T
Toccer: Hade samma problem nyligen. Jag köpte dem billigt i Danmark www.alcatraz.dk som ligger 2 km från Helsingör. De har en hög kvalitet och kostar endast 14 DKR / styck. Toccer.
2 svar · 4,9k läst
anders07
anders07: Jag har köpt på Blomsterlandet i Bromma
2 svar · 1,2k läst
J
JPW: Jag har såna här: http://www.rinkabyror.se/artikel/gul-koppl-hona-1-2/ och de passar på vanliga Gardenakopplingar. Jag tycker de är av bra kvalitet men jag använder inte slangen så mycket att jag kan avgöra om de verkligen är bättre...
11 svar · 16,2k läst
Scout
Scout: [citat] Vi använde bergkross för våra gabioner. Man måste vara relativt försiktig när man fyller dem så då lade vi så platta stenar som möjligt mot utsidan på gabionen.
1 svar · 5,6k läst
elpaco
elpaco: Du skall lägga kantstenen aningen högre (1-2cm) än jorden som gröset är sått på. Detta då grässvålen bygger en del.
3 svar · 8,8k läst
M
Marcussjogren: [citat] Ajdå - ja då är det en annan femma. Vet inte vad ett nytt kostar, men 5-6000:-, kanske något mer. Är ändå en lång väg kvar till 18000:- och klippdäcket kan du ju säljs om motorn skulle rasa helt plötsligt. Men sköter du den så håller den säkert i 10 år till.
4 svar · 2,8k läst
tullemannen
tullemannen: Tack gärna!
4 svar · 8,5k läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Stadsbyggnadskontoret på kommunen skulle jag börja med att ringa till.
9 svar · 5,6k läst
·
P
peter_sweden: Hej Jag vill sätta staket runt huset. På baksidan är det berg: [bild] På ena långsidan är det skogstomt men mest berg: [bild] Vad har ni för förslag för staket för dessa sidor och hur fäster jag det? Jag tänkte mig någin typ av enklare Gunnebostaket. Syftet på denna sidan av huset är enbart att hålla barn instängda så det behöver inte vara så påkostat. Med vänlig hälsning,
0 svar · 4,4k läst
·
K
kanelglass: [citat] Ja, det är troligen denna: http://plantcareguide.com/double-play-big-bang-japanese-spirea
2 svar · 1,3k läst
A
Alriksson: Jag köpte från stenbolaget när dom även fanns i Västerås. Sten är snyggt! Se bara till att gjuta fast dom så att dom sitter, att bara sätta dom i 0-18 eller liknande blir inte stabilt. Beroende på hur många meter du ska så kan man säkert förhandla lite om priset.
4 svar · 11,6k läst
·
M
MissAnpassad: Jag blev nyfiken på vad det var man ympade in på och snokade runt lite. Det jag fick fram var att det var antingen taggrips eller gullrips. Gullrips hade ätliga och enligt uppgift goda bär. Taggripsen fick jag fram att det förmodligen var samma sak som spärrkrusbär, vilket var föda för de nordamerikanska ursprungsbefolkningen. Jag skulle rota de stammarna och få en helt annan sorts
3 svar · 1,8k läst
MathiasS
MathiasS: Jag har använt flexibel hårdfog där jag satt plattor, cirka 70kvm tror jag. Några år senare har det bara växt där fogen spolats bort av vatten.
9 svar · 9,9k läst
D
Daniel Sjöström: Beställde min från USA för 4 år sedan och körde 2 första åren med ett bilbatteri och solcell. 110ah var batteriet och solceller köptes på jula för ca 500 kom ej ihåg modell. Ca 1ggr i veckan drog jag dit skarvsladd och laddade batteriet med en ctec laddare. Medan maskinen var igång. Köpte sedan en org trafo som jag använder nu. Har förlängt sladden med 20m för att kunna placera
183 svar · 189,7k läst
P
Per i Hamrånge: Livslängen är dock kort på kragar. Den ruttnar efter ett tag, och då rasar jord ner mellan kragen och fasaden. Du kan ju också "råka" tappa jord i springan när du gräver och jobbar i landet. Blir hopplöst att få bort jorden om det är bara en 5 cm springa. Tro mig, om ett par år har du fyllt utrymmet med jord, blad löv osv. Jag skulle flytta ut kragen ett par dm.
