J
jliljeha: Snöslungornas växellådor är otroligt simpla så lyft på locket och titta, du ser om något är fel. Hade en Toro från tidigt 80-tal tidigare som följde med ett hus vi köpte, efter att ha bytt remmar och rengjord förgasaren gick den som aldrig förr, 8 hk Tecumseh med 24" bredd på snöintaget. Det fanns fortfarande reservdelar att köpa, fick byta snörstarten vid något tillfälle.
5 svar · 3,5k läst
Hobbykalle
Hobbykalle: Jag har äntligen fått ordning på maskinen så pass att den startar på första rycket och dör inte. Har gjort rent förgasaren så mkt att den skulle smälta in i en klinisk operationssal. Det som är problemet nu är att regulatorfjädern som går mellan gasspaken till regulatorarmen som i sin tur styr gasspjället i förgasaren har förlorat sin spänst och därmed är för svag för att
4 svar · 6,0k läst
·
M
Manhunter: Stiga återförsäljare
1 svar · 1,8k läst
R
Rolle85: Lossade hela kopplingen och ut kom rullagret. Rullarna trillade ut så lagret var slutkört. Köpte ett nytt, fettade in och återmonterade. De flesta sågar verkar inte ha ett smidigt sätt att komma åt lagret för återfettning utan att lossa hela kopplingen.
9 svar · 3,5k läst
·
G
Grunna: Jo jag har kikat på dessa alternativ. Lite för stor effekt tror jag. Är ju bara 1.5 l olja i motorn
3 svar · 1,6k läst
M
masen_54: [citat] Trycker fram bensin fast primerslangen sitter där.
4 svar · 1,7k läst
N
NoExit: Har en R216T AWD själv men inga kedjor. Varför säger Huskvarna att AWD ska köras utan snökedjor? Kan man inte sätta kedjor på alla fyra hjulen?
16 svar · 8,2k läst
K
Klabbis 3000: [citat] Tänkte det kunde vara dags med en uppdatering efter sju säsongers användande av den här Ryobi RBL42BP lövblåsen. Det är ganska enkelt att sammanfatta egentligen, helt perfekt, inget att klaga på överhuvudtaget. Maskinen startar med två ryck i snöret även när den har stått stilla ett helt år. Så ni som tror att Ryobi bara kan lyckas med batterimaskiner får nog tänka om.
233 svar · 52,4k läst
·
P
PepeHands: [citat] Snyggt! Om jag kollat rätt så väger din traktor nästan 350kg så det kan säkert varen en anledning till att du får bra fäste. Den Cub Cadet jag kollat på väger ca 190kg så det är en rejäl skillnad.
9 svar · 5,9k läst
·
R
Rolle85: Hmm letar vidare
7 svar · 5,1k läst
S
styren: Har varit ute och kört i regn (jo jag vet). Plötsligt tvärdog den. Finns det säkring eller annat? Försöker torka den nu... Vad göra, något förslag på vad som hänt. Klickar lite bara när man försöker starta. Verkar nästan som bromsen ligger på... Går den att fixa? Synd att slänga på tippen.
0 svar · 1,5k läst
R
rehn: Hej Har en John Deere Åkgräskippare med en Briggs & Stratton motor. Skulle rengöra förgasaren. Öppnade förgasaren och ett litet munstycke föll ut ( se bild blå ring ) Ser ut att vara ett tomgångsmunstycke. Borde sitta vid röd ring. Men det finns ingenting som håller munstycket på plats. Förslag på vad göra eller vad jag har missuppfattat ? [bild]
0 svar · 2,1k läst
·
hahalj
hahalj: Jag bor 3 mil öster om Göteborg, en del vintrar är snöfria, men oftast har vi 1-2 dm snötäcke större delen av vintern, ibland kan det komma 3 dm eller mer på en gång. Behöver kunna röja en 20 meter lång och 2 meter bred grusgång, en grusparkering som rymmer 4 bilar, ca 50 meter grusväg om snöröjaren dröjer, samt gångar i trädgården för att hunden inte gillar att göra sina
0 svar · 2,5k läst
Norrtull
Norrtull: [citat] Nu sätter du tokiga tankar i mitt huvud :crysmile: Ska labba lite när tillfälle ges, men jag är inte på något sätt en erfaren huggare, endast glad amatör. Tror min stora såg orkar mycket mer än jag utsätter den för.
