Vi har precis köpt ett hus och fick då reda på att fiber är draget till huset vilket är kanon.
men du till det som jag hänger upp mig på.
Det har dragit fiber som ett S över större delen av tomten vilket gör att det är inte möjligt att gräva en pool eller annat i framtiden.
detta är deras egna karta över hur fibern går in i huset:
Är det rimligt ? dock så har förra ägaren redan godkänt arbetet men är det skäligt att ta så stor yta av tomten? Finns det inte något man kan göra för att få dem att ta kostnaden för att dra om det på ett skäligt sätt typ från tomtgränsen rakt till inkopplingsplatsen?
jag visste inte om detta skulle ligga under trädgård eller juridik.
men du till det som jag hänger upp mig på.
Det har dragit fiber som ett S över större delen av tomten vilket gör att det är inte möjligt att gräva en pool eller annat i framtiden.
detta är deras egna karta över hur fibern går in i huset:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det rimligt ? dock så har förra ägaren redan godkänt arbetet men är det skäligt att ta så stor yta av tomten? Finns det inte något man kan göra för att få dem att ta kostnaden för att dra om det på ett skäligt sätt typ från tomtgränsen rakt till inkopplingsplatsen?
jag visste inte om detta skulle ligga under trädgård eller juridik.
Dragningen ser ju så här rakt av lite smått korkad ut, eftersom de får lägga ett antal meter extra jämfört med att gå rakt in. Vad säger förre ägaren om varför det är draget som det är.
Inte heller tycks det bero p åatt de har flera anslutningspunkter från den punkt där din ledning bryter ut.
Gissningsvis har de stött på berg, eller annat i marken som föranlett s-formen. Men som sagt, det ser konstigt ut, men det finns kanske någon förklaring. Fråga förre ägaren och de som lagt ner rören.
Skulle tro du får svårt att få någon annan att ta kostnade för att lägga om. Dina bästa chanser är antagligen att få flytta anslutningspunkten till nedre hörnet på huset, och på så vis kunna gå rakt in med fibern. Om de tillåter dig att själv gräva om lägga om ledningen, inte så säkert heller.
Inte heller tycks det bero p åatt de har flera anslutningspunkter från den punkt där din ledning bryter ut.
Gissningsvis har de stött på berg, eller annat i marken som föranlett s-formen. Men som sagt, det ser konstigt ut, men det finns kanske någon förklaring. Fråga förre ägaren och de som lagt ner rören.
Skulle tro du får svårt att få någon annan att ta kostnade för att lägga om. Dina bästa chanser är antagligen att få flytta anslutningspunkten till nedre hörnet på huset, och på så vis kunna gå rakt in med fibern. Om de tillåter dig att själv gräva om lägga om ledningen, inte så säkert heller.
V
VillaAnna
Medlem
· Västra Götaland
· 389 inlägg
VillaAnna
Medlem
- Västra Götaland
- 389 inlägg
Förmodligen har dom lagt kabeln så för att jäklas..... Not!
Om det är berg så är det ju bara att spränga, det är ju nästan gratis!
Om det är ett bekymmer så är det väl bara att flytta kabeln! Ta dit en grävare och kontakta fiberleverantören så är det snart löst.
Om det är berg så är det ju bara att spränga, det är ju nästan gratis!
Om det är ett bekymmer så är det väl bara att flytta kabeln! Ta dit en grävare och kontakta fiberleverantören så är det snart löst.
Man har gått kortaste vägen från avgreningen på stamledningen till det ställe där husägaren ville ha in fibern + rundat något på eller i marken.
Ser helt rimligt ut. Det enda orimliga är att tro att någon annan ska betala för att du vill gräva ner en pool. Lite 80-talistvibbar över detta......
Ser helt rimligt ut. Det enda orimliga är att tro att någon annan ska betala för att du vill gräva ner en pool. Lite 80-talistvibbar över detta......
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Det ser precis ut som om något fanns i vägen, berg, växter eller annat.
Att försöka få någon att betala omgrävning finns inte på kartan.
Att försöka få någon att betala omgrävning finns inte på kartan.
Klicka här för att svara