2 522 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Klarar kvarnen en par minusgrader?
Renoveringsnovis
· Vassbacken Västra Götaland
· 606 inlägg
Hej, jag har denna kompostkvarn och är sugen på att släpa ut den i växthuset och börja mala. Det står i manualen att den inte får förvaras kallare än 0 grader, och det kan nog bli en eller två grader kallt i växthuset vissa nätter, skulle ni våga lämna den där över natten? https://www.biltema.se/fritid/tradg...kotselmaskiner/kompostkvarn-s-2501-2000035540
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Jag har en liknande kompostkvarn, och den brukar bli rätt full med små bitar av bark och krafs, med extrem otur kan nog en härligt blöt träbit hamna på fel ställe och frysa sönder något.. Plockar man isär den och gör rent noga kan jag inte se problemet... Med det sagt så står min ute, under tak, hela vintern....
Jag har också en liknande som bor i vedboden. Jag krafsar ur efter varje användning och har inga problem med kyla efter ett gäng år. Kan ju ev. vara så att det finns någonstans vatten kan tränga in men inte ut så att det frostsprängs? En sån sak kan tänkas vara olika mellan olika tillverkare/modeller.
Klicka här för att svara