Fråga butiken hur dom säkerställer att den inte utsätts för minusgrader när den transporteras till butiken på vintern.
 
  • Haha
Nancy Biäng
  • Laddar…
Jag har en liknande kompostkvarn, och den brukar bli rätt full med små bitar av bark och krafs, med extrem otur kan nog en härligt blöt träbit hamna på fel ställe och frysa sönder något.. Plockar man isär den och gör rent noga kan jag inte se problemet... Med det sagt så står min ute, under tak, hela vintern....
 
  • Gilla
Nancy Biäng
  • Laddar…
Jag har också en liknande som bor i vedboden. Jag krafsar ur efter varje användning och har inga problem med kyla efter ett gäng år. Kan ju ev. vara så att det finns någonstans vatten kan tränga in men inte ut så att det frostsprängs? En sån sak kan tänkas vara olika mellan olika tillverkare/modeller.
 
  • Gilla
Nancy Biäng
  • Laddar…
ullberg
Jag har förvisso en bosch (AXT 25 TC) men antar den har lika (o)känsliga delar. Den har stått utomhus under tak i ca 10 år och det har den inte tagit skada av vad jag kan se

/U
 
  • Gilla
Nancy Biäng
  • Laddar…
Har en Alko, har stått ute i 25 år, inga problem.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.