29 776 läst ·
5 svar
30k läst
5 svar
Köpa begagnade slipers, vart?
Nu vet jag inte vad du ska ha dem till, men välj hellre något annat än begagnade slipers. Visst de håller länge men så är de också fulla med kreosot och massa annan skit!
Vi ska snart lägga sågade stockar stockar som avgränsning mellan gräs och grus. Dessa finns som tryckimpregnerat och är nog ett bättre val. Tyvärr har jag inget tips för dig i Östergötland, men här i NV Skåne finns det hos Varalövs lådfabrik. De kanske skickar?
Vi ska snart lägga sågade stockar stockar som avgränsning mellan gräs och grus. Dessa finns som tryckimpregnerat och är nog ett bättre val. Tyvärr har jag inget tips för dig i Östergötland, men här i NV Skåne finns det hos Varalövs lådfabrik. De kanske skickar?
Jag ringde runt som en tok och försökte hitta men enligt någon sågfirma jag pratade med sa han att de måste testa dem för gift innan de fick sälja dem och det blev för dyrt...
Här verkar det dock finnas: http://www.alltimark.se/Category.aspx?mode=1&hid=11&id=56
Här verkar det dock finnas: http://www.alltimark.se/Category.aspx?mode=1&hid=11&id=56
Man FÅR inte använda slipers , dom som tas upp från järnvägen ska destrueras på speciella anläggningar !
Hej, tanken var att jag ska bygga en liten stödmur på ca 40cm, när jag ändå håller på o gräver ner fibern på samma ställe. Jag har gamla slipers vid tomtgräns så jag tänkte att det skulle bli enhetligt....
Men det kanske blir enklare o köra med byggtimmer som oljas med svart slipersolja?
Men det kanske blir enklare o köra med byggtimmer som oljas med svart slipersolja?
Medlem
· Stockholm
· 820 inlägg
Håller med övriga. Skippa slipers. Köp sågat fyrkants timmer och sleva på slipers olja. Det blir ganska mörkt och bör bli hyggligt färgtonat mot dina slipers. Väljer du de tryckimpregnerade varianterna, blir nog färgen lite skum. Grönt plus slipers olja =?. Det tryckimpregnerade virket är blött och kommer inte suga in oljan. Men till nästa sommar kan du nog få hygglig färg med slipers olja även på dem.
Klicka här för att svara