Har en Snow Thrower 5,5 hp med Loincin motor. Inköpt på Coop och kan ha sålts som Partner. Har inte fatt om den har brytpinnar eller inte. Dåligt med snö några vintrar i rad men har provkört varje år och den har fungerat. Idag fixade den inte blötsnön men packade in slask i utkastet utan att något for iväg. Kanske är så enkelt att den inte klarar kramsnö. Om det är brytpinnar, hur kollar jag det?

P
Känn på "snöskruvarna" fram i kåpan,går dom att snurra individuellt är brytpinnen av just där,kan vara en skruv eller pinne,blötsnö kan vara riktigt besvärligt,precis som du säger,packar igen utblåset:)
Bild på snöskruvarna i en snöslunga med fokus på brytpinnen och kåpan runtom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
ullberg
5,5hk skulle kunna vara en tvåstegsslunga och i så fall kan det ju också vara i andrasteget brytpinnarna gått av, lite svårare att komma åt att kolla men låter sig givetvis göras...

...och även om motorer sällan startar av sig själv - vidta tillräckliga försiktighetsåtgärder.

/U

• Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Tack för tipsen! Mycket riktigt går en av fyra skovlar att dra runt för hand. Hittade också hålet för pinnen till slut. Gäller bara att hitta rätt ersättare
Hoppas den andra, inre delen funkar. Får se om jag kommer åt den på nåt sätt.

• Gilla
1
  • Laddar…
Hej, vill höra om du lyckades lista ut vilka brytbultar som passade? Har nämligen samma slunga.

L Lippi skrev:
Hej, vill höra om du lyckades lista ut vilka brytbultar som passade? Har nämligen samma slunga.
Hittade inga ersättare och sökte inte så hårt heller;)
Använde gängstång istället i samma dimension. Tillräckligt mjukt för att fungera som brytpinne. Hittills har den funkat, och det var turligt nog inget fel på inre drivningen heller.

• Gilla
Lippi
  • Laddar…
L Lippi skrev:
Det visade sig att gängstången gått av igen och utkastet fungerar bara i hyfsat lätt snö, så jag letade på nätet och hittade dessa. Nu är den på plats men jag längtar INTE efter att få använda den - än.

• Metallklämma och delar i plastpåse med logotyp och artikelnummer; verktyg eller reservdelar för maskiner eller fordon.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skitpinnar. Bytte nog 10-11st på tre dar.

raveper raveper skrev:
Skitpinnar. Bytte nog 10-11st på tre dar.
Har du använt just dessa? Finns alternativ?

Al Ko orginal tror jag

• Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Finns på Proffsmagasinet, Granngården mlf.
Sök på brytpinne alko.

Även original är ganska veka, går ca en per år hos oss.
Men hellre pinnen än något dyrare..

• Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.