Har en snøslunga Yamaha ys 624 som har gått som en klokka fram tills i dag
Gikk tom før bensin i går fylde den i dag startar och går fint i ca 2 min så stannar den
Startar om man har på full choke men dør etter Max en minut
Har bytat stift och renset førgasarn utan någon større framgång
Någon som har något tipps på vad som är fel
/snart insnøad
Gikk tom før bensin i går fylde den i dag startar och går fint i ca 2 min så stannar den
Startar om man har på full choke men dør etter Max en minut
Har bytat stift och renset førgasarn utan någon større framgång
Någon som har något tipps på vad som är fel
/snart insnøad
Är lufthålet i tanklocket öppet?
Det finns även tanklock med något filter i lufthålet för att reducera kolväteutsläpp, dessa brukar sätta igen.
Täppt lufthål ger symptomen du beskriver.
Det finns även tanklock med något filter i lufthålet för att reducera kolväteutsläpp, dessa brukar sätta igen.
Täppt lufthål ger symptomen du beskriver.
Kan du ta bort slangen som går från tank till förgasare,så du kan se om om det rinner ut bensin som det skall göra.När du körde tomt på bensin så kan det ha kommit skräp i utloppet på tanken,så att det inte kommer tillräckligt till förgasaren.
Ja då låter det som det är nån skit nånstans.
Där ser det ut som det kommer nog med soppaTaxen skrev:
Det är resat och såg väldigt rent utH Hjulbent skrev:
Är det möjligt att jag fått dålig bensin .allt har ju fungerat bra fram till jag kjøpte ny bensin
Den får nog ingen soppa, hur länge går den om du ger den startgas utan choke, en stund då är det brist på soppa, om det är en 4-takt framgår inte, om det är en 2 taktare så kan membranfjädern som sitter mellan förgasare och cylinder bråka när den blir lite varm.
En fyrtakt kan någon ventil bråka med på indsugssidan,. Ytterligare en orsak inte ovanlig är att topplockspackningen läcker och det renderar till att ge samma resultat, ingen komp i den och ingen sugeffekt in
En fyrtakt kan någon ventil bråka med på indsugssidan,. Ytterligare en orsak inte ovanlig är att topplockspackningen läcker och det renderar till att ge samma resultat, ingen komp i den och ingen sugeffekt in
Är en 4 takt startar och går med choke och gick ett par minuter utan innan den lägger av går gjärna lite längre när den e kallH Hjulbent skrev:Den får nog ingen soppa, hur länge går den om du ger den startgas utan choke, en stund då är det brist på soppa, om det är en 4-takt framgår inte, om det är en 2 taktare så kan membranfjädern som sitter mellan förgasare och cylinder bråka när den blir lite varm.
Och då går alt som normalt fram TILL den börjar gå dåligt och så dør den
Skulle inte förvåna mig om inte topplockspackningen är läck , det blir väldigt varmt i cylindern och det påverkar packningen..
Går det att se något in mellan topp och cylinder , bäst hade varit 2-takt då hade det synts olja där vid otätt och vid 4-takt syns det ingen olja
Går det att se något in mellan topp och cylinder , bäst hade varit 2-takt då hade det synts olja där vid otätt och vid 4-takt syns det ingen olja