Det finns bostadsrättsföreningar som förbjuder att man hänger tvätt på balkongen, eftersom de är oroliga att det ser för bohemiskt ut. Det är ett vansinnigt förbud, eftersom föreningen spar torkel. Det är också praktiskt om man har mycket småtvätt (t.ex. barnfamiljer som tvättar en massa småplagg ofta) eller av annan anledning tycker det är bekvämt att torka hemma när det går i stället för att springa i tvättstugan fler gånger eller vill torka det man handtvättar någon annanstans än i badrummet.
På sin egen tomt får man naturligtvis hänga tvätt. Förbjuder man det får man snart som i vissa områden i USA där man inte får odla grönsaker på framsidan av tomten, utan bara ha gräsmatta och blommor, tydligen för att man anser att en villatomt är något helt väsensskilt från ett egnahem med kompletterande matodling. Man vill att det ska se ut som i en broschyr för nybyggda hus, inte som något där folk faktiskt bor och utnyttjar tomtens möjligheter.

klonk skrev:
Vill sambon inte visa upp sina trosor för folk så ska du inte hänga ut dem heller oavsett vad folk på byggahus tycker. Det måste ju vara hennes beslut och inte ditt eller vårt! Kan du inte nöja dig med att hänga ut lakan, handdukar, byxor och tröjor istället?

Personligen brukar jag aldrig hålla upp mina underkläder för gäster och grannar, så hade jag en trädgård skulle jag inte hängt upp dem heller. Det känns lite privat.
Men herre gud är det bättre att visa upp henne utan trosor i trädgården då.

Kavi skrev:
Det finns bostadsrättsföreningar som förbjuder att man hänger tvätt på balkongen, eftersom de är oroliga att det ser för bohemiskt ut.
Fast det så kallade förbjudet skulle nog inte hålla långt om någon fick för sig att pröva det rättsligt.

cecar33 skrev:
Men herre gud är det bättre att visa upp henne utan trosor i trädgården då.
Vad svarar du på nu?

Det kan man undra!

Vi gör så att vi hänger tvätt i uterummet, väldigt välisolerat så när solen ligger på är det inte ovanligt med temperaturer på över 40 grader, även så här års.
Då torkar det snabbt, och ingen risk för regn.
Sedan öppnar man bara upp och vädrar ut fukten :)

Hej! Skaffa en avfuktare i källaren istället. Om det är så dålig ventilation som du säger behövs den ändå. Skaffade själv en när det hängde vattendroppar längs väggarna sommartid. Nu är det bara 40% luftfuktighet året runt och snustort i alla hörn. Apparaten kostar ca 3000 kr och drar inte mycket ström men du behöver en fungerande golvbrunn. Kör själv en Woods med slang. Mycket trevlig kamrat i källare som surrar lie då och då men inte kontinuerligt. Går max 1 g per timma. Olle Rinman

• Gilla
corre
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.