3 svar · 5,1k läst
Keexet
Keexet: Nu har jag nästan slutfört detta projekt. Ena bordgenomföringen gick av när jag drog åt den så en ny sådan ska jag köpa och ansluta så är båda tunnorna färdiga. Här är resultatet hur det blev på den ena tunnan: [bild] Således blev en 26mm (tror jag) bordgenomföring perfekt att sätta en 32mm vinkelskarv från ett vanligt handfatsavlopp perfekt i kombination med en 26 mm (tror
10 svar · 12,0k läst
·
M
MissAnpassad: Du bor inte i Roslagen va? Där slänger vi natursten efter folk som vill ha. "Åhh, jag vill ha sten och bygga saker av" "Hur mycket?" "Vad kostar det?" "Jag kör hem det till dig gratis, bara du tar skiten" :D (I Roslagen tar man inte fram spaden när man ska anlägga en odling, utan spettet) Vad jag menar är att du ska kolla vad som finns lokalt och även vad som skänks bort på blocket,
1 svar · 2,0k läst
K
ktm250: Vinkelkap med diamantklinga
2 svar · 1,9k läst
H
hyggabus: Snett mittemot Arninge centrum ligger en kross. Rydboholm.
2 svar · 2,2k läst
·
S
SueCia: [citat] Vi körde skurupsborren o kom igenom det 1 meter tjocka lerlagret ner till sand, sen fyllde vi med grus. Har fungerat bra men det måste ju luta mot hålet för att det ska bli nån skillnad
2 svar · 6,4k läst
A
Allinug: Tack för svar! Då kanske det går att få ordning på detta för nu är klätterrosen 3 år och ganska stor. Man skulle nog ha byggt spaljén innan man planterade rosen.
5 svar · 10,3k läst
V
vilpi: Dessutom är det ju trevligt att kunna vattna gräset med byggvatten där man oftast inte mäter användning
3 svar · 1,8k läst
namor
namor: Jehander har det i 08-området
9 svar · 1,6k läst
1
1881: Vi har en stor gårdsplan (grus) och mitt på den (och under ett stort lock, ej synligt) ligger en gammal grävd brunn. Tidigare ägare har grävt ner en slang (PEM) som löper ca 20 m från brunnen och där har vi en vattenpump. Tidigare har vi haft pumpen i en närliggande byggnad, men den håller på att byggas om till gästhus. Därför står vattenpumpen på backen och man hör ett subtilt
0 svar · 889 läst
BirgitS
BirgitS: Jag tror att det gräs som finns under asfalten kommer att dö när du får dit kanten och det gräset inte längre har kontakt med gräset utanför som nu försörjer det med energi från solljuset.
14 svar · 10,6k läst
P
Per i Hamrånge: Håller med övriga. Skippa slipers. Köp sågat fyrkants timmer och sleva på slipers olja. Det blir ganska mörkt och bör bli hyggligt färgtonat mot dina slipers. Väljer du de tryckimpregnerade varianterna, blir nog färgen lite skum. Grönt plus slipers olja =?. Det tryckimpregnerade virket är blött och kommer inte suga in oljan. Men till nästa sommar kan du nog få hygglig färg med
5 svar · 29,8k läst
O
oceanis: [citat] Tyvärr är bilden i första länken lite missvisande för hålen på de bladen är inte gjorda av bladlössen utan av någon larv. Men man ser tydligt alla bladlöss på bladets undersida.
15 svar · 14,1k läst
·
R
RoAd: Minst sagt. Tagit upp en del sten också.
9 svar · 10,7k läst
·
rockin_john
rockin_john: [citat] Tack :)
4 svar · 5,2k läst
·
P
Pumba: Jag gjuter mina stolpar, men hela staketet står på en 25cm bred gjuten klack så det är inte lösa plintar. Mitt staket blir 110cm högt som är det maximala kommunen här tillåter utan att man behöver blanda in dem
5 svar · 12,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.