 1000-1500 kvm. Är en modell med "plast" chassie och snörstart. Visst, den kostar mera, men startar på första draget, ok två drag första gången på våren. Och kåpan håller sig ren under, vilket lättnetallchassi på tidigare maskiner inte gjorde. Och kan ställa om från mulcher till uppsamling med en spak. Där vi går ofta samlas det upp och
8 svar · 4,8k läst
B
BSOD: Knacka med en hammare på fälgen, från insidan. Den kanske har rostat fast lite.
1 svar · 1,6k läst
·
G
GVR4: Min såg gjorde lite så pga att avluftningen till tanken var täppt. Du kan ju prova öppna och stänga tanklocket och se om den går lite igen kanske.
1 svar · 1,3k läst
K
Kasken: Mest troligt är ditt nya batteri dåligt laddat, inte alls säkert att det levereras full-laddat när du köper. Annars har du köpt ett för klent batteri. Titta efter CCA kapaciteten, det är måttet för hur mycket "kräm" batteriet klarar av att släppa ifrån sig vid kraftig belastning så som drivning av en startmotor.
3 svar · 2,1k läst
solgläntan
solgläntan: Elverk AL-KO 6500D-C Funderar på elverk och undrar om nån har erfarenheter och åsikter om detta elverk.
0 svar · 1,4k läst
L
Lintto1: Den större Makita- klipparen finns att fås med klippbord av antingen aluminium eller stål, vad säger ni lärda, vilken är att föredra? Jag förstår ju att aluminium är lättare och ej rostar, somliga säger även att klippbordet av aluminum är skörare...
11 svar · 3,9k läst
R
Rolle85: Men jag är ledsen att behöva komma fram till följande. Förra året köpte jag mig en batteridriven gräsklippare. 5 års garanti kändes relativt stabilt och att få en lätt maskin med alla funktioner som Hondan har med skillnaden att det är noll underhåll OCH mycket tystare gjorde att jag hoppade på det. Jag måste därmed konstatera att tiden för bensindrivna maskiner är över (trotts
7 svar · 3,4k läst
·
B
Bästerortarn: Det blev till slut en Annovi Reverberi ur deras mellansegment. Inga monsterspecar på något sätt men 160/130 bar & 480 l/h men den kommer med goda vitsord från den italienska handlaren och dess kunder. OCH med i princip all extra utrustning man kan tänkas behöva som t.ex. 3-4 olika borstar inkl. sån roterande trallborste, vinklad lansförlängare för t.ex. bil-underreden och sist men inte
3 svar · 2,6k läst
Haitham 88
Haitham 88: [citat] Jag fick upp den genom att trycka på skärmen flera gånger men den är väldigt segt att knäppa...
7 svar · 5,4k läst
E
Eva.margareta: [citat] Tack för svar, men jag har förstått att det inte är något som blir aktuellt
4 svar · 4,4k läst
A
Ann Andreasson: Boch rotak startar inte, tror att det kan vara nyckeln eller...
0 svar · 2,6k läst
P
Pappa1986: [citat] Kanon, ska kolla detta under morgondagen. Tack
14 svar · 4,4k läst
·
Fulkemisten
Fulkemisten: Jo. Instämmer. Det är ju en helt vanlig låsring. Platt lite grövre skruvmejsel räcker.
4 svar · 5,0k läst
·
P
p_k: Jag kunde ju varit lite mer detaljerad... har inte haft några andra förbrukare samtidigt och hittills bara använt maskinen till biltvätt så det är inga långa stunder den körts åt gången.
14 svar · 12,1k läst
·
K
kensim: Ja så är de dax och byta midjestyrlager på min Stiga 2002a skulle underlätta med Krilleman info :D och någon bild, tack på förhand :cool:
0 svar · 1,2k läst
A
A-Man_08: I en manual till en honda som jag tittade i så kunde man använda en rak 30 olja eller en multigradeolja. Så man kan nog ta det som finns hemma och hälla i.
37 svar · 25,6k läst
·
Hep
Hep: [citat] Aha, kranknappen. Skitbra ju. Då är det ingen risk att den blir stående och vattnar för länge bara för att jag är glömsk eller fastnar i teams. Eftersom tomten lutar blir det snabbt rännilar och erosion om man inte bara kör korta intervaller. Jag beställer och så får vi se om det är en pryl för nysådd, eller om jag snöar in helt på bevattningsnörderi.
8 svar · 3,5k läst
nivv
nivv: [citat] okej! Startar med start spray i alla fall. Är vevhusventilationen den lille öppna slangen som sitter bredvid/under luftfiltret? Slangen som sitter på förgasaren från tanken har några konstiga clips. Är det engångs eller kan man ta loss dom på något sätt?
35 svar · 12,4k läst
·
R
Rolle85: Har någon tillverkat en egen mulchlugg? Sugen på att köra utan uppsamlare.
165 svar · 13,2k läst
·
P
promo: [citat] Ingen aning, det är varmt i förrådet nog att arbeta i tshirt vintertid.
2 svar · 3,6k läst
Boris33
Boris33: [citat] Precis vad jag behövde, tack så mycket!
2 svar · 3,5k läst
·
MalZon
MalZon: Har en Belos 1000 som jag köpte förra året av en bekant. Skulle behöva lite reservdelar till den för att allt att funka så som jag vill att det ska funka :) Finns det någon internetshop eller någon i Växjö trakten med 10mils radie som löser detta? Är framför allt spaken och fästet för att fälla ner aggregatet och några smågrejer som behövs.
0 svar · 1,4k läst
T
tomasjo: [citat] Okej då, den spenderar såklart en stor del av tiden på hyllan men jag tycker den är bekväm att kunna kolla efter köldhål runtom i huset eller bara lite snabbt när kylen känns lite varm. Eller för att avgöra dispyter om när familjen tycker att golvet är för kallt.. Men det mesta hade ju gått med vanlig termometer såklart.
81 svar · 11,6k läst
·
M
Mjolnir: Tack för allas synpunkter, ska smälta allt och internetforska lite till och sen får vi se vad det blir exakt :)
7 svar · 6,0k läst
R
Rolle85: Okej, får byta, tack
2 svar · 2,1k läst
·
skoge
skoge: [citat] såg ut som en vanlig m8a spärrskaft och förlängare och en hylsa kanske?
25 svar · 6,0k läst
·
O
Anonymiserad 433451: [citat] Nu var det 3/8 detta handlade om.. Så förvirra inte TS med en skit delning som 1/4..och att byta trumma eller drev på en såg som har 3/8 nu är inte att föredra...
27 svar · 2,3k läst
·
B
buildman: Hej på er! Nu är problemet löst så jag tänkte återkoppla här på forumet. Jag ringde till tillverkaren som först var inne på att det är fel på matarkabeln. Nix. Då var nästa steg att beställa ett nytt motorskydd då det avgjorde saken. Klyven fungerar nu som tidigare :cool:
12 svar · 8,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.