K
Klabbis 3000: Har en Meec MG1E40F-5 röjsåg där tanken läcker. Har hittat ett par varianter på nätet tex Skogsverktyg.se som bör kunna passa men är lite osäker exakt vilken av de två som är rätt. Kanske någon här som kan hjälpa mig så vore jag tacksam!
0 svar · 1,4k läst
B
Bjober: [citat] Gasspjället sitter i mitten i bild och ska stå fullt öppet. Reglaget du vrider på ska spänna fjädern för att gasa mera men spjället står ju redan på fullt så därför händer inget. Helt rätt. Till höger finns en flagga som påverkas av luftströmmen från kylfläkten. När motorn snurrar fortare drar den i sin fjäder så gasspjället stänger. Då får man reglering av
11 svar · 7,9k läst
·
Karrock
Karrock: Husqvarna 520iRX är för mig lagom både som trimmer och trädgårdsröjsåg. På två batterier klipper jag kanterna runt 4000m2 tomt. Batteriet passar även i motorsåg och det finns tydligen även "vanliga" gräsklippare för samma batteri.
14 svar · 3,9k läst
K
Keius: Reklamera. Hade en ryobi som dog av luftfuktigheten en fuktig höst. Köpte bauhaus märke istället och det har hittills funkat bättre.
3 svar · 1,9k läst
·
T
Tsdoesds: Det finns en sak man kan testa om ett litiumbatteri givit upp. Det involverar två bitar kabel, flatstift som du pressar på ändarna och att man byglar ihop det med ett friskt batteri i några sekunder. Jag har räddat många batterier från återvinningen med denna metod. Viktigt att sätta det på laddning direkt efter.
2 svar · 1,6k läst
ClasseClas
ClasseClas: Jag får erkänna att vår Stiga m B&S-motor går som en klocka. Enbart Aspen. Den är 21 år gammal o startade nu senast på första draget. Bytte stift förra året för det såg så rostigt ut. Hondamotorena är ett under av balans jämfört m B&S som känns som att de är medvetet obalanserade. Good engineering vs "jamen, det funkar ju!"
7 svar · 8,2k läst
Cheesen
Cheesen: [citat] Du har antagligen dragit in nå skit, som flutit runt i tanken, det har fastnat i nålen i förgasaren när tanken blev tom... Du får rengöra så blir det nog bra.
1 svar · 1,3k läst
Kjell Nilsson
Kjell Nilsson: Hej. Jag har en likadan. Det borde finnas en beskrivning hur man öppnar för att demontera tändspolen.
1 svar · 4,7k läst
M
Manhunter: Hade Stiga handklippare var bara skit.Gick inte klippa gräs.Sålde den
7 svar · 3,3k läst
P
peter_c: Vi har Boschen. Ja den drar in materialet själv så länge materialet hänger ihop, och ja den har valsar istället för knivar. Klarar riktigt grova grenar, och vi är nöjda användare sedan fem år.
1 svar · 1,5k läst
S
StevieGee: [citat] Ska undersöka detta
5 svar · 2,8k läst
T
Thomas_Blekinge: Funkade inte på min Jonsered heller.
2 svar · 1,7k läst
Dan1891
Dan1891: Nyfiken på detta, vad är det för batterier i en sån klippare? Tänker att det behövs rejält med Ah i batteriet för att det ska funka.
6 svar · 4,9k läst
Dan1891
Dan1891: [citat] Det är 4 mått du måste mäta så de stämmer med din gamla kedja: [bild] De 2 viktigaste är Roller Diameter och Pitch. De andra 2 kan funka ändå om de inte stämmer 100%
8 svar · 1,5k läst
·
M
Micke. J: Det var lagren i remskivan som var dåliga.
