G
Garghamel: Skulle det vara möjligt att kicka igång startmotorn på något annat sätt? T.ex. via ett separat batteri eller liknande? Dels för att säkerställa att inte startmotorn är paj också, dels skulle det kunna vara ett alternativt sätt att starta den på. Jag kör den egentligen bara ett par gånger per år då jag även har en robot, så bara det går att få liv i den är jag nöjd, även om
3 svar · 3,5k läst
·
M
Markarbetaren: Kört lite tralltvätt idag och min Ryobi RY18PCB har fått bekänna färg. [bild] Jag använder 4ah batteri och trots att det går betydligt tyngre än en skruvdragare eller liknande så hinner batteriet på laddning ladda klart innan jag tröttat ut det jag kör med. Ni som tycker Ryobi laddar långsamt, vad använder ni för maskiner? :thinking:
20 svar · 10,4k läst
·
G
Gue: Besök närmaste bildelsbutik ock köp en bit packningsmatrial använd den gamla som mall och gör en ny
7 svar · 1,5k läst
·
V
växelventil: [citat] Grävde upp en rejäl stubbe med min men visst fick man kämpa lite men hade tjälkroken på och får betydligt mer kraft med den än med skopan.Lyfte bort 500 kg mur med min så är imponerad hur stark den är:D
7 svar · 2,9k läst
·
O
okaenrique: Det funkar nu , Jag la extra olja , Tusen tack för hjälpen
22 svar · 4,7k läst
S
Småbrukaren: Kollade aldrig priset. Ingen erfarenhet av dylik maskin.
3 svar · 1,5k läst
S
Stefan1972: I princip så är vilken ny olja som helst bättre än den gamla. Så kinkigt är det inte.
3 svar · 3,8k läst
L
Lars Rudolphsson: [citat] Tack för ditt svar
11 svar · 4,7k läst
·
K
Kurt Riberg: [citat] Kan ni skicka adressen
2 svar · 9,0k läst
·
T
TW59: [citat] Hittade nyckel på Biltema och fick av den. Ser ok ut men den rör sig inte ändå. Letar reservdelar
21 svar · 33,3k läst
·
B
Bengt Henrik: Träd jag fällt har varit upp till 30 cm, fällda träd upp till 50 cm. Har inte velat chansa att fälla större träd för motorsågen är mycket svagare än bensin eller eldrivet motorsåg
4 svar · 3,2k läst
mexitegel
mexitegel: Vattenflödet är viktigare än arbetstrycket om man måste prioritera mellan dessa. Fick själv tips om annovi tvättar i en annan tråd Som kanske kan vara ett alternativ https://indors.eu/873-ra?tipo_prodotto=Idropulitrice&run=1
2 svar · 4,8k läst
Z
Zed: Jag lyckades faktiskt få fart på den! Noterade lite rost på spolen i elmotorn och insåg att den måste ha rostat fast under vintern. Därför gick säkringen, den ville snurra men kunde inte. Så fram med stålborsten och gnugga rent allting, skruva ihop och till min förtjusning så är den tillbaka! Fan vad nöjd man blir när man fixar nåt man var nära att slänga för att köpa nytt :D
2 svar · 7,1k läst
·
A
Argastesnickaren: Har kört dom flesta gräsklippare. Honda bra kvalitet med bra driv på bakhjulen. Klippo med Honda motor, bra motor och sämre drift i backar om det är det minsta fuktigt, då slirar det bara. Husqvarna pro med 5 års garanti, allt fungerade kanon tills 5 år passerat sen rasade allt:) Viking som tillverkas av Stihl, riktigt bra klippare med bra driv, gick i många år till växellådan rasade.
13 svar · 5,7k läst
override
override: [citat] Som jag misstänkte! Tack!
3 svar · 4,7k läst
Mats-S
Mats-S: [citat] Tyvärr inte, det var en granne på sommarstället som förmedlade mitt köp, och det var 15-20 år sedan. Vill minnas att den kom från någon järnaffär typ Järnia. Förekommer även på en del auktioner då och då verkar det som när jag googlade lite snabbt. Jag tror det är ganska riskfritt att köpa den begagnad eftersom den är klart överdimensionerad. Jag har klyvt tp 10m3 ved
26 svar · 5,6k läst
·
J
jonaserik: Duger gott med ett par nerklippta stänkskydd för en bil och bultas i en vinge så det är ca 3 mm spalt.
16 svar · 30,2k läst
N
Nystanet: Finns på Proffsmagasinet, Granngården mlf. Sök på brytpinne alko. Även original är ganska veka, går ca en per år hos oss. Men hellre pinnen än något dyrare..
10 svar · 4,2k läst
·
L
Lars Rudolphsson: [citat] Tack för svar
2 svar · 2,2k läst
H
Hybro: Denna, typ av tändspole / tändsystem kallas magnetron. Och är brytarlöst. Sladden som går till magnetronen är typ "dödaren". Om sladden ligger och skaver någonstans, mellan magnetron och tändningslås mm, så blir motorns gång osäker. Motorn stannar om man jordar kabeln. Kör inte med lossad kabel då flera säkerhetsbrytare vanligtvis är inkopplad till denna. T ex en under sitsen,
2 svar · 7,3k läst
H
Harald Blåtumme: Vad bra att det funkade, ska ha det i minnet om jag själv gör samma misstag! Faktum är att jag gjort liknande misstag någon gång med min gamla Partner-såg, dock inga problem i det fallet eftersom kastskyddsbygeln är monterat direkt i kåpan - bara att dra till och återställa. Det var en ypperlig problembeskrivning du gav med detaljerade foton, inklusive filmen som bidrog.
7 svar · 8,9k läst
·
prototypen
prototypen: Då kan det vara hydraulpumpen, överströmmningsventilen (överbelastningsskyddet) fram/back ventilen eller att kolvtätningen är sliten/skadad/rostskadad. Protte
4 svar · 5,0k läst
D
Dilato: [citat] Det beror nog på att tvåtakts främst används i små maskiner typ motorsåg, röjsåg som inte har stor tank och oljan har säkert ett sämre bäst-före än själva bensinen.
5 svar · 2,9k läst
Norrtull
Norrtull: [citat] Ta och fila på ryttarna, köp en mall och fila tills du blir nöjd. Tar du ner ryttarna får långt, då blir det tungt för såg och rent av läskigt att såga. Så en mall är en billig och god investering.
39 svar · 15,8k läst
Sorryd
Sorryd: [citat] Kan berätta att jag blandade i bränslestabilisator och problemet var löst
6 svar · 3,3k läst
J
Jonas_81: [citat] Långt gräs :thinking:
8 svar · 3,4k läst
S
sinclairhacker: [citat] kör ryobi Men sett greenworks på jemofix i butik också, sökte nu men de verkar heta Garden numera? Vet inte så mkt mer, valde ryobi för o få något där jag kände mig hyfaat säker på att kunna köpa batteri 3-4 år framåt
1 svar · 1,1k läst
dof
dof: Skönt att det löste sig (y)
11 svar · 3,2k läst
·
F
fribygg: Vilken såg menar du är prissänkt?
3 svar · 1,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.