41 svar · 9,3k läst
B
beerfueled: Kan återkoppla att det mycket riktigt var luftfiltret som var igensatt. Blåste rent, sen gick klipparen som en raket. Tack för hjälpen alla som tipsade!
9 svar · 4,2k läst
·
R
Rolle85: Problemet löst, berodde på dålig kontakt med tändstiftet.
1 svar · 1,3k läst
·
K
Klabbis 3000: [citat] Vilken Rider är det du har? Nyare modell? Om gräset är kraftigt när man klipper så brukar det vara normalt att man får köra över de värsta ställena någon extra gång för att gräsklippet ska försvinna helt men du menar att det brukar räcka med bara en gång även om det är kraftigt?
4 svar · 3,0k läst
Bocken Bruse
Bocken Bruse: [citat] [citat] Jag beundrar dom som sköter sina maskiner och inte bara kör dom till dom rasar och sedan köper nytt. Tillhör själv dom som gärna vårdar mina gräsklippare mm om inte annat för att det är roligare att jobba med en snygg och fräsch maskin än en som ser ut som ett vrak. Det finns tom de som aldrig har bytt olja i sin motorklippare utan bara kör den säsong efter säsong
16 svar · 4,2k läst
·
K
Klabbis 3000: Klarar man sig med 13,5hk Briggs till Stigas 107M-klippaggregat?
0 svar · 899 läst
Patrik440
Patrik440: :rolleyes: [bild] :)
11 svar · 3,1k läst
·
S
sejohgus: Jag kom på vad det är. Den ska sitta axeln på ett kugghjul som drivs av vevaxeln och påverkar gasreglaget. Heter governor på engelska. Så nu har jag fått igång skrället. Den går perfekt i 30 sek och dör sedan. Några ideer?
3 svar · 2,6k läst
·
B
baldakinen: [citat] Har en fyrhjulsdriven (x) Park med lackproblem på insidan av fästet till kraftuttaget. Är det någon annan som känner igen det?
8 svar · 2,9k läst
Hållis 13
Hållis 13: [citat] Kanon. Tack
13 svar · 4,8k läst
·
S
Stefan1972: De flesta dylika motorer fungerar med vilken motorolja som helst egentligen. Det primära är att byta ofta snarare än att det måste vara exakt rätt.
4 svar · 2,0k läst
Isakare
Isakare: En ren gissning. Pulsairventil. Bilar hade sådana på 70/80 talet. Enkelt sett spär den ut avgaserna med frisk luft. Det är en backventil som öppnar/suger in luft vid undertryck när avgasventilen stänger, och stänger när det blir övertryck när avgasventilen öppnar.
1 svar · 1,5k läst
·
L
L A Axelsson: [citat] Du kanske redan löst problemet. Om inte så behöver du en motor på 4 kw för att komma upp ca 7 ton. Har du ingen tillverkare av vedklyvar i närheten som du kan köpa en motor av? Annars borde du hitta en billigare på nätet. Du behöver även ett motorskydd och kåpa mellan motor och pump samt drivning mellan motor och pump. Motorn som du länkade till passar den direkt till din
1 svar · 3,0k läst
·
M
Markarbetaren: Jag har en "pirra" från Hörby bruk. Minns inte när jag köpte den, men väl +15 år sedan. Visserligen förvarad inomhus för det mesta men hjulen är original fortfarande och håller lufttrycket. Transport-teknik står det på fälgarna. [bild] Det punkteringsfria hjulet jag köpte som marknadsförs som Hörby bruks egna (deras logga på däcket) heter Starco flex lite, en fabrik som ägs av
18 svar · 6,2k läst
·
R
Rolle85: Det är Kinasågar. Har haft dem i 7 år nu och funkat kanon. Allt fixat, tack alla
22 svar · 5,8k läst
·
P
pola8: Hej, har ganska brant tak & letar efter en förlängning till en tryckspruta jag redan har eller en ny isåfall. Har ni tips & ideer? Längd: 3-4m bild på den jag har från jemofix
0 svar · 1,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.