useless
useless: Knappa in ditt modellnummer här så kan du titta på diverse sprängskisser: https://www.reservdelaronline.se/artiklar/79-spraengskisser?aribrand=STA
6 svar · 1,5k läst
·
B
bmartino: [citat] Jag hittade denna fråga när jag letar efter avloppsrensare till min Stanley. Hur ser din lösning ut?
10 svar · 7,2k läst
useless
useless: Jag blev tvungen att byta några packningar i åkgräsklipparen... Det är en Stiga Tornado 2098 (2T0520481/14) med nån Italiensk skräpmotor... Är det någon som har koll på om det krävs någon speciell kommandorörelse och åtdragsmoment när toppen ska tillbaks? [bild]
0 svar · 2,3k läst
·
Bocken Bruse
Bocken Bruse: Det är inget som skiljer en Klippo Excellent eller Klippo Champion med klippbredd 48 cm klippbredd från en Klippo Pro 19 i storlek. Man plockar helt enkelt bort "handtaget" eller skackeln så blir den enkelt att stuva in i bilen. Bilderna visar min egna lilla "mini kombi" som lätt lastar min Klippo Excellent. Tror inte att det skiljer något över huvud taget på motorerna mellan en Excellent
3 svar · 2,0k läst
useless
useless: Då var en klippare fixad. Då återstår bara att klura ut varför oljan hamnar framför motorn på nästa... [bild]
4 svar · 2,0k läst
·
A
altan2009: [citat] kapar den här gamla tråden. Letar själv efter en sprängskiss för Excellent från 2005 (KO5610)
9 svar · 13,8k läst
·
K
Keld: Finns bara en lösning som funkar i längden: En ny solnoid. Risken med att använda brytare eller annat junk, är att dom svetsar ihop pga den stora strömmen och att antingen kablage eller startmotor brinner upp som följd.
8 svar · 5,4k läst
M
Manhunter: Ring till Klippo.Eller någon återförsäljare som har varit med länge
1 svar · 2,1k läst
F
FBZ: Jo det får bli något i den stilen i väntan på servicetid. Vill gärna ha dödmansgreppet då ungarna tycker att det är kul att hjälpa till.
6 svar · 4,0k läst
B
Boxie: Tack så mycket
2 svar · 6,9k läst
·
ballou
ballou: [citat] Knuffar på din tråd här. Har samma bekymmer, nästan. Min startar och går men skulle må bra av lite högre gaspådrag. Varför kan man inte reglera gasen?? Eller hur justerar man åtminstone upp grundinställningen?
2 svar · 5,1k läst
·
N
Nalleman64: [citat] CTEK = mycket bra laddare!
10 svar · 3,4k läst
·
Stefan N
Stefan N: Skulle jag välja en serie som ska täcka allt blev det nog Dewalt, deras flexvolt tycker jag är bra.
3 svar · 1,5k läst
R
Rolle85: Kan ni kolla om nått är galet med denna film: [bild]
7 svar · 3,1k läst
·
K
Kerstin Wilke: Hej! Köpte Julas elektriska jordfräs Meec 230 v Kört kanske max 20 minuter och den startar inte mer?
7 svar · 8,2k läst
Abbe W
Abbe W: Ett år senare finns de på Bauhaus!
2 svar · 2,7k läst
·
Senn
Senn: [citat] Nu känner jag mig lite dum, men måtte ha varit bortti med skiftnyckelen så säkringen hade gått
20 svar · 3,5k läst
·
G
Guardiola: Vår kära gräsklippare med några år på nacken har börjat bråka med mig. Den stänger av sig själv stup i kvarten. Startar upp direkt igen. Men irriterande. Kan det vara att batteriet är slitet? Kan det vara glapp i kontakterna på handtaget? Någon annan idé?
0 svar · 1,0k läst
S
Sverkele: Jag har en gammal kinaklyv från clas ohlson och skulle behöva ett nytt hydraulfilter. Har letat som en tok på nätet, men kan inte hitta något passande? Någon som vet?
0 svar · 1,2k läst
·
S
Stefan1972: Bara borra och prova med lämpligt verktyg. Men när det är så där djupt så ska du INTE, jag upprepar, INTE använda nån billig sats med "svinpittar" Går de av och sitter fast så kan du slänga motorn istället. Det finns riktiga grejer men har skruven gått tungt och ev sitter fast så kan det vara svårt ändå.......
3 svar · 1,0k läst
·
vaklagärdan
vaklagärdan: Är det någon som vet om det går att sätta plastknivar\plastblad på en Makita DUR192? I bruksanvisningen på nätet står det inget om det, men det står att man kan göra det på DUR194 i bruksanvisningen. Men jag har hört att det ska funka på DUR192 också. Att det enda som skiljder 192 och 194 är gräsklingan. Någon med koll?
0 svar · 1,0k läst
F
FanPålsson: [citat] Imorse lyfte mannen upp gräsklipparen och såg att bladen hade grävt sig in i metallen.. När jag körde över stenen så tvingades klipparen in i själva aggregatet.. Så vi har beställt nya knivar.
16 svar · 8,4k läst
·
L
landan81: Hur löste sig detta? Jag har samma problem strax efter att två har gått.
2 svar · 6,9k läst
Freestyler
Freestyler: Du kanske har löst problemet nu, men annars finns det ju både bensindrivna minidumpers som man går bakom med självtipp och även eldrivna brukskärror med kraftig motor. Kostar såklart en hel del,men de brukar vara guld värda när det behövs flyttas massor både upp och ner,
1 svar · 3,2k läst
K
Klabbis 3000: [citat] Nä, har inte blivit att byta än. Stiga ska tydligen få in nya aggregat på 95 centimeter nu under våren med manuell höjdinställning som man kan ha på äldre maskiner som saknar elektrisk höjdinställning men helst vill jag ju ha ett på 105 eller 107 cm.
2 svar · 4,5k läst
B
Bombus pratorum: Jag bytade precis solenoiden som stänger av bränsletillförseln i förgasaren. Men det var på en Husqvarna med briggsmotor. Men kanske nåt att titta på?
3 svar · 3,0k läst
·
A
anders_mm: [citat] Jag ska kika på laddblecken och försöka hitta ett mönster för när detta händer. Kan möjligen finnas samband med kalla nätter och mornar. Kyla och batterier är ju inte kompisar. Tack!
2 svar · 2,1k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Det sitter ofta en liten kniv på kåpan som kapar tråden i rätt längd.
5 svar · 3,5k läst
Jocce81
Jocce81: Lyfter denna lite. Kikat på hennes nuvarande verktyg (Elektrisk häcksax och Grästrimmer), som är Bosch "Power for all" systemet, idag har hon endast 1.5aH-batterier. Frågan är om det finns en vettig klippare i den serien, som klarar 350kvm på en klippning (hon klipper dessutom inte superofta så gräset blir lätt högt och tungt)? Verkar som det är antingen upp till 300 kvm, eller nästa
3 svar · 2,4k läst
J
Janballan: Fungerar när jag kör via fjärrkontrollen så det borde inte vara någon motor,
2 svar · 908 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.