Trädgårdsmaskiner
pola8: Hej, har ganska brant tak & letar efter en förlängning till en tryckspruta jag redan har eller en ny isåfall. Har ni tips & ideer? Längd: 3-4m bild på den jag har från jemofix
Patlii: Hej! Jag har en gräsklippare som är lite svårstartad. Den går runt ett tag men den kickar inte igång. Dock om man håller på ett tag så brukar den starta. Dock idag när jag klippte gräset så dog den helt plötsligt. Jag gissar på att det kanske är tändstiftet som är slut. Jag tänkte byta det. Dock är jag inte så jäkla duktig på motorer. Det är väl ett tändstift och det
Bjober: Testa att sätta i skruven men utan filter så får vi se om den går dåligt. Vissa B&S förgasare läcker upp bränsle ur det skruvhålet om det står öppet. Går motorn dåligt igen om du stoppar i skruven så verkar motorn få för lite bränsle. (Eftersom den går bättre med extra bränsle från skruvhålet, normalt ska den gå sämre med hålet öppet) Skruva då ut bränslejusterskruven
wildeside: slungspade (dikesslunga), billig yxa och vinkelslip att slipa yxan med fungerar bra.
Martin_355: [citat] Hej. Jag har testat med att justera kabeln. Det blev ingen skillnad.
galento: Vi har haft våran lilla Huskvarna klippare stående med med vanlig bensin i många år utan några problem på våren när den startas , men efter E10 kom använder vi 98 e5 istället. Likaså motorsågarna , 98 + Castrol olja.
Avarell_Dalton: Du har råkat ut för vad jag hade förväntat mig av ett köp från Stiga. Detta utifrån egna erfarenheter. Beklagar
Cheesen: [citat] Ja du har bensin från pumpen på macken... Du får rengöra förgasaren och tanken. Kolla så att det kommer bensin i slangen till förgasaren. När det är gjort så kommer nog gräsklipparen att starta. För att undvika detta i framtiden så rekommenderar jag att du köper alkylatbensin. Den är renare och sätter inte igen munstycket i förgasaren på samma sätt som bensinen från
Rolle85: Fann felet, de inre spjället hade rostat fast i förgasaren
jonaslatt: Precis så va det. Tror jag fick ha ratten bakåfram först för att sen snurra annars va det något som blev fel. Så blev nog ett halv varv mer då eller något sånt. Vet att jag höll på länge Innan jag fick ordning på det. Va tvungen att va två som höll på.
Martin_med_Sileno_smart: [citat] Det som jag däremot tycker är lite konstigt är att så fort jag startat om klipparen så fungerar allt. Om det hade varit problemet borde den fortsatt ha svårt att finna laddstationen tänker jag.
emilwester2006: Hejsan! Jag har en alko slåtterbalk från 1776/77 som jag förstår det. Köpte den utav en snubbe för 2 år sedan och har bestämt mig för att renovera den. Men ville veta innan jag lackar klart den, vad den är för modell. Här är lite bilder på den! [bild] [bild] [bild]
skoge: [citat] det är så tillverkare slår sig fri ansvar om garanti mm om någon kör i mer lutning än så, då man gör det på eget ansvar.
skoge: [citat] dra upp den.. montera en oring och tryck tillbaka, det brukar räcka i 9 av 10 fall.. mcculloch har dessa fel..
mattedublin: [citat] Ja. Men det löste sig - en bricka var felvänd som gjorde att den andra brickan inte låg rätt mot bladet så den fick inte bra kontakt. Nu funkar den igen!
Patrik440: [citat] Jadå, har fräst upp gräsmatta för att lägga plattor där istället och även fräst där det var en massa rötter i marken men det bara maler på. :) EDIT:ändrar länken. Här en länk med div fräsande: https://www.byggahus.se/forum/threads/jordfraes-som-aer-rena-underverket.38242/#post-3661961 /P
NEO_AMiGA: Hej Denna tråd kommer vara lite märklig. Jag kommer förmodligen presentera svaret på min fråga men tycker det är så rörigt så fattar fasen inte. Förmodligen har man gått och blivit dum på riktigt, antar att det var dags. :oops: Har fått en Shindaiwa M2510 som inte startar i handen. Läser i manualen : Engine type.................................4-cycle, vertical cylinder, air cooled
skrich: [citat] Antar det är startmotorn på ena bilden, och sen nån relä? på andra. Var inte Honda motor iaf
mellansorken: Efter att ha köpt en Stiga SCM 240 till fritidshuset är mitt omdöme att den är lättkörd, men missar halvlångt, liggande-lutande gräs. Jag får intrycket att handgräsklippare är bäst för jämntätt, kortare gräs. Att den är kortare än motorgräsklipparen gör att den är lite bättre på att dyka ned i fåror och gropar. Däremot sämre på att komma nära kanter eftersom knivarna
pjodden: [citat] Det är faktiskt inte en dum idé alls, tål att fundera vidare på.
MariusHoug: Takk for tipset, guld värdt!!! Superenkelt när man fikk av dekselet
skoge: klippo gjorde inte dessa maskiner själva utan köpte in ett koncept av stiga. Det är en stiga villa 8E eller 808 i grunden.. Så jag hade kollat på deras vajrar.. Maskintok Over but not out
skoge: den motorn har en flottörförgasare. Medans TS motor har en sprint classic motor. med membran styrning.. Maskintok Over and out.
Rolle85: Nej, den klipper längs med slingan en gång i veckan, autoprogrammerat
torparavgrund: [citat] Låter som att det blir en sån när de har den i lager igen då. :)
skoge: [citat] Hur är förgasaren rengjord? har du rengjort det lilla munstycket under tomgångsskruven? Har du kollat så att flottören öppnar som den ska? kollat så att flöde finns från tanken? så att inte slangen sitter igen av skräp..
Dublin: [citat] Det var ju smart. Då ska jag nog kunna fixa ihop nåt liknande.