5 svar · 1,8k läst
Zellero
Zellero: Halloj. Har en Husqvarna rider (850 tror jag) Som jag inte får till gasen på. Hur justerar man den där spaken egentligen? Har ställt upp tomgången så den går lite högre hela tiden. Vajer är hel och jag får till att den chockar utan problem. Går även utmärkt att gasa manuellt med varvtalsregulatorn (heter det väl) Men om jag ska sänka/höja gaspådrag via spaken så händer det
0 svar · 1,1k läst
tensiden
tensiden: Har kvar vår gamla 181a den gamla huset. Har fått byta motor (beställde från Tyskland) då jag brände sönder den gamla. Med ett 5ah i så räcker den för att trimma allt som behövs på ca 8000m2. Då är det en hel del runt hus, buskar, trädgårdsland etc. Som nämnts tidigare går väl tråden av hyfsat lätt, men för en vanlig villa känns den utmärkt. Är mest när jag försöker
30 svar · 8,5k läst
A
A-Man_08: [citat] Läste nu att den inte gick igång på startgas, kanske är dålig tändspole om det inte är någon gnista?
15 svar · 6,1k läst
·
Sorryd
Sorryd: Har en stiga villa 12 2019 som bara driver på höger hjul
0 svar · 2,0k läst
Mats-S
Mats-S: Instämmer, inte lätt att hitta något på google .. Men kolla här så kanske du kan hitta en sprängskiss på just din modell (lättare att du letar som har alla uppgifter :) https://www.reservdelaronline.se/artiklar/79-spraengskisser?aribrand=STA
1 svar · 4,5k läst
metramo
metramo: Hej Martin, Ditt inlägg angaende "kilen" räddade mig fran att skick in en akgrasklippare pa reparation till en kostnad av atskilliga tusenlappar. Det är helt uppenbart när man ser tillbaka, men totalt omöjligt att första, nar klipperen helt plötsligt inte far in en växel. Tack Ragnar Möller
4 svar · 8,9k läst
klaskarlsson
klaskarlsson: [citat] Nej, bara generellt om hur gräsklippare funkar. Så inget modellspecifikt...
3 svar · 2,5k läst
Snigla
Snigla: Här förvaras den i vedbod numer (ett kallt hus med väggar tak och stenplattor som golv). Stod i kallgarage första åren.. Vi har använt den 3 ggr på 8 år.. och den har startat direkt alla gångerna (peppar peppar) (y) Som med alla pryttlar får man ju se över dem nån gång då och då .. som oljor, filter, ev tändstift osv. (Vi kollar oljan när vi ska anv den) :cool: Tillägg:
2 svar · 1,7k läst
@
@ndreas: [citat] Sannolikt om du kör med vulktejp. Men är det ett ursprungligt fel torde det vara bättre att kontakta återförsäljaren...
1 svar · 989 läst
·
M
Martin_86: Hej har en fråga om rider 850 bakparti, det är så att leden har fasnat å är helt stum. vet att den ska va rörlig upp å ner. men hur får man bort denna axel, har vämt och testat med en avdragare. flytaxel som den heter.?? Mvh Martin
0 svar · 2,8k läst
O
ollefisk: OK. Jag köpte den beg för 500 kr och har kört 3 - 4 somrar så det blir en rätt låg budget för att laga den. Köpa en till beg, en variant av leasing :p 200 kr/år...:rofl:
5 svar · 8,4k läst
B
bjornligan: Tjena. Är en total omeck när det kommer till motorer och saker som låter högt. Har en stiga tornado/estate som inte riktigt vill funka. Maskin stått i 3 år då den inte funkar tydligen. Fanns ingen gnista märkte jag förutom vid nyckeln i start(nyckeln i läget startmotorn går i) ett snabbt problem tänkte jag och byglade ihop start med ignition på tändningslåset(startsolenoid död så
0 svar · 5,5k läst
·
klaskarlsson
klaskarlsson: [citat] 4 eller 5 Ah spelar ingen roll för funktionen så länge det är samma Ryobi One+. Däremot så har 4 Ah mindre kapacitet så det räcker inte lika länge Kul att du är nöjd :)
19 svar · 4,1k läst
·
P
peter.linkan: Skulle tycka in denna. Nu funkar det! [bild]
6 svar · 1,0k läst
·
M
Maledictus: [citat] Aha, spännande!
16 svar · 5,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.