Hej

Hade tänkt att bygga ett kortare staket med grind i. Vill ha tips och råd om vilken design jag ska ha på det.

Kommer bygga det i liggande vitmålad 45x45. Staketet kommer vara 600 cm långt. Vill ha större delen av staketet 180 cm högt med 50% luft. Det ska vara en grind (centrerad?!?) som jag tänkte göra 120 cm bred och 110 cm hög, bör jag göra i något annat mått?

Bifogar en bild med 4 olika alternativ och tar tacksamt emot andra tips och tankar. Skissen är ganska skalenlig.

Tack!

/Johan
 
  • staketen.jpg
Ingen? :)
 
Varför lägre kring dörren?
Vad är syftet med staketet?
 
Vi ska skärma av tomten (kedjehus). Vill inte bygga för blaffigt, därav lägre vid grinden. Ska grinden vara 110 hög? 100? 120?

Tack!

Johan
 
  • Gilla
Mlm89
  • Laddar…
Hemmakatten
110cm hög grind och utformning enligt den översta vänstra ritningen.det känns mest luftigt och grinden blir enklare att öppna om det är samma höjd på sidorna.
 
Tror också på övre vänstra (gjorde den skissen först).

Annars får ni gärna komma med förslag på helt annat utseende...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.