Produkter som diskuteras: "Fördriver"
Anstrykare & moddlare 100 mm
Till fönsterbrädor, speglar och andra stora ytor
249 kr inkl moms
Läs mer
Varför inte lägga på en extra rad gabioner så får du staketet på köpet.
Blir en bra Borg vid snöbollskrig med
Annars så beroende på materialval gå ( amatörtyckande ) att gjuta en klack/ ränna där du förankrar staketstolpar?
Blir en bra Borg vid snöbollskrig med
Annars så beroende på materialval gå ( amatörtyckande ) att gjuta en klack/ ränna där du förankrar staketstolpar?
Jag kommer troligen att sätta vanliga jordankare i gabionen som fästen för staketstolparna. Då det kommer vara en del mjuka svängar i murarna kommer staketet bli stålvajrar som jag drar mellan stolparna.
Bifogar en bild på ett parti som är i slutfasen. Gabionerna har en annan dimension på frontnätet (tjockare) för att minska risken för deformation men i detta parti valde jag att vända dessa så att de blev 1 meter hög och 50 cm djup istället.
Det gäller att vara försiktig när man lägger i stenarna och man bör nog använda en stege som stöd på framsidan när man fyller gabioner som har bara 3 mm. nät.
De som har 4 mm nät på framsidan är betydligt tåligare.
Bifogar en bild på ett parti som är i slutfasen. Gabionerna har en annan dimension på frontnätet (tjockare) för att minska risken för deformation men i detta parti valde jag att vända dessa så att de blev 1 meter hög och 50 cm djup istället.
Det gäller att vara försiktig när man lägger i stenarna och man bör nog använda en stege som stöd på framsidan när man fyller gabioner som har bara 3 mm. nät.
De som har 4 mm nät på framsidan är betydligt tåligare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara